Zapalovanie babeta na Trabanta

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zapalovanie babeta na Trabanta

Příspěvekod indian » ned led 30, 2011 19:26:55

Cavte manici, potrebujem radu od niekoho, kto sa v tomto zapalku vyzna.

Takze babetacke zapalko som prerabal na zapalovanie na dvojvalec-na trabant-na rogalo, koli nespolahlivosti ruskeho magneta KATEK. Robil som to tak, ze som z 2 kruhov-statorov, spilil snimace, namontoval na 3. kruh zo strany ulozenia do motora a presne oproti nim do ulozeni na svetelne cievky, som namontoval zapalovacie c.-takze snimace su z jednej strany, cievky z druhej,presne po 180st, spravil ulozenie na motor a umiestnil.

Zapojenie:
Snimac s cievkou a kostra je zapojena do krabicky so zabudovanou induckou, kostra zapojena na srob na cievku, 2.civka a 2.snimac a 2.kostra tak isto - do druhej krabicky.
Vypinanie som mal najprv takto: spojene plusove poly ceievok(G na krabicke) spolu a pri ukostreni sa vyplo-obe cievky naraz. (pripadne mozem poslat foto pre predstavu ako to vyzera) Takto som to mal nastartovame, vsetko fungovalo. Ale iskru mi podla vsetkeho davalo aj v dolnej aj v hornej uvrati, teda 2x za 360st kazda sviecka. Motor siel, ale nechcel ist podla zvuku do max. otacok. Otazka je, ci to nejak nemoze vadit, ked zapojim 2 cievky spolu, trebars ci to casom nemoze zhoret, resp. sa ovplyvnovat ? ?

Potom som pre istotu rozpojil ten kabel, co to spajal, a chcel som ukostrovat kazdu cievku zvlast, pre istotu - a dalsi problem /pozor, zle sa to vysvetluje/

1.strana ide normalne ale druha nie, ide iba obcas. Ked odpojim plus zo strany 1, druha nejde, ak zapojim ide aj 2.(kazda ma ale samostatny okruh, nic by sa nemalo zmenit, druha by mala ist bez ohladu na zapojenie prvej, nijak niesu medzi sebou prepojene). Ak to mam normalne zapojene a ukostrim 1.cievku, nejde ani 1. ale ani 2.-ale logicky by mala ist. Ak ukostrim 2.cievku, prva ide tak ako by aj mala.
Ak zapojim plus z 1.cievky na 2.krabicku a z 2.cievky na 1.krabicku tak idu obe, ak ale odpojim plus z 2.cievky(co ide na 1.krabicku) 2.krabicka prestane ist(z nej som ale nic neodpojil!!!) Ak to spravim opacne tak mi ta prva krabicka ide(tak ako ma).

Co s tym moze byt ???
(este pre istotu, viem o par takto spravenych zapalkach kt. funguju bez problemov a dalej kable a vsetky suciastky som kupoval cisto nove, su aj premerane a vsetko by malo byt ok, no niekde asi chyba musi byt ) :-)

Este takto - dnes som posunul snimac z problemovej cievky blyzsie k magnetu - vzdialenost cievok a snimacov je momentalne urcite do 0,3mm. Isli obe cievky, aj vypinat postupne, proste tak ako to ma ist-dva uplne samostatne okruhy. Motor som nastartoval, nechal bezat asi 10 min. Do otacok isel pekne, tah ok, max. otacky urcite vyssie ako so spojenymi plus kontaktami. PO zhasnuti som ho uz ale nedokazal nastartovat - zas ta problemova cievka nejde. Hadze to iskru iba pri fakt vysokycch otackach, resp. ako kedy. Ak trebars teraz prepojim plu konakty - idu pekne obe sviece ale zas palia kazda 2x na otocku. Ked som zapojil "plua z dobrej" cievku do opacnej krabicky, tak iskru dava tak ako ma - snimac je teda si dobry. Krabicky som menit skusal, mam doma este jednu rezervnu - bez vysledku.

Uvazujem, ze mozno je ta cievka zla. No ak by som kupoval nove chcel by som poriesit take tie hrubsi 20watowe, vraj by to malo lepsie startovat. Skuste ked tak aspon napisat kde by sa dali take zohnat, co su to zac..

uf. ale toho je. sorry.

dikes vsetkym za rady
indian
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 30, 2011 19:05:13

Re: Zapalovanie babeta na Trabanta

Příspěvekod butan » pon led 31, 2011 23:11:13

Když pošleš schéma bude to jasnější.
Vzhledem k tomu žes to předělal na jiný motor, ověř si polohu (hloubku) impulsních cívek, jestli jsou umístěny oproti impulsnímu magnetu na rotoru. A máš tam vůbec rotor z babetty? Ta vícenásobná jiskra za otáčku může být způsobená magnetickým polem hlavních magnetů, které se dostane do impulsní cívky. Může být způsobena i vzájemným rušením mezi oběma zapalovacími sytémy.
Co myslíš 20W cívkou? Zapalovací cívky jsou vždy tenké, 20W se týká jen světelného okruhu. Jinak trabant měl určitě větší energii jiskry než má babetta, ale ke zvětšení energie by sis musel postavit celé nové zapalování a použít původní indukční cívku z trabanta, nepoužívat kostku z babetty. Samotná výměna zapalovacího pólu nepomůže.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Zapalovanie babeta na Trabanta

