Stránka 1 z 1

Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 12:39:15
od lupusnek
Zdravím draci, po kompletní generálce motoru, spojek a všeho možného jsem dovedl babetku k životu a téměř bezproblémovému stavu, jediný problém mám se žárovkami, žere mi víc žárovek než benzínu, a je jí úplně jedno jestli je to 6 V nebo 12 V, svítí přibližně 200 metrů a pak prasknou, koupil jsem i omezovač napětí ale než jsem ho tam dal tak jsem to nechal nejprv proměřit abych zjistil jestli není chybička někde jinde, zkušený ampéršpagát mi řekl že se mi někde kostří cívka než dojde na žárovku a proto tam vzniká větší odpor a žárovky spálí, že bych je měl nejprv odizolovat a pak tam dávat regulátor napětí, ale to je prý jen jeho názor protože on dělá jemnou elektroniku a tohle mu moc neříká. Chtěl bych se proto zeptat vás ti kdož s tím máte nějakou tu zkušenost poraďte prosím.


Všem předem moc děkuji

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 14:25:28
od Citr0nik
alternator na babette je mekky zdroj .. nameral som na nom spicky aj 100V .. skus napruzit kontakty ak by nepomohlo tak kabelaz ci je v poriadku a ako mas zapojenie cievok ?

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 14:49:11
od lupusnek
Kontakty jsem napružil již dříve, to jsem se dočetl zde na fóru tak to bylo první co jsem udělal a koupil silnější žárovky (12V), cívky jsou zapojené za sebou viz obrázek.

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 15:30:05
od butan
Pokud ti tam hoří žárovka 12V 15W tak to je v pořádku, napětí na ní může vylézt nad 20V. Prostě použitím "silnější" žárovky jí mnohem více přetěžuješ, i když se ti to možná nezdá logické.
Takže zkus omezovač a výrobcem doporučené žárovky, nebo omezovač 12V a zde popisovanou úpravu na halogenku 12V 20W.
Lubor

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 15:31:37
od heslar
A teraz k tym ziarovkam. Ak mas multimeter premeraj (pipakom, alebo testerom diod) odpor kabelaze, respektive ci sa ti napetie privadzane na ziarovky niekde neskratuje s kostrou. Ak je odpor kabelaze takmer nulovy tak by to malo byt ok ovsem za predpokladu ze sa ti neskratuje niekde, to zmeras tak ze zmerias vodivost medzi kostoru a zivym polom ziarovky. Ten odpor by mal byt radovo par ohmov kedze vodivost ide cez cievky. Mal som tento isty problem avsak ja som sa ho rozhodol riesit raznejsie. Nepouzivam spolocnu kostru pre svetelny okruh a taktiez tam mam nainstalovany vlastnorucne vyrobeny stabilizator.

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 17:44:14
od lupusnek
a ještě jeden takovej malej dotaz... jak se tam ten modrej hajzlik připojuje?

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2011 18:23:00
od martin110r
Paralelne ku svetelnému okruhu. Chladič obmedzovača ide na hociakú kovovú časť Babetty, ktorá bude vodivo spojená s kostrou alternátora.

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: úte kvě 24, 2011 15:40:00
od lupusnek
Aha... a něco pro úplného laika by tam nebylo? mám ten modrý se žlutým drátem a nějakou červenou svorkou...

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: úte kvě 24, 2011 17:15:49
od martin110r
Žltý kábel idúci z obmedzovača (z tej modrej cipískoviny) pripoj červenou svorkou na zelený kábel idúci z alternátora. Celý ten modrý bazmek prišrobuj ku nejakej kovovej časti na Babette (v chladiči je vyvrtaná diera).

Re: Asi problém s cívkami...

PříspěvekNapsal: úte kvě 24, 2011 18:37:33
od lupusnek
Super tak přesně takhle jsem to potřeboval vysvětlit :D