Stránka 1 z 2

Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 12:08:43
od hercik
Dobrý den,
hledání závady na zapalování pomocí proměřování jednotlivých dílů ohmmetrem:

zapal.cívka:mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů

napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů

spínací jednotka (odpojená):mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů

prosím Vás,může mi někdo ze sví praxe říci,který díl je vadný? z mého pohledu se jedná o spínací jednotku
"tyristor" u cívek bych řekl,že je to nepřesnost, měřeno multimetrem.Pochopitelně svíčka a bodka jsou nové.

Děkuji za radu hercik

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 16:05:21
od butan
Zapalovací (napájecí) pól téhle hodnoty je asi nový, není na něm vidět smyčka tlustého drátu ?
Naměřené hodnoty mohou být v pořádku, ale případnou chybu v zapalování neodhalí. Zkus tam dát jiné na vyzkoušení.
Lubor

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv črc 22, 2010 18:16:40
od Starec
1:) zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

V poriadku
2:) inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů
Z praxe: pri nameraní hodnoty pod 16 ohm, zapaľovanie začne vynechávať ak sa motor zohreje. Po ochladení pracuje správne, ovšem nie je to pravidlom, môže vynechávať až pri nižších hodnotách.
3:) napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů
Tu by som už videl problém,193 ohm je už vysoko pod normál, skoro 20 ohm.
4:) spínací jednotka (odpojená): mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů
Medzi svorkami 1 a I musíš merať pri zmene polarit a výsledok musí byť rôzny, nesmie sa zhodovať, takže ak na jednej polarite nameráš do tých 400 ohm, pri zmene môže byť aj tých 1200 ohm, druhí udaj sa nikde neuvádza.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: sob črc 24, 2010 22:55:22
od hercik
Starec píše:1:) zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

V poriadku
2:) inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů
Z praxe: pri nameraní hodnoty pod 16 ohm, zapaľovanie začne vynechávať ak sa motor zohreje. Po ochladení pracuje správne, ovšem nie je to pravidlom, môže vynechávať až pri nižších hodnotách.
3:) napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů
Tu by som už videl problém,193 ohm je už vysoko pod normál, skoro 20 ohm.
4:) spínací jednotka (odpojená): mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů
Medzi svorkami 1 a I musíš merať pri zmene polarit a výsledok musí byť rôzny, nesmie sa zhodovať, takže ak na jednej polarite nameráš do tých 400 ohm, pri zmene môže byť aj tých 1200 ohm, druhí udaj sa nikde neuvádza.


Tak jsem dnes zakoupil nový tyristor a hned namontoval a zatím to fachčí.Tak jsem zvědav jak dlouho to poběží.V prodejně
mě říkal,že je to nejčastější závada,tak uvidím.Ještě jednou díky za rady.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: sob črc 24, 2010 23:24:49
od Matrix
Kua herciku, co se tady pořád píše o "Citování" hm ??? Proč nedáš jen odpovědět ? Každej by snad z toho pochopil že odpovídáš na předchozí příspěvek.... :evil:

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 9:19:16
od Graun
Ještě bych dodal jednu věc. Mně osobně se stalo, že jsem měl vadnou indukční cívku, když se motor ohřál. Za studena to bylo v pořádku, za tepla vynechávala (nebyl tam kontakt). Musel jsem koupit novou, bylo po problému.
Ještě k té tyristorové jednotce. V minulosti si otec udělal tu jednotku novou a ze součástek s vyšším výkonem (diody,tyristor). Nevím jaké specifikace přesně, jsem jen strojař, on elektrikář :D
Dodnes to však pracuje bez problému.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 13:21:47
od hercik
Zdravím Vás,
já jsem tu krabičku rozřízl, abych se podíval dovnitř na tyristor a tranzistor s kondenzátorem,ale žádné hodnoty jednotlivých součástek jsem nenašel.Máte někdo s opravou zapalovací jednotky zkušenosti?nebo znáte hodnoty jednotlivých součástek?
dejte prosím vědět.Děkuji hercik.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 13:25:05
od hercik
Matrix píše:Kua herciku, co se tady pořád píše o "Citování" hm ??? Proč nedáš jen odpovědět ? Každej by snad z toho pochopil že odpovídáš na předchozí příspěvek.... :evil:

Osobně se Vám omlouvám.Dám si na to pozor, příště už se tak nestane.hercik

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: úte črc 27, 2010 10:00:51
od butan
hercik píše:Zdravím Vás,
já jsem tu krabičku rozřízl, abych se podíval dovnitř na tyristor a tranzistor s kondenzátorem,ale žádné hodnoty jednotlivých součástek jsem nenašel.



