Stránka 1 z 2

Klakson

PříspěvekNapsal: pát srp 20, 2010 13:35:08
od Tommy
cau potreboval bych poradit kam zapojit klakson mam ho napojenej na svetlo jenze toje nanic kdyz svitim tak to vubec netroubi nevite kam jinam ? diky za odpoved

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: pát srp 20, 2010 21:25:19
od Starec
Nato aby si mohol zapojiť klaksom potrebuješ iné cievky, na klakson, smerovky, brzdové svetla je samostatná 10 W cievka.
Ty máš teraz toto zapojenie s cievkami:
ax28.jpg
ax28.jpg (91.8 KiB) Zobrazeno 17408 krát

a potrebuješ toto:
Schema zapojenia na novšie typy.JPG
Schema zapojenia na novšie typy.JPG (102.33 KiB) Zobrazeno 17408 krát

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: pát srp 20, 2010 23:31:29
od Tommy
jj mam to prvni na tym obrazkuhm skoda no :(

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: sob srp 21, 2010 22:08:51
od Cittron
Já ted něco takovýho chci udělat,taky mám slabý cívky a klakson mi tam nejde připojit,tak jsem dnes vyzkoušel takovou věc,vypojil jsem z tachometru kabel na podsvícení a zapojil jsem na to bzučák,ukostřil ... a normálně bzučák fungoval,takže aby jsem mohl mít bzučák,tak jsem použil proud z podsvícení tachometru (6V) a podsvícení tacháče potom vyřeším zbusobem=že někam schovám 6V baterii,vypínač a dvě modrý led diody.Ale nemám to ještě vyzkoušený pořádně,jen jsem to dneska zkusil způsobem,že jsem vypojil kábl z podsv. tacháče dal to na bzučák,druhej kábl jsem jen ukostřil provizorně na matičku u brzdový páčky,nastartoval jsem,nechal jsem to vrčet na volnoběh a dotákal jsem se kontaktu a normálně to zatroubilo.Myslíte,že to bude fungovat??Mám zružený vypínače s MZ,takže tlačítko na bzučák tam mám.Je to reálné???Bude to fungovat??Mělo by ne??Toť je otázka,díky za nějaký odpovědi Lukáš.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2010 14:35:04
od klasyc
A nebylo by místo baterie a diod lepší dát na klakson tlačítkový přepínač, který by po stisknutí odpojil podsvícení tachometru a zatroubil? Bude to jednodušší, než někam rvát baterku a na tu chvilku co troubíš podsvětlení tachometru nepotřebuješ

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2010 14:43:17
od martin110r
A treba vôbec ten klaksón, keď tak riešite čo kde zapojiť? Ako často ho využijete? Ja elektrický klaksón mám a používam ho tak často, že mi raz stihol zahrdzavieť. Som tam musel streknúť WDčka a 2 dni mi trvalo, kým som ho rozchodil. Od tej doby bezdôvodne trúbim mimo obce ako blb, aby mi zase nezahrdzavel. Ale situácie, kedy moje trúbenie malo opodstatnenie sa v priebehu roka vyskytli jedna, či dve. To už je jednoduchšie zakričať, ako riešiť, kam klakson zapojiť, keď nemám na to elektriku :lol: .

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: stř srp 25, 2010 21:20:09
od Cittron
Já jsi ho tam chci dát jen že jsem dostal ten klakson zadarmo a stejně,podsvícení na babettách je udělaný tak,že bych ho tam radči neměl,budto to nesvítí,nebo to svítí málo.A když jsi to tak vezmete tak já večer nepotřebuju vidět kolik jedu,nebo kolik mám nalítáno :D

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: čtv srp 26, 2010 20:31:27
od Angelo
Podle mě, jestli odpojíš podsvícení tachometru, tak budeš muset koupit nějakej omezovač napětí, aby Ti nepraskaly žárovky.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 14:52:43
od YaKuBkO
Ja na svojej Babete žiarovku na podsvietenie nemám a nijako mi nepraskajú žiarovky...

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: stř zář 01, 2010 20:49:44
od kopr
Taky nemám podsvícení tacho, zatím 200km a nic neprasklo.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: stř zář 01, 2010 22:12:10
od Starec
Skús jej na stojane dať plný kotol pri zapnutých svetlách a potom uvidíme, ako sa budeš chváliť. Nemusí byť tam žiarovka, pokiaľ jazdíš s rozumom, lenže akonáhle dosiahne určité otáčky, tak prdnú ostatné.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: čtv zář 02, 2010 15:21:40
od martin110r
Neostáva mi nič iné iba súhlasiť so Starcom. Tiež som jedného času jazdil bez 1,2 W žiarovky. Svietilo to nádherne. Bolo to ešte v čase keď som mal 15W žiarovku. No bol som si vedomý že s 15 W žiarovkou neni dobré v noci závodiť, tak som nejazdil na plný plyn a žiarovka vydržala. Ale verím tomu, že keby som jej dal plný plyn a nebodaj na stojane, keď motor točí bez zátaže ešte vyššie otáčky, tak naozaj by som ju spálil. Ako vraví Starec, keď sa jazdí s rozumom...

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: čtv zář 02, 2010 20:49:06
od kopr
No nevím borci, jezdím dost z ostra. Dnes jsem z jednoho kopce zkoušel kolik babbča dá dostal jsem se na 59 km/h a žárovky stále drží. Jezdím 25 km do práce a zpět a rozhodně jí nešetřím a žárovky drží.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: čtv zář 02, 2010 21:34:15
od martin110r
Taktiež záleží na sile magnetu. Sila magnetu neni večná a časom sa magnetizmus stráca. Nenájdeš dve Babetty ktoré majú magnety rovnako silné.

Re: Klakson

PříspěvekNapsal: pát srp 10, 2012 22:03:41
od angorek
Starec píše:Nato aby si mohol zapojiť klaksom potrebuješ iné cievky, na klakson, smerovky, brzdové svetla je samostatná 10 W cievka.



Ahoj chtěl bych se zeptat k tomuto příspěvku.
Babetta má napájení 6V/20W (na světla). V druhém případě (i s tím klaksonem) to tvoří 2 x 10W cívky, ale nevím jak je to s tím prvním případem (bez klaksonu), kde 20W tvoří 3 cívky. To má každá cívka 6,6W??? Protože v obchotě se dají koupit pouze 10W cívky a pokud se mi ty (asi) 6,6W cívky pokazí, tak jak to mám řešit?
Děkuji