od milda » pon říj 25, 2010 17:09:09
Rotor má speciální magnetický obvod složený z různých materiálů, není to homogenní kus železa, proto ty odlišné plochy na jeho povrchu. Přesnější odpověď neznám, nikdy mně nenapadlo se rotorem více zabývat, pokud se nevystaví vysokým teplotám, silnému cizímu magnetickému poli nebo hrubému mechanickému poškození, je v podstatě nezničitelný. Samozřejmě bude časem slábnout, ale to se bavíme o desítkách let a už tu někdo dával i kontakt na firmu která je schopna magnetickou sílu obnovit.
Ovšem tvůj problém není v rotoru, ale v zapalování - tedy soustava napájecí a iniciační cívka, JTZ + indukčka a nakonec svíčka. Ty tři další cívky nejsou dobíjecí (co by asi tak dobíjely ?), ony jsou pro napájení světel, příp. blinkrů a klaksonu. Pokud v altíku nevidíš žádné poškození okem, prostě postupuj podle obecného návodu hledání poruchy v zapalování, na fóru už je to popisováno i se schématy a správnými hodnotami vícekrát. Základ je se podívat jestli svíčka dává jiskru atd...
Ještě mně napadla jedna věc, nebylo by možná od věci rotor sundat z klikovky, jeho pozice je jištěná takovým malým kolíčkem. Pokud tam třeba nebyl, mohl se rotor na hřídeli klikovky pootočit, jak ti to dřelo, a pak by zapalování taky nefungovalo. To je sice velice nepravděpodobná věc, ale pro pořádek jsem to raději taky napsal.