Stránka 5 z 12

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pát čer 27, 2014 23:19:59
od pankac1985
ten torystor mam ale davida dusika jsme spokojen jen ta velikost je na pikacu ale uz mam na nem neco odjeto a spokojenost

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 6:40:20
od lafop
Nene Jiří před 14 dny jsem přešel na menší krabičku a ti kteří měli problem s velikostí tak už jsou spokojeni :)

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 18:42:44
od Oťas
Nedávno mi začal můj pekelný stroj vynechávat během jízdy (jen tak nenápadně). Nejdřív jsem vyměnil starou svíčku - tou to nebylo :D (stejně jsem chtěl dávat novou). Dnes jsem nahodil nový tyristor a jede jako drak, příjde mi i trochu tišší chod motoru, krásně táhne a i maximálka se mi zvedla na babeťáckejch 60km 8) .

Takže vřele doporučuji 25 let starý tyristor vyměnit :D

PS: nesnáším štelování kladívek - zlatý tyristor :)

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 24, 2015 16:40:38
od stotun
Zdravím vás, co kdyby se do toho doma dělaného zapalka dal kondenzátor z fechtla (nebo prostě ten co je na jawách kolem kladivek)? myslím že tam má podobnou funkci, splnil by tady svůj účel? dík za rady

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 24, 2015 17:11:50
od ridchey
ten co myslis,nema potrebne hodnoty

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 24, 2015 17:52:56
od stotun
znamená to teda, že by jeho kapacita nestačila na vybuzení indukčky a dost velké jiskry nebo že jeho vnitřek prostě není vhodný pro tento účel?

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 24, 2015 19:55:01
od ridchey
kondenzator je potreba kvalitni svitkovy,cca 8uF/200-250V

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 24, 2015 20:22:03
od stotun
Dobře, dám na radu odborníka :D

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2015 15:37:16
od stotun
Tak sem s tím dost experimentoval a došel k tomu, že když je malá kapacita kondenzátoru (třeba pod 4M7), tak to na volnoběh jede, ale jak se motor víc roztočí tak se jakoby vypne zapalování a naskočí až otáčky klesnou. Pak sem vyskoušel rozběhový kondenzátor 8uF/450V co se válel v šuplíku a na ten to 1x problaflo a při šlapání střílelo do výfuku, takže taky žádná sláva. Na elektrolytický 10uF vúbec nic, ale pozor, na ten z fechtla (je na něm napsáno 10uF) to jede jak střela. Maximální rychlost se zvedla o 3km/h (původně tam bylo GYT). Ještě vyskouším poskládat paralelně 4x 2M2/63V, to by mohlo byt ještě lepší když fichtlkondenzátor má přez 40 let :mrgreen: Jaký kondenzátor máte vy?

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2015 19:34:04
od butan
Stotune, podívej se znovu na ten kondík z fichtla, případně ten popis na něm vyfoť. Nemůže mít 10uF, možná 10nF?
A 63V je málo, ten kondik se ti prorazí.
Lubor

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2015 20:09:38
od stotun
jo moja chyba, kondik má 0,27uF/250V(nevím jak sem přišel na 10uF, byl jsem přesvěčen), ale prostě to na něho jede nejlíp. a ty ostatní já sem jenom skoušel z domácích zásob co funguje a co ne

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: ned kvě 31, 2015 21:47:15
od butan
Jestli to na tenhle kondík jede nejlíp je něco jiného špatně, proražená dioda, načnutá cívka nebo ten kondík 8uF ze šuplíku je špatný...
Lubor

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pon čer 01, 2015 11:08:13
od stotun
Možný je uplně všechno, já se tím budu dál zabívat, protože je to pro mě celkem zajímavá problematika.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pon čer 01, 2015 12:55:30
od ridchey
no,ja si udelal jedno pokusne s motorovym kondikem 8uF. a funguje bez problemu.
Gyt ma uplne jiné zapojeni, a sice dvou kondenzatoru 2,2uF
chtěl jsem si udelat prepinaci registr kondenzatoru,abych mohl naladit optimalni hodnotu,ale zatím jsem se k tomu nedostal.
kondiky by mely byt nejlepe svitkove. ne elektrolyty

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: pon čer 01, 2015 19:17:50
od stotun
Nevím teda jestli to má na neco vliv, ale jde o to, že ta moja Babetta měla púvodně GYT a k tomuto experimentování sem neměl originální cívku. Tak sem tam namontoval neakou starou na 6V co byla doma a je na ní napsáno made in bulgaria a ještě cosi asi v azbuce :lol: nemože to jiné napětí mít neaký vliv?