Stránka 2 z 2

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2014 19:47:04
od blevil
dnes vyměněn tyristor i indučka....problém přetrvává...po zahřátí maměřeno na zapalovacím pólu 259 a postupně klesalo a impulzní pól 17,7.....
jinak nový tyristor jsem proměřil a mezi I a 1 ukazuje 52ohm i při změně polarity tedy přehození drátků od multimetru - přijde mi to divný tomu není tomu multimetru náhodou jedno polarita při měření odporu? nebo dělám změnu poalrity správně?
jinak nová indučka prakticky to stejné co stará 15+1 1,6ohm a 1+svíce 6038ohm.....
problém pořád stejnej? dám novou svící jede v pohodě třeba 2km pak zadše vynechávat, dusí se...chcípne a nenaskočí...vychladne dám novou svící nebo očistím tu stejnou a opět chvilku pohoda....
jinak svíce je potom černá...ale na nastavení karburátoru jsem neměnil (po vyndání z garáže po deseti letech komplet vyčistil nádrž, karburátor - naladil, výfuk vyčistil- ujel cca 500km a objevil se tento problém
už nevím co dál? to mám ještě objednat impulzák a zapalovací pól???
díky moc za každou radu :-)

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2014 21:54:11
od ridchey
mereni odporu na tyristoru je zavadejici, protože je to polovodič, tedy by se mela na multimetru nastavit poloha s diodou.
tedy je tu i zavislost na polarite v propustnem smeru a v zavernem smeru.....
pro začátek muzes vymenit ten zapalovaci pol na statoru,neni to takova palba.
impulzak bude asi dobrej.
za další,nevime jakou davas svicku, jestli je to brisk N15C, tak ta je na babetu moc studena a pak to "dehtuje" a svicka je cerna zalepena , ma byt N17C, nebo ekvivalent.
a za další poradne opet vycisti vyfuk,i koleno a mrkni i do usti vyfuku na valci,byva tam dost usad,az se tomu nechce jet, a znovu se podivej na nastaveni karburace- hladiny vyfuku a velikost trysky!

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2014 22:42:47
od blevil
používám brisky 17...výfuk a koleno vyčistěný, všude nový těsnění u kolínka u hlavy, snůrka mezi kolenem a tlumičem, těsnění mezi hlavou a válcem...karbec tedy znovu sundám a zkontroluju zítra....ale jak píšu vyčistil jsem ho komplet a nastavil cca před 500km a jelo to krásně v pohodě...když dám těď novou svíci jede to cca 2-3km úplně normálně...trysky jsou origo.....

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: úte čer 07, 2016 12:34:25
od mhi
hercik píše:inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm


Pokud tu nekdo bude hledat reseni sveho problemu, jedna Babetta 210 mi diky vadne impulsni civce po zahrati prestala jet, bylo to takove podivne. Nasel jsem "srotovy" stator, impulsni civka mela odpor cca 24 Ohm a funguje jako vino. Tedy pozadovana hodnota 17 Ohm asi neni uplne u vsech, jedna se o nejaky starsi typ statoru pro B207. Dale bych upozornil, ze na B210 s vadnou impulsni civkou jsem nameril 16,5 Ohm ihned po jizde, kdy jsem ji zahral a presto nefunguje (ackoliv hodnota neni tak uplne daleko pozadovanym 17 Ohm).

Mimochodem, neda se ta civecka na nytku koupit nekde samostatne? Zacinaji se mi tu mnozit vadne statory ...

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 11:00:52
od Pavel
Jedině si tu cívečku převinout svépomocí. Znám jednoho chlapíka, který to párkrát zkoušel a řekl, že s tím je šílená drbačka.

Jak jsem již několikrát psal, literaturu i příspěvky členů fóra je nutné brát vždy s rezervou. Podle mě vypovídá o funkčnosti impulzní cívky nejvíc její indukčnost, nikoliv její odpor. Cívka musí vyrobit dostatečný budící signál pro vstup na na gate tyristoru.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 11:27:12
od mhi
Ad civecka-previjet je samozrejme nesmysl. Meril jste nekdo jakych teplot dosahuje ten stator? Hall sensor je do teploty cca 125 'C, pocitejme, ze by tam byl maly plosnacek, ktery lehce izoluje ... vejdu se do limitu?

Alternativne, zkousel jste nekdo ten Hall? Fungovalo to bez komparatoru primo u nej, tzn. privedene 3 draty - GND, VCC, Vout, nebylo na Vout moc velke ruseni?

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 13:12:49
od Azor
Já vím, že už s tím prudím, ale fakt bych na to zkusil jít přes optiku. Pokud najdu trochu času, zkusím to prolaborovat, už proto, aby se ukázalo jestli je to realizovatelné. Ten bonus, že by odpadlo rušení mě láká. :twisted:

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 17:27:12
od mhi
Jak odpadne na optice ruseni? Resp. o co lepsi to bude nez ciste elektro? Bude tam muset byt LEDka, ktera bude svitit, neco co svetelny tok bude prerusovat, fototranzistor nebo neco obdobneho. Nutno stabilizovat napeti/proud pro tu LEDku, bez optiky az k zapalovani tam taky pujde ruseni.

Hallsensor stoji kolik ... 2-3 Kc ? LM393 taky okolo dvou korun, k tomu maly plosnak a je po ruseni. Za to se optika realizovat urcite neda.

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 22:06:06
od Azor
Dobře, já už s tím nebudu otravovat, samozřejmě by to bylo trochu složitější ale ne zas o tolik. Jde mi hlavně o eliminaci různých parazitních magnetických toků, vedení a další součástky se dají odstínit. Pro pokusy zkusím využít i svoji sbírku vyřazených PC lasermyší :lol: , ale slibuji, že už budu držet hubu, teda ruku a případně až pokud by něco fungovalo, tak bych se podělil. :oops:

Re: Diagnostika babeta 210

PříspěvekNapsal: stř čer 08, 2016 22:56:04
od mhi
Podle me jemna optika typu opticka mys nema sanci zejmena kvuli necistotam. Tedy alespon vsechny Babetty kdyz jsem je koupil tak byly tak zahnojene a vsude nejaky bordel, ze ...

Hallsensor na zpracovani signalu je mnohem jednodussi a na eBayi se prodavaji i modulky, kde je trimr nastavujici uroven pro komparator (nejaka LM393ka tam bude). Stoji to nejake drobne, akorat se to musi inteligentne napajet.

Alternativne se delaji profi senzory polohy, pouziva se to na rizeni servomotoru pro NC stroje a to je pracho/vodo tesne, jenze to stoji treba tisicovku. A ano, tam je to opticke, vetsinou tam je kolecko s takovym vzorcem, ktery umozni kdykoliv urcit polohu. Na Babettu zbytecny overkill, v autech se pouziva vetsinou hall, nebo nejake civky (typicky ABSko, ale i vacka/klika).