Stránka 8 z 12

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2016 21:37:41
od Azor
To "homodomo" je vlastně kopie originálu, takže přirozeně potřebuje i pól použitý v originálu. Tyristor je možno použít jakýkoliv na 3 A a napětí alespoň 200 V. Já osobně užívám starých zásob tyristorů 1 ampérových a taky to stačí, ale přirozeně na 3 A je to lepší. Na konkrétním typu nezáleží.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2016 22:18:43
od stotun
Zdravím, když sem s tym laboroval ,tak sem přišel na toto:
když sem zapojil velké pól a "homodomo" tyristor s 8uF kondenzátorem a 4V cívkou, tak to při točení na prázdno na stojanu ve vyšších otáčkách chcíplo a naskočilo při poklesu otáček. Když sem dal kondenzázor 330n (teda 0,33uF) a cívku 6V tak to jelo vpohodě, (pokud se vymění jenom kond nebo enom cívka tak to nejelo vůbec)
Takže si myslílm že je lepší menší pól :wink:

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř bře 16, 2016 22:55:05
od Pavel
Jsou celkem tři druhy zapalovacích cívek na Babetty.

Malá -> pro JTZ
Větší -> pro GYT
Mega velká -> pro Tranzimo (běžně se už neprodává v obchodech)

Je tedy jasný, když zapojíš větší cívku na JTZ, že ti to bude haprovat

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: čtv bře 17, 2016 12:43:40
od Zirky
Zdravím
Byla by tedy nějaká vychytávka aby homodomo fungovalo na velkém zapalovacím pólu odpor 1250 a cívky 4V??
Mám teď na koze JTZ Magneton, viz foto a nechce se mi furt předělávat - pájet zapalovací póly a chci mít něco v záloze. Jinak mám i malý zapalovací pól + tyr. a cívku, ale malý pól na JTZ Magneton nejede.
Obrázek

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: čtv bře 17, 2016 14:37:46
od stotun
na velké pól a 4V cívku nevím, a ale jak sem napsal minule, jde to pošmelit tak, že se dá 6V cívka (třeba z pionýra, velká je mysim stejně) a kondenzátor taky z pionýra(nebo neaké jinačí, svitkové cca 300nF)

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: čtv bře 17, 2016 16:53:06
od Zirky
Zdravím
No 6V cívku nemám a rád bych to zplichtil na tu 4V ať můžu Magneton bez problémů a rychle nahradit s velkým zapaovacím pólem... Ostatně sehnat nějaké info ohledně toho zapalování Magneton je takřka zázrak, takže nevím co jsou tam za střeva...

Taková výzva... Poraďte PLS

Příspěvek od stotun » čtv bře 17, 2016 14:37:46

na velké pól a 4V cívku nevím, a ale jak sem napsal minule, jde to pošmelit tak, že se dá 6V cívka (třeba z pionýra, velká je mysim stejně) a kondenzátor taky z pionýra(nebo neaké jinačí, svitkové cca 300nF)


PS:Mimochodem jsem zkoušel jet s velkým pólem a klasickým tyristorem + 4V cívkou a jelo to. Jen se mi zdálo, že to nestíhá na vysoké otáčky resp. rychlost. To však dělá i tak i když v menší míře (hladina, směs, svíčka?)
Ale raději jsem to tak měl jen chvíli, abych něco neodpálil.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 18:44:08
od ridchey
mohl by jsi mi vyfotit ten altik,tak jak ho pouzivas s tim magnetonem?

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2016 18:59:08
od Zirky
Dovolím si vložit odkaz na vlákno zde. Je tam vyfoceno tak jak to mám .
Jediny rozdíl oproti klasiky je použití velkého zapalovaciho pólu + zvlášť okruh (civka) na klakson a blinkry.
http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=5&t=1784

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte kvě 24, 2016 22:14:35
od marhalu
Možná se to už tady řešilo, ale zatím jsem to nenašel. Hledám nějaký spolehlivý test pro Tyristor případně elektriku. Jako například tady : http://mylms.cz/text-elektrika-na-babette/
Test napájecí cívky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup z napájecí cívky (měříme při odpojeném tyristorovém modulu). Doutnavka musí blikat s otáčkami motoru. Dobrá cívka má mít odpor cca 220Ω (měříme odpojenou cívku mezi kostrou a červeným vodičem).

