Stránka 2 z 3

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2011 18:15:19
od hoci
Takže nově zakoupený tyristor je špatný , jedná se o madarskou výrobu. Nevíte kde sehnat pokud možno origoš ?

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: pát črc 11, 2014 22:40:31
od mathulo
Zdar,

na Babetrone sa dá nájsť známy návod na výrobu štvorpinového tyristora ( http://www.babetta.info/Babetta/forum/v ... owstart=15 ). Má dakto skúsenosti s samodomo výrobou GYTka? Moje Gytko už má nejaký ten rôčik a dávať za nový vysokokvalitný z HU sa mi 10€ dávať veru nechce. Na nete som ale schému ani zoznam súčiastok nenašiel.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv bře 14, 2019 11:47:04
od DRN
Zdar pánové, čeká mě nová elektrika na 207. Potřebuju i tyristor a nevím jestli klasiku nebo GYT. Oboje bych bral z Motomaxu. Nějaká zkušenost?

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv bře 14, 2019 17:37:50
od Azor
Počítám, že to neděláš jako veterána, tedy do origo stavu z výroby. Pokud je to tak, pak nedoporučuji ani jednu nadnesenou variantu. Lépe je zbastlit si to doma (využít některá zlepšení, která navrhl mhi - zachovávají jednoduchost a přinášejí citelné zlepšení). Cívku pak použít klasickou nebo z Aliexpressu (je napevno s kablíkem a fajfkou). Takové řešení je co do spolehlivosti i výkonu vysoko nad klasickým "tyristorem" i GYTem. Pokud není elektrobastlení tvým koníčkem, tak určitě se v okolí najde někdo ochotný to spíchnout (není to fakt nic složitého, zvládne to i poučený laik).

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: ned bře 17, 2019 19:20:31
od DRN
Jednou uz jsem to bastlil a funguje, s origo civkou. Jakou civku z ali mas vyzkousenou?
Ono spis jsem chtel usetrit cas s bastlenim a nakupem elektro soucastek, v motomaxu toho potrebuju vic tak bych to rovnou pribral.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 8:19:29
od Azor
Např. tohle https://www.aliexpress.com/item/High-Qu ... 4c4dy3Cfdb , ale pozor funguje to spolehlivě jen se zapalováním, které zpracovává obě půlvlny generované cívkou magneta. Inspirace např. o dvě vlákna níže: "Schema GYT a jiných CDI ...". Jinak samozřejmě nijak příliš neshazuju ani klasiku z Motomaxu, jezdí to na mnoha babčách spolehlivě a pro běžnou jízdu to jistě stačí. Když už klasika, tak ovšem osobně preferuju origo velkou cívku, GYT je sice progresivnější, ale mám proti němu možná neoprávněnou averzi a to, že odchází do kytek podstatně dřív (hlavně ten maďar), je poměrně známá věc. Rozhodnutí je ale přirozeně na tobě, svůj názor nikomu nevnucuju. :)

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: pon bře 18, 2019 21:05:12
od mhi
Taky jsem zacal vsude mozne praktikovat ruzna "vylepseni" ze zeme neomezenych moznosti (ne, nejsou to USA :) ) a originalni dily si schovavam az bude Babett na svete pulka.

Kdyby byl opravdu zajem, muzu na upravene schema udelat plosnak, k vyzvednuti by to potom bylo i se soucastkami.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: úte bře 19, 2019 8:57:35
od Azor
Když už chceš být za filantropa :) , tak bych o tři až čtyři sady, pokud by přirážka nebyla vysokohorská, měl zájem. Přece jenom k nejbližšímu zdroji součástek to mám skoro 50 km a vždycky stejně něco zapomenu. Jestli to myslíš vážně, chtělo by to babeťácké veřejnosti oznámit nějak polopaticky, znám lidi, kteří na vlákno "elektrika" raději vůbec nechodí, neb si nevěří, že by něco pochopili a přitom třeba soused by jim takový polotovar snadno zfinalizoval. 8)

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: stř dub 17, 2019 18:25:14
od mhi
Az budu mit na CNCcku kde delam plosnaky konecne kamerove zamerovani a spravne uchyty na desky aby to nebylo ve sveracku, tak jich par nasekam. Bez toho to jde moc pomalu...

