Zapalování B 210

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zapalování B 210

Příspěvekod James » pon říj 25, 2010 11:24:59

Čus všem, včera jsem udělal test babety na dlouhou štreku, asi tak 70 km. Kromě spatnýho řazení, který řeším na spojkách se mě babeta v kopci z ničeho nic zatavila. Zjistil jsem, že v zapalování jsou jemné piliny, jedna z tří cívek měla povolené šroubky a přicucla se na rotor. Vyčistil jsem to, přešrouboval cívku a stejně nejede. Tak se ptám, co se stalo, co bych měl vyměnit, cívky se zdaj v pohodě, jestli musím vyměnit rotor, nebo celý zapalování. A pokud jak se seřizuje předstih, jestli se seřizuje u tohoto bezdotykového zapalování.
James
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 20, 2008 6:14:05

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod Angelo » pon říj 25, 2010 14:35:39

Oni ty cívky musí bejt hodně blízko u rotoru, teď nevím přesně kolik. Předstih se seřizuje a to tak, že si nastavíš HÚ 1 - 1,5 a rysky na rotoru a statoru musí lícovat, pokud ne tak povolíš ty dva šroubky co drží stator a upravíš to. Ale jestli Ti Babetta nestartuje, tak to nebude předstihem, ta by měla nastartovat na jakýkoliv nastavení.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod milda » pon říj 25, 2010 15:02:07

Cívek tam je pět, ne tři, z toho čtyři jsou vidět a pátá je schovaná přímo v tom držáku na kterém jsou usazené ty zbývající čtyři. Ty piliny ti buď prodřely izolaci a zkratují nebo se ulomil drát jak byla ta cívka uvolněná. Nezbývá než je proměřit ohmetrem, správné hodnoty odporu cívek tu jsou na fóru uvedeny mnohokrát. Pro zapalování jsou důležité dvě cívky, právě ta schovaná dává spouštěcí impulsy do tyristoru, říká se ji iniciační cívka. A pak cívka napájení zapalování, to je jedna z těch čtyř co jsou vidět, ale vypadá jinak než tři zbývající, má hodně závitů tenkým drátkem a vývod z ní jde přímo na svorku JTZ. Pokud nenajdeš vadu od pohledu, nezbývá než cívky proměřit.
Rotor je kus zmagnetovanéhu železa, a mírné povrchové poškození nenaruší jeho funkci, takže tam poruchu nehledej.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod James » pon říj 25, 2010 15:17:34

šroubky byly pouze lehce povolené, takže cívka je nepoškozena a ani nejeví žádné poškození. A vzdálenost těch cívek od rotoru? Ano vidět jsou 4 ta jedna je jiná než, ty tři. A na rotoru ty světlé plochy, to jsou ty magnetické stopy? Takže jestli tomu dobře rozumím, tak tři stejné cívky slouží k dobíjení.
James
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob zář 20, 2008 6:14:05

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod milda » pon říj 25, 2010 17:09:09

Rotor má speciální magnetický obvod složený z různých materiálů, není to homogenní kus železa, proto ty odlišné plochy na jeho povrchu. Přesnější odpověď neznám, nikdy mně nenapadlo se rotorem více zabývat, pokud se nevystaví vysokým teplotám, silnému cizímu magnetickému poli nebo hrubému mechanickému poškození, je v podstatě nezničitelný. Samozřejmě bude časem slábnout, ale to se bavíme o desítkách let a už tu někdo dával i kontakt na firmu která je schopna magnetickou sílu obnovit.
Ovšem tvůj problém není v rotoru, ale v zapalování - tedy soustava napájecí a iniciační cívka, JTZ + indukčka a nakonec svíčka. Ty tři další cívky nejsou dobíjecí (co by asi tak dobíjely ?), ony jsou pro napájení světel, příp. blinkrů a klaksonu. Pokud v altíku nevidíš žádné poškození okem, prostě postupuj podle obecného návodu hledání poruchy v zapalování, na fóru už je to popisováno i se schématy a správnými hodnotami vícekrát. Základ je se podívat jestli svíčka dává jiskru atd...
Ještě mně napadla jedna věc, nebylo by možná od věci rotor sundat z klikovky, jeho pozice je jištěná takovým malým kolíčkem. Pokud tam třeba nebyl, mohl se rotor na hřídeli klikovky pootočit, jak ti to dřelo, a pak by zapalování taky nefungovalo. To je sice velice nepravděpodobná věc, ale pro pořádek jsem to raději taky napsal.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod Ondra T2 » pon srp 22, 2011 14:03:27

Mildo, prosím tě, protočil se mi rotor na klikovce. Do jaké polohy se má rotor správně nastavit ? V rototru je drážka na klínek, ale klikovka má jen konus ? Díky.
Ondra T2
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 15, 2011 16:21:57

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod PetrT30 » pon srp 22, 2011 18:45:27

Pokud myslíš rotor jako že to je magneto tak tam drážka pro klínek opravdu je. A na klikovce (na tom konusu) je dírka kam se klínek - váleček zasune. Pokud se ti "střihnul" tak je možný, že se vyleštil dle toho konusu.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Zapalování B 210

Příspěvekod Ondra T2 » stř srp 24, 2011 16:16:20

JJ, přesně tak :D . Klínek se "střihnul" a na poprvé jsem ho nenašel ! Podařilo se mi jej odvrtat 8) a už zas jezdím :twisted: , díky.
Ondra T2
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř čer 15, 2011 16:21:57


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků