Stránka 1 z 1

Prestala zapalovat

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2007 22:57:56
od ninja
Mam Babcu 210, v dobrem stavu (stara sice asi 20 let, ale najeto jen 750km). Do ted jezdila vyborne, ale najendou behem jizdy chcipla a nic.

Doma jsme ji vycistil karburator a zkusil vymenit svicku, ale zadna zmena. Benzin tece, takze prepokladam problem v elekrice. Vymena svicky nepomohla. Rekl bych ze to vubec nehaze jiskru.

Jak mam zjistit, jestli to je skutecne ono? Moc se v zapalovani nevyznam, tak nevim jak to mam otestovat, pripadne kde nasledne hledat chybu. Pri zkouseni se mi to jeste jednou podarilo na slapnout a to bezela krasne. Pak uz ale zase ne. Snad to bude jen v nejakem kabliku, ale nevim jak postupovat dal. Prosim o radu.

Multimetr a naradi mam, jen potrebuji postup.

Re: Prestala zapalovat

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2007 23:02:44
od Mr.babetta
jeslti háže jiskru zjistíš jednoduše,vyšroubuj svíčku napoj fajfku a svíčku opři kovovou částí o motor a někdo at ti šlape.....a koukej jestli hází jiskru....víc ti asi neporadim, s elektrikou se moc netykám ale tohle ti jistě poradí každej jako základ všeho.Přeju at ti brzo šlape :!: :!: :!:

Re: Prestala zapalovat

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2007 23:23:46
od klusik
ninja píše:Mam Babcu 210, v dobrem stavu (stara sice asi 20 let, ale najeto jen 750km). Do ted jezdila vyborne, ale najendou behem jizdy chcipla a nic.

Doma jsme ji vycistil karburator a zkusil vymenit svicku, ale zadna zmena. Benzin tece, takze prepokladam problem v elekrice. Vymena svicky nepomohla. Rekl bych ze to vubec nehaze jiskru.

Jak mam zjistit, jestli to je skutecne ono? Moc se v zapalovani nevyznam, tak nevim jak to mam otestovat, pripadne kde nasledne hledat chybu. Pri zkouseni se mi to jeste jednou podarilo na slapnout a to bezela krasne. Pak uz ale zase ne. Snad to bude jen v nejakem kabliku, ale nevim jak postupovat dal. Prosim o radu.

Multimetr a naradi mam, jen potrebuji postup.


Ahoj, ještě ti poradím, zkus kouknout na kabel ke svíčce, resp. to kolínko. Ono to vypadá v celku, ale může to být třeba rozpojené a problém je tu! Samotnému mi to takhle vyhazovalo, sice ne napořád, jen občas, ale tohle pomohlo. A kdyb byl kabel moc "out", nic si z toho nedělej, dá se za pár kaček koupit v každým kefl-krámu :-D

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2007 23:41:43
od ben
ja som mal podobny problem
vsetko som premeral, vyskusal inu sviecku , tyristor, inducku vsetko vyzeralo ok
uz som bol fakt beznadejny, a potom som vyskusal inu cievku a hned babca ficala :shock: vobec som to necakal lebo pri merani vyzerala ok
skus najprv ale zhodit nadrz a skontroluj vsetky kable ci niekde nechytaju skrat alebo su zle zaizolovane

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2007 23:43:21
od klusik
ben píše:ja som mal podobny problem
vsetko som premeral, vyskusal inu sviecku , tyristor, inducku vsetko vyzeralo ok
uz som bol fakt beznadejny, a potom som vyskusal inu cievku a hned babca ficala :shock: vobec som to necakal lebo pri merani vyzerala ok
skus najprv ale zhodit nadrz a skontroluj vsetky kable ci niekde nechytaju skrat alebo su zle zaizolovane


Jasný, to je taky dobrej nápad. Ještě doporučuju mrknout na zapalovací cívku, je tam vyvedená smyčka mimo (na mojí 207/100 tedy) a mně ležela na kostře, takže se zápal nekonal. Řešení - ohnout smyčku zpět nahoru. Není skoro vidět, ale kamarád si všiml... Za vyzkoušení to stojí :D

PříspěvekNapsal: úte črc 24, 2007 11:11:28
od ninja
Dekuji vsem za rady, problem odstranen vymenou Transima. Bylo praskle (coz jsem nevedel) a jezdil jsme s tim obcas v desti, takze tam zateklo a zacalo blbnout.

PříspěvekNapsal: úte srp 21, 2007 11:58:14
od vrky
ninja píše:Dekuji vsem za rady, problem odstranen vymenou Transima. Bylo praskle (coz jsem nevedel) a jezdil jsme s tim obcas v desti, takze tam zateklo a zacalo blbnout.
Taky jsem tápal. Při vyšších otáčkách nechtěla jet. Podezření padlo na tyristorové zapalování. Zapalování bylo nějaké popraskané tak jsem se do něj podíval. Už mělo své odsloužené, ale závada nenalezena. Ale kde sehnat zapalování (minimum součástek a cena vysoká) Koupil jsem součástky za 36,50,- a stvořil si náhradní zapalování. Jezdilo to úplně stejně (blbě). Rozpůlil jsem motor. Vem si multimetr a najdi si co jak proměřovat, snímací cívka proti kostře, zapalování, zapalovací cívka a zdrojové cívky. Obrázek

PříspěvekNapsal: úte bře 11, 2008 17:50:03
od oswald
čaute mám podobný problém jako je na úvodu tohodle linku. to si tak jedu jedu a najednou nejedu a šlapu a šlapu.tak sem to vzal postupně nikde mi to nekostří,dal sem novou černou krabičku koupil sem novou indukční cívku a cívka na magnetu fachá a furt nic!! :( tak padlo pdezření na tu malinkou cívku za magnetem ale moc se mi nechce rozebírat magneto.nevíte někdo prosím jak by se dala ta cívečka změřit hledal sem to tu,ale bud špatně a nebo to tu není, prosím pomoc nechci šlapat :(

PříspěvekNapsal: úte bře 11, 2008 19:10:42
od avar
ak chceš, mrkni sa sem: http://www.babettron1.sk/forum/viewtopic.php?t=102
Je tam komplet návod na meranie zapaľovania indučky a impulzného pólu, vrátane správnych hodnôt

cívka

PříspěvekNapsal: úte bře 11, 2008 22:13:53
od oswald
díky díky tam sem se díval a nebejt tvýho upozornění tak bych to neviděl. stačilo abych si to přečet pořádně :roll: