Stránka 7 z 12

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 5:47:21
od pavelpa
když zapojíš 1,5M do serie s 6,8M je výsledná kapacit jen 1,5M. Pakliže chceš mít kapacitu 8,3M, tak jak jsi asi zamýšlel, je třeba zapojit kondenzátory paralerně

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 10:13:39
od stotun
borci, byl by nekdo schopen vysvětlit, co se v tom zapalování děje za chybu, když to ve vyšších otáčkách vynechává? prostě jak je sakra možný že když motor ve vysokých otáčkách táhne tak je to vpohodě a jakmyle přestane zrychlovat, tak se tam neco stane a celý to vypne, ale co??? z mých skušeností to má nasvědomí kondenzátor o malé kapacitě, ale jinak mě to moja hlava nebere... :?

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 10:50:20
od wenca084
Je to asi ve tvém případě kravina , ale taky možnost , jednou mi tohle dělala svíčka , měla špatnou tepelnou hodnotu , a vytvářela se na kontaktech ( struska - karbon ) , která zmenšila vzdálenost kontaktů jiskřiště , a při plných točkach se to jakoby proklemovalo a vynechávalo ( nebyla jiskra ) . Při malých otáčkách to normálně jelo.

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 11:23:45
od stotun
ano taky možnost, ale v mojem případě to neni ono, svíčku mám N17C a mezera na jiskřišti je 0,5mm.
Ono každe 2takt, když nezabírá tak nepálí každou otáčku a právě tento stav se temu vadnýmu zapalování nelíbí a mě neleze do hlavy proč

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 15:28:12
od ridchey
pokud to mas porad ty kondiky v serii,tak to predelej na paralerni zapojeni jak uz tu bylo receno vyse a melo by to makat jak vztekly, predpokladam,ze mas kvalitni svitkove kondenzatory na minimalne 250V
a taky si opatri i svicku jineho vyrobce, nova vyroba N17 Brisku je maximalne nespolehliva

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 15:43:32
od pankac1985
tak problem byl opravdu v kondiku mel mit 8uf ale po premereni mel 7,01 tak mi pan dal jeste jeden 1uf-svitkovy a je klid na kondiku je psano +-10% ale takova pikacovina Svicku mam od NGK BH5 nebo bh6 myslim a max spokojenost s nimi sice draha ale zase neni s ni problem

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 16:22:58
od stotun
jak se měří kondenzátory? taky sem na to myslel, že bych to skusil ale nevěděl sem jak.

pankrac1985: promiň že sem se ti přisr... do tvé konverzace, myslel sem že už je to vyřízený

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 16:33:59
od ridchey
kdyz je davas seriove,jejich vysledna kapacita je mensi... 1/C1+1/C2=1/C tedy mensi nez mensiho z nich, ale zase se daji zatizit vyssim napetim-to se scita normalne.
kdyz je das paralerne,tak se jejich hodnota kapacity normalne scita, ale napeti je mozno dat jen takove,na jake je nejmensi jmenovite z tech pouzitych.

jinak pro overeni skutecne kapacity pouzivam univerzalni multimetr (klestovy), ktery umi i merit mimojine kapacitu. Voltcraft VC-531
ale jsou i jine merici pristroje

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 16:41:27
od stotun
dobře, ale já sem měl spíš namysli jakože jestli se neakým "multimetrem" dá změřit kapacita pouhým přiložením kabelů, třeba jak tu bylo zmíněno, že na obalu je 8uF a po přeměření má 7,01uF, jak to udělal?

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 19:27:02
od ridchey
ty snad neumis cist :wink: , ted jsem ti tu napsal priklad multimetru,ktery to umi, a jinak streejda googl :-)

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: stř črc 22, 2015 19:58:53
od stotun
:shock: jo, já vážně neumím číst, vážně sem to přehlýdl a hned sem šel odpovídat, sory za nedorozumění. Chyba je na mém přijímači :D

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte srp 04, 2015 1:21:08
od butan
ridchey píše:a taky si opatri i svicku jineho vyrobce, nova vyroba N17 Brisku je maximalne nespolehliva

Já myslím že ani u jiného výrobce si moc nepomůžete. Normy na automobilové svíčky se za posledních 20 let radikálně změnily, zvětšila se doporučená energie jiskry, hlavně z důvodů ekologie, snížení emisí.
Babetta je stroj, který by vyžadoval svíčku z kategorie garden, jako třeba motorová pila.

Kdyby někdo chtěl experimentovat, do babetty by zhruba sedla P17Y (od brisku) ale má kratší závit, takže by to chtělo obětovat nějakou starší hlavu a zafrézovat dosedací plochu pro svíčku.
Ze specialit brisku by do babetty pasovala i NR15S, svíčka se stříbrnou elektrodou.
Lubor

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte úno 09, 2016 20:41:31
od Artifex
Dávám k dipozici leptací a osazovací masku na klasický JTZ se současnými součástkami, kdo by si chtěl vyrobit. Připraveno k tisku v rozlišení 600DPI.

JTZ.png
JTZ.png (4.05 KiB) Zobrazeno 10830 krát


JTZmaska.png
JTZmaska.png (9.67 KiB) Zobrazeno 10830 krát


JTZosazovák.png
JTZosazovák.png (12.27 KiB) Zobrazeno 10830 krát

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte úno 09, 2016 20:45:40
od Artifex
A jelikož jsou omezené jen 3 obrázky k příspěvku, pro opáčko i schéma.

JTZ schéma.png
JTZ schéma.png (13.45 KiB) Zobrazeno 10830 krát

Re: Tyristorové zapalování

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2016 19:38:32
od Zirky
Dotaz...
1:Má vliv velikost zapalovacího pólu na funkci homodomo tyristoru a cívky 4V?
Tento pól má odpor cca 1200.
Myslím tento : http://www.motojelinek.cz/fotky48094/fotos/P1210385.jpg

Nebo musí být použit klasický pól s odporem 220+-

2: Lze místo tyristoru TIC126M použít TYN608RG, BT152-400R? Navrhněte alternativu. U nás nemohu TIC126M sehnat ani Teslu