Stránka 1 z 3

70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: pát čer 20, 2014 23:05:34
od tomíno
Musím přiznat, ze PSR kit mne už na začátku zklamal kvalitou zpracování. Některá žebra mají na sobě krátery, vodítko lanka sytiče je ohlé, když jsem rozdělal karburátor, na trysce je poškozený šroub jak to někdo dotahoval, výfuk i motor jsou na některých místech poškrábané. Co se týče rozebírání výfuku, dá se sundat zadní víčko, které je zajištěno pružinkou. Uvnitř toho tubusu tlustýho je strčenej kus skelný vaty a ta vnitřní trubka stříbrná je v koncovce napevno navařena a má v sobe všude dirky. Vaty tam je málo, takže v jednom místě je mezera bez vaty. Snad ale nic z toho nebude mít vliv na kvalitu a hlavně životnost kitu.

Co se týče montáže, rad bych upozornil na nějaký "překvapení" který mě čekaly. První byl karburátor. V kitu je karburátor osazený a připraveny na napojení bowdenu. Přidali k němu ještě manuální sytič s polohami otevřeno zavřeno. Je nutný si dát pozor na šoupátko, Je dělaný na kuličku a ne na váleček jako původni bing. Šoupátko z bingu je o nějakou tu desetinku milimetru užší, takže má vůli. Pořád je ale vůle v tuningovém karburátoru menší než v origo bingu, takže po odříznutí výběžku na šoupátku ho lze snadno použít. dokonce není potřeba ani upravovat bowden. Zato je potřeba trošičku roztahnout pružinku která je na novém karburátoru trosku užší a kejve se na šoupátku. Starou nelze použít, protože je delší.
sytic.JPG
sytic.JPG (150.36 KiB) Zobrazeno 12312 krát


Další věc je zapojení šoupátka. Nové je připravené přimo na koncovku bowdenu. Já jsem ho měl špatně odlité, takže bylo potřeba mu protáhnout vrtačkou otvor pro lanko a odbrousit nálitky. V sadě je devadesáti stupňová trubička na lanko plynu. nelíbil se mi ohyb tak jsem tam místo ní našrouboval rovnou koncovku ze starého bingu od sytiče. Kvůli tomu jsem musel převrtat plastové víčko a vyříznout v něm závit M7 místo M6 na původní trubičku. Další nutná věc je zkrácení bowdenu, resp. zkrácení trubičky pro lanko aby se lanku prodloužil konec a šoupátko dostalo až na doraz. Staší ho zkrátit o cca 5mm. V případě použití té ohlé trubičky o víc.
soupatko.JPG
soupatko.JPG (162.5 KiB) Zobrazeno 12312 krát


Tím máme připravený karbec a můžeme se pustit do motoru. Ten sedí naprosto skvěle, jen těsnění mezi karterem a tělem válce je nutné trošku vystřihnout kvůli kanálkům. Všechno sedělo naprosto skvěle, s trochou pečlivosti šlo krásně složit. Při skládání jsem všechno mazal olejem jak mi bylo doporučeno. Píst má na sobě číslo a šipku. Ta má ukazovat dolů (tak aby přepouštěcí kanálky v pístu byly směrem nahoru). Po osazení válce a sestavení motoru můžeme namontovat karburátor. Ten je trošku rozměrnější ale díky tomu, že sání má gumové koleno se dá nasadit bez úprav, guma se jen zdeformuje o rám. Problém nastává s umístěním stabilizátoru napětí. Problém není tak se stabilizátorem jako s konektory. Ten stabilizátor by se pootočil aby se vešly nějaké malé konektory na něj a nebyl by problém. Já jsem stabilizátor vyndal a umístil na druhou stranu rámu do volného prostoru. Kabely jsem na něj napájel a prodloužil. Tuto cestu jsem zvolil z důvodu plánovaných dalších úprav elektriky kdy se mi stabilizátor hodí mít přístupný.
karbec a stabilizator.JPG
karbec a stabilizator.JPG (186.65 KiB) Zobrazeno 12312 krát


Dalším krokem je uchycení výfuku. U něj je potřeba prostřední otvor zbrousit směrem dozadu aby seděl šroub. Je potřeba to zbrousit přibližně o průměr ucyhcovacího šroubu. Dále výfuk nesedí úplně dokonale jak má ale dá se napružit a nedělá další problémy.

S kitem mi dělá trošku problémy nastartovat na stojánku, chce to víc síly. Motor mi chytil hned na třetí našlápnutí. Podle zvuku bych řekl že má motor daleko vyšší otáčky, spojka má však jiný názor a na volnoběh nezabírá, což se mi nikdy nepovedlo se starým motorem docílit a spojka slabě zabírala. Zatím jsem karbec neseřizoval, volnoběžná jehla je povolená o 1,75 otáčky, šoupátko nechávám klesnout až na doraz dolů. Musím to zkontrolovat jestli mi to někde netáhne vzduch protože by to snad mělo chcípnout v týhle poloze. Projel sem to jen tak kolem bloku a táhne to výrazně líp. A taky to o hodně víc řve.

