Babetta 210 – porucha cívky zapalování - Vyřešeno

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Babetta 210 – porucha cívky zapalování - Vyřešeno

Příspěvekod Ivo » ned bře 18, 2012 20:56:43

Nazdar lidi, klasický začátek jara, první pořádný výjezd s Babettou 210, okruh cca 10 km, vše OK, pak okruh cca 6 km vše OK, pak tedy na jistotu dálková 20 km od domu a ejhle při třetím průměrném kopci začala Babetta trochu škubat, ale kopec překonala, při dojezdu z kopce chcipla a už se nedala nakopnout ani po odpočinku. Rozebral jsem karburátor, profoukl tu velkou trysku, chvíli se nechala prosit ale pak konečně naskočila a podle pohybu plynu šla pěkně do otáček. Sedl jsem na ni a rozjel to domů, ale po cca 1 km úbytek výkonu, do kopců jsem musel zuřivě přišlapávat z plné síly a jelo se tak max.10 km/hod, občasná detonace z výfuku, cinkavý zvuk jakoby šel válec nasucho, ale bohužel noc na krku a tak jsem to držel aspoň na těch 10 km/hod. Vypadalo to jako porucha na elektrice, světlo jsem musel mít zapnuté, ale vzhledem k malé rychlosti to jen tak tak osvětlovalo cestu. Naštěstí mně to pořád tou rychlostí s výkyvy výkonu a s občasným malým bouchnutím ve výfuku vezlo a vezlo, ale pak jsemusel cca 2 km od domova zabrzdit při nájezdu na hlavní a zdechlo to a už se to nepodařilo nastartovat, ani to neškytlo – domů jsem to dotlačil, ale spokojen – 2 km pod večerními hvězdami po rovině – romantika )

Ráno pohoda, připravím si nářadí a vrhnu se na tyristor – výměna za jiný ověřený z jiné B 210 – nepomohlo, výměna jiné indukční cívky – nepomohlo, tak nastoupilo měření elktroměřákem – starý ručkový – jakési údaje jsme odečetli

Na svorky indukční cívky – 1 a 15 mi z alternátoru jde cca 10 – 12 V ( důl.pozn. - na cívce jsem nechal připojenou jen svorku 15, tu svorku 1 jsem odpojil a měřil jsem jako výstup z alternátoru nezatíženého cívkou – napětí naprázdno )

indukční cívku jsme změřili – hodnoty odpovídají – je v pořádku ( 1 – 15 – cca 1 ohm, 15 – VN – cca 5600 ohmů ), změřili jsme ohmicky i tyristor – hodnoty byly - mezi G a ostatními 3 kolíky – nekonečno, mezi I a 1 nějakých cca 280 – 300 ohmů. A na konci vysokonapěťového vodiče co má fajfku ke svíčce není jiskra. Co s tím, podle mne karburátor je po včerejšku v pořádku, profouknutá tryska, lanko plynu chodí, ale nevím co s tím, že nemám jiskru – všechny spoje podotahované a nic. Poradíte ?

A co ten zvonivý zvuk válce a trhaný chod až k úplnému zdechnutí ? Nedostatek komprese, přidřené ?
Naposledy upravil Ivo dne úte bře 20, 2012 9:29:31, celkově upraveno 3
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod butan » ned bře 18, 2012 21:16:29

Co svíčka,
pokud byl problém se zapalováním asi bude zakarbonovaná a to tak že ani s novým zapalováním už jiskru nedá.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod Ivo » ned bře 18, 2012 22:57:06

no na svíčku nechci šahat, protože mi to zatím nedává jiskru - místo fajfky jsem do vysokonapěťového přívodu dal malý hřebík a držím to cca 2 mm od závitu svíčky a jiskra není vůbec žádná ....tak zatím nechávám svíčku, jak byla. Spíše mne trápí, jaké hodnoty napětí mají být pro výstup z alternátoru ( při odpojené nebo připojené cívce) a jaké mají být pro ten tyristor, tam totiž předpokládám, že je ten problém. No pokud to někdo znáte, tak mi to napište, jinak zkusím ještě pohledat na foru a jinde na internetu. Dík předem Ivo
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod Fajn-Tom » ned bře 18, 2012 23:27:35

a co impulzní cívka? tu jsi měřil? 17+-1ohm
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod Ivo » pon bře 19, 2012 8:44:51

ne neměřil, tu si zkusím dohledat a samozřejmě ihned změřím .... díky za tip :-)
Máte jěště někdo jiný tip?
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod Starec » pon bře 19, 2012 11:19:11

Ivo -Ivo, nehnevaj sa, ale keď si si dal tú námahu a meral sústavu, tak pečo nie aj inpulzák? Jedno z druhím patrý to predsa k zapaľovaniu, či nie? Takže aj ja vidím problém v tom impulzním póle. Viac krát som o tom už tu písal, ale akosi sa na to dáko zabúda. Snáď preto, že to nebije do očí, nie je ju až tak moc vydno.
Ak je inpulák porušený, začína po ujdení pár 100 metrov až km. ( po zohriatí ) vynechávať až uplne skolabuje a mašinu nenaštartuješ až po vyhladnutí. Potom znova pobeží určitý čas a znova sa to opakuje. Ak je inpulzák len na začiatku svojej skazy, väčšinou to odnesú sviečky, bude ti ich odpaľovať jedná radosť a príčinu je ťažko zistiť meraním. Takže premerať, alebo skúsiť tam hodiť stator z druhej babči, prípadne vymeniť to za nové.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne

Příspěvekod Ivo » pon bře 19, 2012 21:14:05

Starec souhlas, ale pro mne to byl objev, že Babetta má 5 cívek, to jsem zjistil až dnes při listování v Dílenské příručce :-)) ale člověk se pořád učí a začíná mě to i bavit :-)) takže přeměřil jsem odpoledne i tu impulsní cívku ( pro informaci - odpojil jsem vývod I(jako Informace) z tyristorové jednotky a ohmetrem měřil mezi tím vodičem a kostrou a naměřil jsem oněch požadovaných 17 Ohmů - to znamenálo, že mám i tu pátou - impulsní cívku v pořádku ) Odpojil jsem tedy vodič z vývodu G tyristoru a změřil jsem ohmetrem hodnotu oproti kostře a to jen 2 Ohmy a přitom tato cívka má mít podle dílenské příručky 220 Ohmů +-10 Ohm - A už jsem věděl, kde je chyba - prostě přerušená cívka pro napájení tyristorové jednotky, která tím pádem nedostala žádné napětí, tím pádem mi cívka nemohla hodit jiskru a tím pádem jsem nejel :-)) Okamžitě jsem vzal z druhé Babetty cívku s hodnotou 220 Ohmů a po zapojení Babetta napoprvé chytla a spokojeně mě dnes cca 10 km povozila :-)) Pohoda, díky všem za tipa, zase jsem moudřejší :-))

P.S. Mohlo to být i tyristorem, protože jsem u tyristoru mezi I a 1 naměřil stejné hodnoty jako při záměně 1 a I - cca 120 Ohmů a to nesmí být, hodnoty musí být vždy jiné jinak je tam nějaký kraťas - tak jsem před startem vyměnil i ten tyristor :-)) Pak jsem pro jistotu změřil ještě jednou indukční cívku - v pohodě, babeta jede..... Jinak zjišťuji, že je výhoda mít ještě jednu Babettu jako zdroj okamžitých náhradních dílů :-))
všechny zdravím Ivo, Hlučín :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne - VYŘEŠENO do

Příspěvekod Starec » úte bře 20, 2012 8:48:36

Takže ako čítam tak na dôvažok si predtím nemeral okrem inpulzáku ani napájaciu cievku. Tak ako si potom vlastne meral sústavu? No nič človek sa na chybách učí, no nie. Hlavné že to frčí.
S tou rezervovnou babčou je síce dobrá vec, lenže nie každí si to môže dovoliť, ale mať do rezervy pár drobností a zvlášť k zapaľovaniu nieje na škodu, nestojí to majetok a ušetrý spústa času pri zisťovaní poruchy.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Babetta 210 – jede přískoky, pak zdechne - VYŘEŠENO do

Příspěvekod Ivo » úte bře 20, 2012 9:20:10

Starec, indukční cívku a tyristor jsem měřil jako první ( viz první příspěvek ), ale jen na vyložený zkrat, protože jsem neznal ty správné hodnoty. Pak jsem si je dohledal v Dílenské příručce a zkontroloval přesně .....nicméně impulsní cívku jsem fakt viděl poprvé v životě :-))

A to že beru hned náhradní díly z jiné Babetty je shoda náhody, kdy tu jednu mám rozebranou, protože bude muset mít výbrus a tak si mohu kdykoliv z ní vhodný díl vzít .... a ten si mohu v klidu později dokoupit, zatím se ale studijně připravuji na půlení motoru a de facto malou GO motoru. Ale jako stavebnice , co doopravdy funguje nemá Babetta chybu :-))

ahoj Ivo :-)
Stručně - B 207 + 2x B210 + B 225 (1982,1985,1989,1990) a z aut jedině Honda :-)
Uživatelský avatar
Ivo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 200
Registrován: sob črc 31, 2010 8:58:32
Bydliště: Ostrava + Hlučín


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků