Stránka 5 z 12

PříspěvekNapsal: úte čer 05, 2007 22:59:09
od Ondrassek
a kdyby to náhodou strhlé bylo? tak dá se to nějak zjsitit?? :)

PříspěvekNapsal: stř čer 06, 2007 18:53:01
od Tragi
tak to nevim, zkus se zeptat v servisu

PříspěvekNapsal: pon čer 11, 2007 11:14:42
od Doly
Ondrassek píše:lidi, jsem z toho poněkud zmaten. Oddělal jsem krytku alternátoru a nevím, nemůžu jaksi poznat, jaký to je druh. Nic na něm není napsáno žádné 20+10W nebo 20W. Přikládám fotky, tak pls poraďte díky. Ať ty blinkry nekupuju zbytečně.. díkec
takže linky:

http://www.ondrs.com/babetta/1.JPG
http://www.ondrs.com/babetta/2.JPG
http://www.ondrs.com/babetta/3.JPG
ještě jednou díky moc!!!
[/url]

Omlouvám se, že reaguji až ted, ale byl jsem na 6 dní nečekane poslan firmou do Jeseníka. Podle fotek je to altik 20W. Jinak by musel být ten červený drát co vede khorní levé cívce žlutý. Ale pro jistotu se podívej, zda vede do té horní levé cívky. Pokud ano, tak je to 20W. 20+10W je tentio drát již žlutý a vede rovnou z dolní levé cívky ven z kartru.

PříspěvekNapsal: pon čer 11, 2007 16:09:43
od Ondrassek
Doly píše:Omlouvám se, že reaguji až ted, ale byl jsem na 6 dní nečekane poslan firmou do Jeseníka. Podle fotek je to altik 20W. Jinak by musel být ten červený drát co vede khorní levé cívce žlutý. Ale pro jistotu se podívej, zda vede do té horní levé cívky. Pokud ano, tak je to 20W. 20+10W je tentio drát již žlutý a vede rovnou z dolní levé cívky ven z kartru.

Tak to je asi ta 20 W. Ještě jsem je naštěstí nekoupil, čekal jsem, jestli ještě někdo odepíše. Dá se to nějak vyměnit ty cívky? je ta montáž složitá, nebo, jestli jsem to dobře pochopil, je nutné tam jen nové cívky přišroubovat a napájet tam ty drátky??

PříspěvekNapsal: pon čer 11, 2007 16:37:19
od Doly
Ondrassek píše:
Doly píše:Omlouvám se, že reaguji až ted, ale byl jsem na 6 dní nečekane poslan firmou do Jeseníka. Podle fotek je to altik 20W. Jinak by musel být ten červený drát co vede khorní levé cívce žlutý. Ale pro jistotu se podívej, zda vede do té horní levé cívky. Pokud ano, tak je to 20W. 20+10W je tentio drát již žlutý a vede rovnou z dolní levé cívky ven z kartru.

Tak to je asi ta 20 W. Ještě jsem je naštěstí nekoupil, čekal jsem, jestli ještě někdo odepíše. Dá se to nějak vyměnit ty cívky? je ta montáž složitá, nebo, jestli jsem to dobře pochopil, je nutné tam jen nové cívky přišroubovat a napájet tam ty drátky??

Pokud nerozumíž el.schematu a autoelektice, tak to nechej na odborníka. Musí se tam vyměnit 3 cívky od světel (obě dolní a horní levá) za jiné ze zapal. 20+10W. To znamená 2 cívky dávají 20 wattů na světla a jedna na blinkry a tlakson 10W. (U tvého altíka to je tak že 3 cívky dávají 20W na světla. Jsou tedy méně výkonné.) 2 spodní cívky se propojí do serie a napojí se na ně ten zelenej drát. Do horní levé pozice dáš cívku ( http://shop.motomaxsro.cz/cz-detail-420.html )na tlakson a odní potom musíž natahat nové vodiče k přerušovači a blinkrům.

PříspěvekNapsal: pon čer 11, 2007 16:41:09
od Ondrassek
Doly: Výborně. Už to chápu. To zapojení není vůbec složité.. Teď jsem se na to díval. Koupím si ty cívky a předělám si to, to nebude složité.. Fakt díky!!!!!!!! :wink: :)

PříspěvekNapsal: čtv říj 18, 2007 11:27:59
od Doly
Čau. Zima je téměř zde a ja už zacímám plánovat přestavdu na nojí Babettě. Jak to vypadá s tou elektronikou na blinkry?