Test impulzní cívky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup z impulzní cívky (měříme při odpojeném tyristorovém modulu ). Doutnavka musí blikat s otáčkami motoru. Dobrá cívka má mít odpor cca 17Ω (měříme odpojenou cívku mezi kostrou a žlutým vodičem).

Test tyristorové jednotky
Zapojíme doutnavku mezi kostru a výstup 15 z tyristorového modulu. Doutnavka výrazně bliká.

Otázka zní co je to za doutnavku ? Případně co jiného použít?
Teď mě inspirovalo tohle http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=10&t=3893&p=44153&hilit=kody+barev#p44162

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř kvě 25, 2016 21:26:58
od butan
Tohle by mohlo fungovat s doutnavkou která je součástí schodišťového vypínače. V noci na schodišti v paneláku je tlačítko kterým na chvíli rozsvítíš světlo, a v krytu tlačítka je červená doutnavka abys vypínač našel. Ale pozor, na impulsním pólu se doutnavka nerozsvítí ani náhodou. Možná by tam blikala ledka, ale asi až při větších otáčkách motoru, nutno vyzkoušet.
Lubor

Teď si vzpomínám, že v nejstarší dílenské příručce k babettě jsou některé triky, které se v pozdějších vydáních vytratily. Je tam měření hladiny benzínu v karburátoru, a je tam popsán i nějaký přípravek na testování zapalování. Tuším že obsahoval doutnavku, jiskřiště na testování jiskry, ale jestli se tím dal zkontrolovat i impulsní pól to nevím.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: čtv kvě 26, 2016 21:00:45
od marhalu
Právě tu doutnavku na 230V bych neviděl jako reálnou. Zkoušel jsem klasickou doutnavkovou zkoušečku na 230V a nic se nestalo. Tak hledám co je to za doutnavku. Anebo jak jinak na to ..

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: čtv kvě 26, 2016 22:37:20
od butan
Však ta doutnavka ze shodišťáku bude zapalovat někde přez 100v. 230V není zápalné napětí. Ale jestli je to moc,
tady mají doutnavku se zápalem 65V
http://racvonka.cz/opticke-prvky/doutnavky.html
Lubor

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát kvě 27, 2016 7:00:14
od Azor
Ono jde použít i tu ze zkoušečky nebo schodišťáku, akorát se musí dát pryč ten předřadný odpor. Někdy v osmdesátých letech jsem s tím také laboroval, ale moc mě to neuspokojilo, dnes bych hledal sofistikovanější metody. :)

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát kvě 27, 2016 8:53:46
od mhi
marhalu: Nabidka: jestli mate Babettu/y v Praze, je mozne si cokoliv zmerit osciloskopem a to vc. VN casti. Praha 5. Je to ale cinsky osciloskop do ruky, takze to ma svoje mouchy (ten kdo je zvykly na "zapadni" laboratorni osciloskopy, zaziva u mereni perne chvilky). Bohuzel moje "velke" HPcko nelze snadno k Babette dostat.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát kvě 27, 2016 21:16:20
od marhalu
Azor : to mě taky napadlo. Zkusim to teď o víkendu. Ještě jsem někde viděl, že bude stačit i pípák na avometu :)

mhi: diky za nabídku. Nemáme úplně špičku, ale měřáky i osciloskopy máme v práci. Jen to mám ke svojí babettě cca 100 km, tak hledám něco kutilskýho :) Kámoš ji má v práci a tam jsme to už vyzkoušeli s úspěchem.