Svíčka je ponechaná brisk N14C, měla by být parametrově podobná doporučovaný NGK. Jediný co mě štve je, že musim dojet nádrž s M2T ckem a až pak tam půjde benzín se syntetikou. To, v jakym stavu byl motor po 3700km s M2T přesvědčilo i tatika že to je zlo a v motoru to nema co dělat :D Po dvou letech boje :D :D

Co se týče převodů, 18T převodový kolečko je moc velký ale na karteru je nálytek kterej nemá žádnej důvod (zevnitř je to podle fotek na netu rovný) takže ho odbrousím a uvidí se jak se vleze. Pak jsem objednal ještě jednu 38T rozetu u který sem měl v plánu převrtat uchycení ale bude to na větší úpravu :(

Doufám, že tohle někomu ušetří pár minut práce a když si člověk připraví všechny kravinky okolo dopředu, dají se díly přehodit za dvě tři hodinky v klidu.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: sob čer 21, 2014 20:19:02
od tomíno
tak dneska absolvovalo korado prvních pár kilometrů. táhne krásně, akorát při vyšších otáčkách (rychlost cca 30km/h) se zacne vzpirat a vynechavat. V nižších otáčkách ale šlape krásně. svíčka je špinavá od oleje takže bude potřeba asi ochudit směs. Jehlu na šoupátku jsem spustil uplne dolu ale pocitově bych řekl že je to ještě horší, stejně jako když ji dám nahoru. Původní tryska je bohužel neoznačená takže nevím zda měnit nebo ne. nevím jaký má rozměr. Co se týče seřizování karburátoru, zkoušek těsnosti jestli to nepřisává a jak by se falešnej vzduch projevil, uvítám každou radu, sám o tom vím ho*****

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: sob čer 21, 2014 20:42:59
od Vlasti
toto iste mam aj ja, s karburatorom som nerobil nic. Po zostaveni chytil na druhe -tretie naslapnutie.
Akurat to ma kompresiu jak slak, presmykava mi spojka, takze musim pozriet v akom je stave.
Nahradne trisky mam 76,78 a 80. Takze len skusat.
Vyfuk je na mna hlucny, pripomina mi zvuk podobny malym crosskam, dizajnovo ale pekny.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: sob čer 21, 2014 21:18:32
od tomíno
mám v plánu tu trysku právě vyměnit ale ted je tam origo neoznacena a nevim kolikatka to je :( a dalsi vec je ze to treba muze bejt bohaty z jinyho duvodu. ze mas to samy myslis ze ti vynechava v otackach? jinak "naprava" syticem nefunguje takze asi jedine ochudit :D
jeste me napadlo jestli na to nemuze mit vliv nekvalitni olej, preci jen ten zasira svicku hodne a pak ze by to hur hazelo jiskru pres bordel. ale to je asi totalni blbost.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: sob čer 21, 2014 21:25:29
od Vlasti
olej mam shell takze to olejem nebude. Treba sa len pohrat s karburatorom a to chce cas.
Ja musim najskor pozriet tu spojku potom mozem pokracovat dalej takze ak budes mat nieco nove napis.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: sob čer 21, 2014 21:58:02
od Soptik101
Já jsem si objednal tu sadu za 127 a k tomu biturbo bez popisu za 19,90. Vše ok karbec mám jiný než ty-jen ovládaní na karbecu a plastový spodek.Válec je 6ti kanál a vše ok.

Příští týden se do toho dám.Kartery z pucha už mám čistý.
Rozdíl karterů viewtopic.php?f=45&t=3337

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 12:04:55
od Soptik101
Tak jsem rozdělal karbec a taky tam mám trysku bez popisu.Zdá se ale že je větší než 80.Tak jsem tam dal 76 a uvidím jak to přiští týden složím co to bude dělat.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 17:18:36
od tomíno
Tak jsem zkoušel vymenit postupne vsechny trysky. s tou 76 se to dá na stojanku vytocit na max. ale jak na to sednu tak to vubec netahne a skube to. dokonce i kdyz tam vratim tu nepopsanou trysku tak to nejede a jen se to kucka. ani na stojanku se to neda vytocit. fakt nechapu cim to je kdyz sem jenom menil trysky a ted to se stejnym nastavenim co tam bylo predtim nejede. jiskru to snad hází ale to nemam jak zjistit ve vyssich otackach. nemate nekdo nejakej napad co s tim?

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 17:34:54
od Soptik101
Jak je na tom svíčka.nemáš to přechlastaný.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 18:01:24
od tomíno
svicka je cista sucha. Uz se na ni nedelaji cerny skvrny jako predtim.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 18:26:13
od Soptik101
Nesaje ti to někde kolem sání nebo karbeca falešný vzduch.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2014 19:24:35
od tomíno
To by prave nemelo nikde prisavat. kolem karburatoru urcite ne, mel sem podezrejni ze by to mohlo sat mezi karterem a valcem. Ale to sem pak dosel k nazoru ze nedela. Myslis ze by to dystak mohlo bejt tim a jak bych mel proverit jestli to tam nesaje?

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2014 18:54:42
od tomíno
takže sem koupil novy tesneni, upravil, nasadil a zjistil, ze mi netesnil vejfuk. potrebuje trosicku zbrousit do sikma (vpredu cca o 1mm) aby sedel presne a tesnil po celmy obvodu. Dal sem tam provizorne bosal tesnici pastu, nahodil a zvuk se uplne zmenil, volnobeh klesnul. Akorat sem to nechal malo zatuhnout takze po pridani se zvuk zmenil zpatky a zase to cuka. takze sem bosal pridal a nechavam to tuhnout.
po castecnym vypaleni klesnul volnobeh tak ze to zaclo chcipat. konecne! vyfuk nepodchazi, motor je pro zmenu uchlastanej. na experimentalni vymenu trysky nemam naladu takze to necham na nekom jinym a pecu na to. :( aspon pro tenhle tyden, uz na to nebude cas

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2014 21:57:28
od Soptik101
Vidíš tak tam byla netěsnost.jakou jsi nechal trysku.

Re: 70ccm PSR kit úprava

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2014 22:00:59
od tomíno
mel sem tam tu puvodni ale ta je asi obrovska tak to bylo prechlastany. sem tam doted daval starej motor s novym tesnenim abych moh jet zitra do prace a nemuzu ho za boha dotesnit :D takze rano privstat a hura na kole! :D :D