Nejdůležitější je kondík. ZVL do svých zapalování dávali svitkový kondík 8uF na 180V
Diodu jakoukoli se závěrným napětím 1000V, a tyristor se závěrem aspoň 600V.

Jaké zapalování jsi kuchnul, nejsou tam ještě nějaké odpory navíc? U současných zapalování se nevyvádí přímo G tytristoru, protože to odporuje zásadám pro návrh vozidlové elektroniky, neni to automotive.
Lubor

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř črc 28, 2010 8:06:31
od hercik
Zdravím všechny,
tady "G"tyristoru vyvedeno bylo kuchnul jsem pravděpodobně ještě původní,protože nová krabička má již jiný tvar a má jednoduší uchycení"bez plechů".Vevnitř byl svitkový kondík,dioda a tyristor.Kolíky jsou uchyceny na pertinaksu a k nim jsou připájeny jednotlivé součástky a celé je to zalité v plastové hmotě.Někde jsem četl,že se ještě přidává nějaká cívka, ale nevím jaká a proč.Tady nebyla.Myslím,že to půjde opravit.Destička s kolíky mi zůstala,rovněž dioda, tak vyměním kondík s tyristorem a vyzkouším to.
hercik

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř črc 28, 2010 9:29:22
od butan
No tak to máš původní ZVL. Tam byl asi tyristor kt506, v malém válcovém pouzdře.
Tohle zapalování se dá rozebrat tak, že ho ohřeješ opalovací pistolí, a asfaltová hmota z něj steče.
Lubor

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř črc 28, 2010 13:09:12
od hercik
Ještě k tomu tyristoru,jeden vývod jde přes diodu na kontakt"G" a další dva jdou na kontakty" I" a "1".Vím,že tyristor má vývody označené,to bych někde našel,ale vzhledem,že se mi utrhaly tak nevím,který vývod na který kontakt připojit.Jestli to výš tam mi to prosím tě napiš.díky hercik.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř črc 28, 2010 14:34:41
od butan
Na G zapalování jde přeas diodu A tyristoru.
G tyristoru jde na I zapalování
K tyristoru jde na 1
Starec sem kdysi posílal schéma zapojení, zkus si ho najít
Lubor

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: pon čer 16, 2014 12:52:45
od blevil
Zdravím přiživím se na vlákně...
potřebuju vyřešit problém v zapalování, uvádím: naměřeno (jaká má být dle návodu)

indučka/zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = 1,5 ohmů (má být do 0,8)
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6380 (okolo 6000)

inpulzní cívka (žlutá) od I + blok motoru: 15,6 (17+-1)
zapalovací/napájecí cívka (červený) od G + blok motoru: 218 (220 +/-10)

spínací jednotka - tyristor "1 a I": 664 i při změně polarity stejné 664 (60 až 400 ohmů, rozdílné při změně polarity)

takže tyristor určitě na výměnu a co ta indučka 1,5 ohm mezi 1 a 15??? a impulzní cívka taky není v rozmezí co vše vyměnit? Meřil jsem kvalitním digi multimetrem...

Jinak k popsání problému: Bábu jsem zprovoznil po deseti letech stání, v pohodě najel cca 500km poslední cestu ale začla vynechávat, až přestala jet úplně, po vychladnutí chvíli v pohodě, pak chcípla a neneskočila...nechal jsem vychladnout druhý den dal novou svíci, zas úplně v pohodě cca 1km do zahřádí a pak opět zdechla a opět už nenaskočila...a obě svíce jsou zničené...takže pálí svíce a po zahřátí je problém...
Díky moc za rady

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: pon čer 16, 2014 13:50:02
od ridchey
jeste bych vyzkousel nahřát jak statorovy drzak s impulznim polem , tak i indukcku a pak je znovu zmerit
treba se podari odhalit ktery z tech dvou to je.
nejlepsi je ovsem vymenny system,pokud mas nekde v dosahu jiny funkcni stroj na zkouseni