Příspěvekod indian » úte úno 01, 2011 10:18:31

Rotor mam samozrejme z babety, tiez novy. Ono dal som na motore upravit kluku, aby mala na konci kuzel presne na tento magnet. Niektori to totiz robili tak, ze prevrtali magnet co bolo zle - rusili sa mag. poly medzi sebou. Keby bola kluka povodna, dal bysom tam VAPE, lenze clovek co mal tento motor predo mnou to uz prerabal, takze VAPE by tam uz neslo. No a motor isiel velmi dobre take ho bola skoda vymienat. A o babetovom som sa dozvedel od jedneho manika z ciech. Ma to spravene podone a fach mu to na motore uz 300hod. bez poruchy.
Energia iskry staci, motor mi naskocil, aj ked to bolo zapojene spravne, bez prepojenia cievok.
V podstate som sa doteraz dopracoval k zaveru, ze jedna cievka ide normalne - ale dava iskru pri vyssych otackach - motor takto dokazem pri startovani roztocit, ale len bez sviec, ak dam sviece a ma tlaky, tak ho uz takto neroztocim. Kdezto druha mi iskru nedava. Mozno pri este vyssych otackach by dala, neviem. Ona vlastne raz ide a raz nie - preto mi to pride na zlu cievku. Este moznost ako to ide, je ta, ze sa obe kocky napoja na jednu cievku a na oba snimace. vtedy ide, ale asi 2x za 360st. Ak napojim teoreticky tu "zlu " cievku na opacnu kocku tak ta zas ide!!?? a tu opacnu cievku na tu opacnu kocku a ide !!??
Schemu by som musel nakreslit ,skusam posielat foto zapalka pre predstavu. Zapojene to mam takto - kazdu stranu zvlast, a presne podla babetovej schemy. Pri vypati sa naraz ukostria vyvody z cievok. Samozrejme cievky a snimace su v spravnej polohe voci magnetu.
Tu je este odkaz na hrubsi zapalovaci pol - ten by ma davat iskru uz pri mensich otackach. - na SR neposielaju, ina kby som to uz mal objednane.
http://www.motokramek.cz/dily-zapalovaci-pol-pal-vape/
indian
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 30, 2011 19:05:13

Re: Zapalovanie babeta na Trabanta

Příspěvekod indian » úte úno 01, 2011 10:26:03

Takze foto len takto, nejde mi to sem vlozit. :?: :?:

http://www.uloz.to/7658646/rogalo-zapalko-rar

Este takto, ze tu iskru 2x za otocku na jeden snimac hadze, iba ked prepojm poly na cievkach - tak som to mal najprv spavene koli vypinaniu, aby som ich naraz ukostril, co ale nebolo dobre, motor nesiel do otacok a na volnobehu mal strasne vybracie.
Skuste teda este dajak poradit.
indian
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 30, 2011 19:05:13

Re: Zapalovanie babeta na Trabanta

Příspěvekod butan » úte úno 01, 2011 13:16:47

Já ten PAL pól neznám, kolik má závitů, k čemu je vlastně dobrý. Nikdy jsem ho na babettě neviděl. Pokud s ním chceš experimentovat tak ho kup, a proměř, možná dá vyšší napětí, ale jestli o moc nemusí se to zapalování líbit. Asi bude tvrdší, takže by jeden pól mohl napájet obě zapalování, a to by zjednodušilo problém chcípání motoru jedním spínačem.

Zkus ten tvůj motor bez svíček roztočit vrtačkou, vše rozpoj, změř napětí indukované do pólů, a postupně připoj jen jedno zapalování, pak jen druhé, pak obě současně, a vždy zkus jak dlouhou jiskru vytáhneš ve vzduchu proti kostře.
Máš stroboskop? Ten, a nebo osciloskop, je asi jediná možnost jak zjistit kolik jisker na otáčku ti to háže.

Na statorovém kroužku použij pouze jeden šroubek jako společnou zem pro oba impulsní póly, a z něj tu zem táhni dvěma dráty ke každému zapalování zvlášť. Vn kabel zkrať na nejmenší možnou míru přímo ke svíčce, podle možnosti použij gumové kabely. Propletené vn kabely jako na fotce mohou způsobit že jedno zapalování odpálí jiskru i na tom druhém.

Pošli detailní fotky zapalování pořádným foťákem, a výsledky těchto pokusů. Případně nakresli montážní plánek odkud co kam doopravdy vede. Podle schématu se to dá zapojit různými způsoby, a některé fungovat nebudou, je v tom trochu duchařiny.
víc poradit takto na sucho nedokážu.
Lubor

Ještě přidávám.
Jak se vlastně ten padák startuje? Znám z televize jak se nahazovaly staré letecké motory, kdy mechanik protočil vrtuli, pak odstoupil do bezpečné vzdálenosti, a pilot nahodil motor tím že se slovy kontakt nechal ve správném válci přeskočit jiskru. Tohle asi s trabantem nepůjde, na to má málo válců...
Jenom snížit otáčky od kterých to začne pálit by se dalo pomocným zdrojem, který by z 12VDC udělal řekněme 1000Hz 70V AC a to by se po dobu startu připojilo na G zapalování. Stačí postavit si malý měnič, když bude dost tvrdý tak zapalovací pól může zůstat také připojený.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků