Stránka 1 z 2

Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: čtv bře 10, 2011 22:31:22
od Davator
Ahoj, jsem tu nový, pročítal jsem staré věci, ale odpověď na můj problém sem nenašel, tak zakládám nové vlákno, snad nevadí :lol: . Dostal jsem od známého Stellu kterou bych chtěl zprovoznit. Chybí tam ale zapalování a tak nevím co tam bylo. Civky tam normálně jsou, od nich jdou dráty (5 drátů), ale pak už tam nic není. A tak nevím jestli koupit tyristorové zapal. s cívkou v jednom, nebo zapalování a indukčku zvlášť. Je to jedno? Někde jsem slyšel že záleží na velikosti plechů na cívkách statoru (nevím teď jestli na zapalovací nebo ïmpulzní). Jako že buď tam přijde to nebo to. Nevím no potřeboval bych poradit. Předem dík

Jo a ještě mi schází nakopávací páka. Kdyby měl někdo zbytečnou tak bych ji třeba vzal :)

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2011 20:32:03
od Davator
Vážně nikdo nic ? :(

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2011 21:06:47
od Dave842
No já ti neporadím, mám babettu a Stellu moc neznám. Mě taky v podobném vlákně nikdo nechce odpovedět. Nedává mi jiskru, takže jsme nastejno. :) Snad se nám někdo ozve. :wink:

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2011 21:30:35
od martin110r
Davator: Tak OK, chytím sa toho. Odfoť ten altík aj s káblami. Nech sa trošku zorientujem. Ale tipujem to na tyristor a indukčku zvlášť.

Dave842: Rád by som ti poradil, ale nemôžem nájsť tvoj príspevok :lol: .

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: pon bře 14, 2011 22:15:07
od milda
Pokud vím, tak Stella má motor z babetty 225, takže zapalování by mělo být stejné. Kažopádně foto alternátoru pomůže, a ideální by bylo kdyby jsi změřil odpor napájecí cívky zapalování - je to jedna z těch čtyř, ale je navinutá mnohem tenším drátem než ostatní a měl by s ní vycházet červený kablík.

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2011 16:13:04
od Dave842
Martin110r: Neumím dávat odkazy..Téma se jmenuje: Nehaze jiskru...prosiiiim pomoc...nutne. :D Je to už dost starý téma, ale jaksi jsem tam nenašel odpověď. :(

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2011 22:15:04
od Davator
No paráda :D Díky všem za snahu. ... To foto jsem taky mohl dát hned co? :wink: Každopádně zítra vyfotím a zkusím změřit a šoupnu to sem... Ještě k té nakopávačce. Dá se to sehnat ještě? Třeba i nové? Mám pár typů na obchody kde prodavají díly na babety apod., ale ptám se předem :)

Dave 842: Hele v poho. Já si myslím že to u mě bude složitější a až zjistím co tam přijde tak mi určitě jisktu házet taky nebude takže se připojím k tobě a budu žebrat o informace znova :lol:

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2011 23:05:42
od martin110r
Čo sa nakopávačky týka, určite sa dá zohnať. Niekde som ju aj videl, len už neviem kde.

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 18:44:38
od Davator
Tak jsem to vše nafotil ale od fotek moc nečekejte. Nejsou úplně nej. Taky jsem změřil ten odpor zapalovací cívky (ta navrchu s nejslabším drátem). Pochopil jsem že z jednoho konce je vyvedený červený drát a druhý je přiletovaný na plechách (čili kostra). Změřený odpor tedy je nějakých 219 ohmů. Tak co myslíte?... Taky jsem zjistil že drát který je ukostřen na statoru poblíž cívek (bílí drát) mý na druhém konci v podstatě dva konektory. Z toho bych soudil že tam byl tyristor i indukční cívka-jeden konektor kostry pro cívku druhý pro tyristot. Ale nevím no. Uvidím co na to řeknete :)
Ještě u rámu (foto) jsou nějaké nezapojené konektory. Myslím si že to bude asi pro dráty od ostatních cívek pro světla atd. Nebo co myslíte? Ale s tím už si kdyžtak poradím

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 18:45:44
od Davator
A ještě další fota. Jo a té špíny si nevšímejte :oops: Přijde teprve údržba

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 19:06:38
od martin110r
No takže elektriku máš riešenú podľa staršieho typu, teda JTZ a indukčku zvlášť. Zapojenie káblov idúcich z alternátora je nasledovné.

Červený kábel = pin G na JTZ
Žltý kábel = pin I na JTZ
Biely kábel = jeden kontakt na pin 1 na JTZ a druhý kontakt na pin 1 na indukčke
Zelený kábel = svetlá
Modrý kábel = klakson

Ovšem jednoduchou úpravou sa dá altík prerobiť aj na novší typ, respektíve, že bude fungovať aj na JTZ s integrovanou indukčkou. No nedá sa prakticky hovoriť ani o výhodách, ani o nevýhodách. Máš to jedno.

Poznámka: JTZ = jednotka tyristorového zapaľovania (prosté tá čierna krabička).


EDIT: Odpor 219 ohmov je v poriadku. Čo sa týka tých káblov u rámu, to ti nepoviem, lebo neviem. Podľa fotky neprídem na to, kam môžu viesť. Pozri, kam idú, prípadne skúšačkou over.

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 19:28:28
od Davator
martin110r: rychlá a vyčerpávající odpověď. Děkuju. A jen pro zajímavost v čem vězí ta úprava na integr. indukčku v JTZ? Jiné cívky a předrátování? Já jestli o tom přemýšlet.
Každopádně zapalko dám do kupy a jestli to nepojede jsem tu zas :D

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 19:52:03
od martin110r
Veľmi jednoduchá úprava. Proste na bielom kábli ten jeden konektor odcvakneš. Pri JTZ s oddelenou indukčkou musíš kostru dotiahnuť aj na JTZ aj na indukčku. Keď máš JTZ s integrovanou indukčkou, tak musíš kostru dotiahnuť iba na JTZ. Druhý kontakt by si nemal kde zapojiť. Proste by ti plandal vo vzduchu. Tak je lepšie ho zrušiť. To je celé. Nič zložité.

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 20:24:45
od Davator
aha. Takže cívky (cívka) jsou stejné pro obě zapojení? Tuším že indukčka v JTZ je levnější než JTZ+indukčka ne? Takže bych možná radši to. Nebo co by jsi mi doporučil být v mé kůži?

Re: Zapalování Stella

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2011 20:49:36
od martin110r
Všetky cievky ostávajú pôvodné. Vieš čo, keby bolo na mne, ja by som si kúpil JTZ s indukčkou. Cenovo je to myslím na rovnako, ale tak načo ešte ťahať so sebou veľkú indukčku a zaberať si ňou miesto, keď ju môžem mať šikovne schovanú v malej krabičke.

EDIT: Asi som sa zle vyjadril. Chcel som povedať, že ja by som si kúpil JTZ s integrovanou indukčkou. Teda novší typ zapaľovania.