Klakson

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Klakson

Příspěvekod Tommy » pát srp 20, 2010 13:35:08

cau potreboval bych poradit kam zapojit klakson mam ho napojenej na svetlo jenze toje nanic kdyz svitim tak to vubec netroubi nevite kam jinam ? diky za odpoved
Babetta 210 Babetta 207 Babetta 210 Grand lux
Video http://www.youtube.com/watch?v=XM6Vs3FrcOY
Uživatelský avatar
Tommy
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 502
Registrován: pát čer 25, 2010 8:55:53
Bydliště: Kunštát-Sychotín 54

Re: Klakson

Příspěvekod Starec » pát srp 20, 2010 21:25:19

Nato aby si mohol zapojiť klaksom potrebuješ iné cievky, na klakson, smerovky, brzdové svetla je samostatná 10 W cievka.
Ty máš teraz toto zapojenie s cievkami:
ax28.jpg
ax28.jpg (91.8 KiB) Zobrazeno 15138 krát

a potrebuješ toto:
Schema zapojenia na novšie typy.JPG
Schema zapojenia na novšie typy.JPG (102.33 KiB) Zobrazeno 15138 krát
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Klakson

Příspěvekod Tommy » pát srp 20, 2010 23:31:29

jj mam to prvni na tym obrazkuhm skoda no :(
Babetta 210 Babetta 207 Babetta 210 Grand lux
Video http://www.youtube.com/watch?v=XM6Vs3FrcOY
Uživatelský avatar
Tommy
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 502
Registrován: pát čer 25, 2010 8:55:53
Bydliště: Kunštát-Sychotín 54

Re: Klakson

Příspěvekod Cittron » sob srp 21, 2010 22:08:51

Já ted něco takovýho chci udělat,taky mám slabý cívky a klakson mi tam nejde připojit,tak jsem dnes vyzkoušel takovou věc,vypojil jsem z tachometru kabel na podsvícení a zapojil jsem na to bzučák,ukostřil ... a normálně bzučák fungoval,takže aby jsem mohl mít bzučák,tak jsem použil proud z podsvícení tachometru (6V) a podsvícení tacháče potom vyřeším zbusobem=že někam schovám 6V baterii,vypínač a dvě modrý led diody.Ale nemám to ještě vyzkoušený pořádně,jen jsem to dneska zkusil způsobem,že jsem vypojil kábl z podsv. tacháče dal to na bzučák,druhej kábl jsem jen ukostřil provizorně na matičku u brzdový páčky,nastartoval jsem,nechal jsem to vrčet na volnoběh a dotákal jsem se kontaktu a normálně to zatroubilo.Myslíte,že to bude fungovat??Mám zružený vypínače s MZ,takže tlačítko na bzučák tam mám.Je to reálné???Bude to fungovat??Mělo by ne??Toť je otázka,díky za nějaký odpovědi Lukáš.
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Klakson

Příspěvekod klasyc » úte srp 24, 2010 14:35:04

A nebylo by místo baterie a diod lepší dát na klakson tlačítkový přepínač, který by po stisknutí odpojil podsvícení tachometru a zatroubil? Bude to jednodušší, než někam rvát baterku a na tu chvilku co troubíš podsvětlení tachometru nepotřebuješ
klasyc
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 24, 2009 22:18:10

Re: Klakson

Příspěvekod martin110r » úte srp 24, 2010 14:43:17

A treba vôbec ten klaksón, keď tak riešite čo kde zapojiť? Ako často ho využijete? Ja elektrický klaksón mám a používam ho tak často, že mi raz stihol zahrdzavieť. Som tam musel streknúť WDčka a 2 dni mi trvalo, kým som ho rozchodil. Od tej doby bezdôvodne trúbim mimo obce ako blb, aby mi zase nezahrdzavel. Ale situácie, kedy moje trúbenie malo opodstatnenie sa v priebehu roka vyskytli jedna, či dve. To už je jednoduchšie zakričať, ako riešiť, kam klakson zapojiť, keď nemám na to elektriku :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Klakson