PříspěvekNapsal: čtv říj 18, 2007 13:11:57
od avar
Rozoberalo sa to kadetade na roznych forach, takze sa uz nepamatam ci aj tu a nechce sa mi vsetko citat odznova. Pokial sa nechces parat s usmernovanim, stabilizatorom, baterkou, a cojaviem cim este, podla mna najrozumnejsie je pouzit vysokosvietive LEDky napajat ich cez blikajucu LEDku a samozrejme po prepocte zaradit do okruhu tiez patricny odpor, alebo trimer. Netreba na to bohvieake vedomosti. Treba poznat parametre LEDiek a Ohmov zakon.
Ak si od fachu, vies o com tocim, ak nie daj to radsej niekomu urobit. Odber Lediek na blikanie je tak maly, ze baterky bohate stacia. Ak by sa ti to videlo slabe, mozes napojit viacero okruhov.
Pre inspiraciu nejake odkazy: http://www.elektronika.estranky.cz/clan ... or-blinkru
http://www.jawamoped.co.uk/html/technical.html - tu si klikni vpravo dole na indicators.
Nemusis to kopirovat, ale ako inspiracia to myslim staci. A okrem toho na nete je spusta podobnych hraciciek

PříspěvekNapsal: čtv říj 18, 2007 20:38:48
od ben
avar, nic proti ale naco si komplikovat zivot takymt niecim ked babeta je uz od vyroby na smerovky v podstate pripravena staci len prerusovac, smerovky par kablov a uz to fici, ja by som skor uvital keby si sem hodil (alebo hocikto iny) nejaky navod pre uplnych amaterov ako spravit predne svetlo led, ja som som v tomto uplne vedla, viem ze na nete ich asi par bude ale vsade je to napisane tak ze mam z toho uplny gulas (neviem ani co je to ten trimer :D )
a asi nie som jediny co ma uz serie ze predne svetlo svieti ako by tam ani nebolo a silnejsiu ziarovku to neutiahne :evil:

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2007 0:20:10
od avar
Neviem, ak si myslis ze staci par kablov, smerovky, prerusovac, co myslis preco potom tolko ludi hlada ine riesenie. Som presvedceny ze jednak kvoli cene, ale aj kvoli tomu, ze nie vsetky babetty su na montaz fabrickych blinkrov pripravene a tiez ze to nie je to prave orechove.
Nemyslim, ze namontovat na slabucky babetacky zdroj ziarovkove blinkre, ktore maju pri rozsvieteni odber spolu s kontrolkou od nejakych 22W (2x10W+2W) do 34W (2x15W+4W) je prave najrozumnejsie riesenie. A 5watove ziarovky v blinkroch za slnecneho dna nielenze nemaju zmysel, ale povazujem ich za vylozene nebezpecne. Ak napojis blinkre na solo cievku, kam napojis predne a zadne svetlo? Spolu na jednu cievku? No dakujem pekne. A ak ich napojis na jednu cievku s prednym, alebo zadnym svetlom, co myslis ze sa s nim stane ak zapnes blinkre? Alebo ich chces zapojit na tretiu cievku spolu s klaksonom? Potom to dopada tak ako to obcas vidime na cestach, ze blinkre svietia jak za dusicky, alebo blika aj reflektor, ci zadne svetlo.
Mne osobne teda smerovky na babci zatial vobec nechybaju. Skor by mi asi prekazali. Myslim vsak ze LED blinkre tak, ako som popisal s blikacou LED a niekolkymi vysokosvietivymi LEDkami v serii nie su komplikaciou, ale po elektrickej stranke jednym z najjednoduchsich, najefektivnejsich a najspolahlivejsich rieseni ake existuju. Pokial z toho ty mas gulas, je mi luto nevidim inu cestu nez si nastudovat Ohmov zakon a zaklady elektrotechniky, alebo sa na to vykaslat. Tym nechcem nijako podpichovat. Je to tak a kazdy z nas je doma v niecom inom.
Inou cestou pre laika je nakup a montaz hotovej sady. Ja vsak nehodlam na babettu montovat sadu blinkrov s pofidernym ucinkom, ktora cenovo mozno presahuje polovicu momentalnej hodnoty mojej babce, ked viem, ze za zlomok ceny si dokazem vyrobit omnoho ucinnejsie, spolahlivejsie a energeticky menej narocne smerovky. Rozhodnut sa ale musi kazdy sam. Toto je iba moj nazor.

Vzhladom k charakteristike, vykonom a farbe svetla sucasnych vysokosvietivych LEDiek by som nejake zazraky ohladom predneho svetla neocakaval. Tiez som sa este nedavno nazdaval, ze poriesim hlavne svetlo LEDkami, zial cim dalej, tym viac nadobudam presvedcenie, ze zatial tade cesta nevedie. Jednoducho momentalna svietivost staci akurat tak na par metrov, aj ked pouzijes vykonne LEDky s uzkym lucom. Pri vyssich rychlostiach je to o zivot, najma za nepriaznivych poveternostnych podmienok.
Budem nad tym pocas zimy spekulovat. Som ochotny vyskusat cokolvek, aj variantu s usmernovacimi mostikami, regulaciou, nabijacou bateriou a halogenom, alebo hoci aj xenonom. Nie je to az tak komplikovane ako sa toho vsetci boja. Ide o to, postavit svetla tak, aby bolo aj nieco vidiet na ceste a aby nato stacil vykon babetackeho alternatora.
Momentalne ma viac ako svetla a blinkre zaujima motor babetty a tomu sa chcem venovat v najblizsom obdobi.

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2007 10:20:33
od milda
Mně babetta vyhovuje taková jaká je, ale připouštím že blinkry nejsou špatná věc. Pokud někdo nechce převíjet cívky alternátoru na větší napětí, musíme vycházet z toho co altík dává, tedy jeho světelné cívky. U mé babetty jsou tři zapojené v sérii a celkem dávají při 6V výkon 20W. To je tak málo, že jiná rozumná cesta než blinkry z LED není, a myslím že je naprosto vyhovující. Pokud chce někdo silnější přední světlo, jako jedinou možnost vidím převinutí cívek na 12V a odpovídající halogen dopředu + dozadu ledky, aby ubíraly co nejmíň výkonu ( a ledku i do tachometru, šetříme každý Watt)!
Montáž xenonové výbojky je taky možná, jejich zdroje jsou konstruované na napětí 12V, navíc takové světlo zvýší cenu babetty minimálně o polovinu :D Jinak jakékoliv stabilizátory a usměrňovací můstky celkový výkon vždy sníží, protože část energie přemění na teplo. Bohužel fyzikální zákony platí i pro Babettu.

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2007 13:03:34
od avar
OK. súhlasím a zatiaľ žiadnu inú rozumnú cestu nevidím.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2007 10:39:48
od milda
Na stránce kterou našel Avar -http://www.jawamoped.co.uk/html/technical.html - tu si klikni vpravo dole na indicators. - je zajímavé řešení blinkrů pro toho komu nevyhovují Ledky a elektronika. Jsou použity žárovky 6V10W, klasický přerušovač a jako zdroj jsou použity 4 Nicd akumulátory dobíjené za jízdy z alternátoru přes diodu pulsujícím proudem. Celé je to vestavěné v prostoru na nářadí. Nevím sice jak takový provoz akumulátory snášejí ( špičkový odběr 3,5 A! ) ale zřejmě je to vyzkoušené. Problém by mohl být pokud babetta déle stojí a akumulátory se vybijí. Ale jinak je to řešení zajímavé a stojí za to ho vyzkoušet.

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2007 13:47:21
od avar
Teda mne osobne by boli milšie LEDky, ale ak už toto riešenie, každopádne by som uvažoval o výmene NiCD aku hoci aj za NiMH, alebo nejaké iné. A pre nič iného tak už kvôli pamäťovému efektu.
A napokon to aj tak skončí u klasiky. Malá motobatéria, usmerňovacie mostíky......elektronické súčiastky sú dnes vlastne za babku.... jednoduché.... spoľahlivé....dovybaviť LEDkami.... nemôžem si pomôcť.....

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2007 15:09:43
od klusik
milda píše:....To je tak málo, že jiná rozumná cesta než blinkry z LED není, a myslím že je naprosto vyhovující. Pokud chce někdo silnější přední světlo, jako jedinou možnost vidím převinutí cívek na 12V a odpovídající halogen dopředu + dozadu ledky, aby ubíraly co nejmíň výkonu ( a ledku i do tachometru, šetříme každý Watt)!
Montáž xenonové výbojky je taky možná, jejich zdroje jsou konstruované na napětí 12V, navíc takové světlo zvýší cenu babetty minimálně o polovinu :D Jinak jakékoliv stabilizátory a usměrňovací můstky celkový výkon vždy sníží, protože část energie přemění na teplo. Bohužel fyzikální zákony platí i pro Babettu.


Mno, je to možná tak, ale osobně preferuji udělat nové celé světlo (přední i zadní) z LED, pokud tam dám 4-5 vysokosvítivých LED (dobrá, 2,4,6,8... prostě po dvou, lépe po třech :-D), pokud jedna má 4cd, dosáhnu poměrně pěkný svítivosti skoro 40cd. Jako jasný, není to nic moc, ale pokud do ní pustím 30mA při 3V, mám 90mW to celý krát deset - 1W žárovku, která ale svítí líp, než 6W :D A pokud se nestane přírodní katastrofa, LED vydrží skoro nekonečně dlouho svítit, takže i dražší pořizovací náklady se mnohokrát časem vrátí. Pokud udělám takhle i zadní světlo, mám výkonovou rezervu cca 10W na blinkry - to si tam můžu dát i brzdový světlo s vodotryskem :-D

Tedy je to jen můj názor :-)