Prisly mi z eBaye tyto civky: https://www.ebay.com/itm/Racing-Ignitio ... 2703847614 tak jsem je hned vyzkousel v Babette s klasickou a hlavne originalni JTZ a chodi to (nezkousel jsem tedy jizdu, jen na stojanku to vyhnat do otacek, pripadne jeste doplnim, o velikonocich nekam urcite pojedu). Pro uchyceni na 210ku je potreba udelat maly drzacek z pasoviny. Sroub nekostri tu cinskou civku, jde jen o mechanicke upevneni. Nekdy muzu zmerit osciloskopem jak se jednotlive civky a zapalovani chovaji.

Pro CDIcko je ta velka ceska civka (Hanhart/Tesla Blatna) uplne zbytecna.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2019 7:23:38
od Azor
Jj na tohle (akorát oranžové :D a z Alíka) jezdím už od podzimka, funguje mi to ale jen s JTZ využívajícím obě půlvlny.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2019 16:49:30
od mhi
Tak doplnim, ze B210ka ujela bez problemu asi 15km na tu civku z Ali/Ebay bez nejmensich problemu (s original JTZ). Oranzova je pry nejaka lepsi ("sportovni" :) ), cerna obyc, ale nemyslim, ze je mezi nimi rozdil, rozmerove jsou naprosto identicke. Fajfka na nich je dost hrozna na obou, tak uvidime kolik sundani/nandani vydrzi. Libi se mi jak to do Babetty pasuje.

Z civky i fajfky se da vysroubovat kabel a ten potom zkratit, uvnitr je pomerne subtilni medene lanko, cekal bych ze to bude delat problemy. Na original prichyceni staci z 1-1,5mm dratu naohybat prislusnou vlnovici a drzi to tam perfektne.

IMG_8943b.JPG
IMG_8943b.JPG (189.82 KiB) Zobrazeno 7253 krát

(dejte si pravym tlacitkem zobrazit celou fotku, je moc velka)

Azore, co to delalo bez te "moji" verze tyristoroveho zapalovani (tzn. orig JTZ s diodou na vstupu z alt.) ? A jake hodnoty kondenzatoru mas u te nasobici verze? Jak mas zapojene barvy dratu (resp. ktere terminaly) na tu civku? Nikde jsem nenasel kde je na te cinske civce po Babettacku terminal 1 a kde 15, navic to neumim ani zmerit ...

EDIT: S original JTZ to skutecne nejede. Sice jsem ujel asi 30km, ale nakonec to jelo stale hur, v nekterych rezimech karburace (kde asi nemam uplne dobrou smes, preci jen jezdim "na plny plyn(ecek)") to zacalo uplne vynechavat, az jsem dojel. Takze jeste jednou, s original JTZ skutecne NE.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2019 22:06:28
od Azor
Kondenzátory jsem měl po ruce jen 2u, tak jsem je použil a zdá se, že to stačí (oba stejné). Je to všechno stále ještě ve stadiu pokusného bastlení, takže nic definitivního. Nejprve jsem to zkoušel s tou zbastleninou a bylo to OK, teprve potom jsem zkusil i origo JTZ a to mi to na tu oranžovou cívku vůbec nenaskočilo. Takže jsem možná unáhleně usoudil, že tudy cesta nevede, ale chyba mohla být přirozeně i jinde, třeba jen špatný kontakt apod. Ty cívky jsou určitě úplně stejné, liší se jen barvou a pokud někdo tvrdí, že ta oranžová je sportovní, tak ano - i auto v barvě oranžové působí sportovnějším dojmem. No a u vývodů jsem usoudil, že zelená bude kostra neboť mi to připadalo logické (taky jsem nikde nenašel jak to má být) a protože to jelo, tak jsem to zatím opačně nezkoušel (ale stát by se nic nemělo ani při opačném zapojení, pro srandu to zítra zkusím).

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: čtv dub 18, 2019 22:56:26
od mhi
Maly tip at' to zkouseni ma hlubsi smysl: https://www.youtube.com/results?search_ ... encil+test

Zkousel jsem obe zapojeni, jede to, z principu by ale bylo kvuli svicce dobre dodrzet smer toku elektronu. To co pouzivam je videt z obrazku.

Samozrejme by to slo i zmerit, jen ne beznym multimetrem.

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: pát dub 19, 2019 7:31:04
od Azor
Tak jsem se myslím strefil, ono to není moc k přečtení, ale jde to poznat.

Obrázek

Re: Tyristor GYT

PříspěvekNapsal: pát dub 19, 2019 22:05:33
od Azor
Mimochodem, nezkoušel někdo tohle CDI :

https://www.aliexpress.com/item/High-Pe ... 4c4dW3Ji0v

je to přímo spárovatelné s tou výše uvedenou cívkou a není to moc drahé.