Příspěvekod Cittron » stř srp 25, 2010 21:20:09

Já jsi ho tam chci dát jen že jsem dostal ten klakson zadarmo a stejně,podsvícení na babettách je udělaný tak,že bych ho tam radči neměl,budto to nesvítí,nebo to svítí málo.A když jsi to tak vezmete tak já večer nepotřebuju vidět kolik jedu,nebo kolik mám nalítáno :D
Cittron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned led 03, 2010 11:57:19

Re: Klakson

Příspěvekod Angelo » čtv srp 26, 2010 20:31:27

Podle mě, jestli odpojíš podsvícení tachometru, tak budeš muset koupit nějakej omezovač napětí, aby Ti nepraskaly žárovky.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Klakson

Příspěvekod YaKuBkO » úte srp 31, 2010 14:52:43

Ja na svojej Babete žiarovku na podsvietenie nemám a nijako mi nepraskajú žiarovky...
YaKuBkO
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte črc 14, 2009 21:09:58

Re: Klakson

Příspěvekod kopr » stř zář 01, 2010 20:49:44

Taky nemám podsvícení tacho, zatím 200km a nic neprasklo.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Klakson

Příspěvekod Starec » stř zář 01, 2010 22:12:10

Skús jej na stojane dať plný kotol pri zapnutých svetlách a potom uvidíme, ako sa budeš chváliť. Nemusí byť tam žiarovka, pokiaľ jazdíš s rozumom, lenže akonáhle dosiahne určité otáčky, tak prdnú ostatné.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Klakson

Příspěvekod martin110r » čtv zář 02, 2010 15:21:40

Neostáva mi nič iné iba súhlasiť so Starcom. Tiež som jedného času jazdil bez 1,2 W žiarovky. Svietilo to nádherne. Bolo to ešte v čase keď som mal 15W žiarovku. No bol som si vedomý že s 15 W žiarovkou neni dobré v noci závodiť, tak som nejazdil na plný plyn a žiarovka vydržala. Ale verím tomu, že keby som jej dal plný plyn a nebodaj na stojane, keď motor točí bez zátaže ešte vyššie otáčky, tak naozaj by som ju spálil. Ako vraví Starec, keď sa jazdí s rozumom...
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Klakson

Příspěvekod kopr » čtv zář 02, 2010 20:49:06

No nevím borci, jezdím dost z ostra. Dnes jsem z jednoho kopce zkoušel kolik babbča dá dostal jsem se na 59 km/h a žárovky stále drží. Jezdím 25 km do práce a zpět a rozhodně jí nešetřím a žárovky drží.
Uživatelský avatar
kopr
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 199
Registrován: pon kvě 31, 2010 21:19:43
Bydliště: České Budějovice

Re: Klakson

Příspěvekod martin110r » čtv zář 02, 2010 21:34:15

Taktiež záleží na sile magnetu. Sila magnetu neni večná a časom sa magnetizmus stráca. Nenájdeš dve Babetty ktoré majú magnety rovnako silné.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Klakson

Příspěvekod angorek » pát srp 10, 2012 22:03:41

Starec píše:Nato aby si mohol zapojiť klaksom potrebuješ iné cievky, na klakson, smerovky, brzdové svetla je samostatná 10 W cievka.



Ahoj chtěl bych se zeptat k tomuto příspěvku.
Babetta má napájení 6V/20W (na světla). V druhém případě (i s tím klaksonem) to tvoří 2 x 10W cívky, ale nevím jak je to s tím prvním případem (bez klaksonu), kde 20W tvoří 3 cívky. To má každá cívka 6,6W??? Protože v obchotě se dají koupit pouze 10W cívky a pokud se mi ty (asi) 6,6W cívky pokazí, tak jak to mám řešit?
Děkuji
angorek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte črc 24, 2012 14:36:52

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 35 návštevníků