Tyristorové zapalování

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod Pavel » pát kvě 30, 2014 11:17:02

Kvalitní tyristor tady jeden borec vyrábí, mám na něj i kontakt.
Škoda jen, že nikdo už nevyrábí repliku Tranzima nebo alespoň by se hodilo schéma, z jakých součástek to je vyrobené a jejich parametry.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod Droopi » pát kvě 30, 2014 12:36:04

No tak to jsi mi ušetřil práci, rovnou to vyhodím ;)
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » sob kvě 31, 2014 21:44:03

Tak jsem nakonec nacpal diodu i tyristor dovnitř (použil jsem 3A 1N5408, kondík rozběhový 7,5uF, tyristor TIC106M), zadekloval a piny vyvedl na drátech-start na první šup :-) Cena 75kč bez práce. No nekup to, když je to tak levný :-). Zítra konečně, dá-li počasí, začnu se zajížděním.
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » ned čer 01, 2014 14:22:58

Tak cca 50km najeto-s menším technickým problémem s dodávkou paliva (víčko těsní tak, že nepustí ani gram vzduchu se všemi důsledky z toho plynoucími :lol: ) ale zápalko se osvědčilo.
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod ridchey » ned čer 01, 2014 17:48:45

jestli mas to klasika chromove,tak si vsimni zespoda u kraje,ze je ze dvou kusu a mezi nima je mezera- zdanliva nedokonalost ve vyrobe,ve skutecnosti tama ma jit vzduch do prostoru pruziny zapadky vicka, da se to jemne vypacit a rozebrat,vycistit a pak zase slozit....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » pon čer 02, 2014 6:44:58

Jo, mám, s datem výroby 1982 :D . Nádrž jsem odhumusil a víčko nové zapoměl objednat, tedy jsem přeleštil původní, vyměnil těsnění a vyjel. Budu to tedy muset zkontrolovat, případně rozkuchat.
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » sob čer 07, 2014 23:05:27

ridchey-díky za nakopnutí. dneska jsem to rozebral-odvíčkoval, sundal filc a vše bylo rezavé. Proběhlo vyčištění, provrtal jsem ty 2 ovory vrtáčkem, aby to mělo kudy vzduch pustit a zase složil. Testovací krátká jízda OK tak uvidíme.
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » úte čer 17, 2014 10:00:33

Foto mého bastlu-zatím 100km a zatím OK :-) http://denis15.rajce.idnes.cz/Babetta/# ... 046471.jpg
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod rosta » úte čer 24, 2014 16:23:56

zdravím pánové-mám problém-minulý týden jsem na babetě zmoknul a od tý doby mě mizerně táhne,prská,jde nepravidelně a má malý výkon-koukal jsem na karb a svíčku ale žádnej problém jsem nenašel.....vypadá že asi odešlo zapalko....babeta sice chytne na votočení ale při vyšších otáčkách nemá výkon-chová se jako by měla omezovač otáček.......četl jsem -viz výše že to dělá tyristor a tak jsem koukal na net kolik stojí nový aq že to není zrovna žádnej zázrak-našel by se nějaký zdejší elektrikář který by byl ochotný ho vyrobit a poslat-součástky a poštovný samozřejmě uhradím-buď formou dobírky a nebo převodem na ůčet.......
EJGT veni vidi vici
rosta
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob kvě 17, 2014 2:14:09
Bydliště: moravany u holic

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » stř čer 25, 2014 16:18:25

Klidně ti to spáchám, ovšem otázka je, kde vzít kontakty, ať nic nemusíš překopávat. Součástky stály 75kč.Navíc to máme k sobě z ruky.
Já použil ty origo po vypreparování.
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod Droopi » stř čer 25, 2014 16:48:52

Mě to dělal tyristor, a také se brzy odporoučel totálně do kytek. U 215ky už přecházím zpět na cívku a vyrobím si vlastní zapalování, jak padne to u 210ky, čeká ji stejná budoucnost.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod ridchey » stř čer 25, 2014 18:55:40

udelal jsem downgrade GYTu ,kteremu se nechtelo makat, tezce zalite do zeleneho epoxydu,nastesti transparentniho,tak majzlik a osekavat. nasel jsem i vypalene misto na tistaku.
odkouknu i to schema zapojeni a hodim sem odkaz na fotky,ale ti,kteri mysli na domaci vyrobu GYTu budou zklamani.takovou civku doma neumotaji a jinde se asi nesezene.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod denis15 » stř čer 25, 2014 20:18:09

Ja to už tady někde zmiňoval-nejschůdnější je svůj tyristor a cívka origo :wink:
denis15
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: čtv led 23, 2014 3:39:33
Bydliště: Opava

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod rosta » pát čer 27, 2014 19:14:54

tak už ho mám objednaný http://motorky.bazos.cz/inzerat/3498572 ... ristor.php prej ho dělal už asi do 20 babett-poslal mě dokonce i seznam součástek z kterých to bastlí a dokonce se nechá i opravit což u originálu pochybuju jo a má to osazený těmahle součástkama Tyristor KT206/200 -original Tesla Vrchlabí
Kondenzátor Styroflexový 250V
Dioda 1A 1000V 1N4007
EJGT veni vidi vici
rosta
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob kvě 17, 2014 2:14:09
Bydliště: moravany u holic

Re: Tyristorové zapalování

Příspěvekod Pavel » pát čer 27, 2014 22:38:26

Tohle je kvalitní matroš, hlavně to jde kuchnout a přepájet díl, který odejde.

Škoda jen, že je to řešené přes faston konektory. Když má člověk víc Babett, tak by to pak znamenalo všechno překrimpovat, jinak bude nekompatibilní. To už se klidně mohly 4 nožičky vykuchat z nějakého spáleného tyristoru a ponechat elektroinstalaci originál.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků