Stránka 1 z 2

Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 20:21:16
od Aivori
DObrej
Jaké jsou příznaky nefunkčnosti této součástky ? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/zapal ... l_pal.html

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2012 21:28:12
od milda
Vzhledem k tomu že tento pól je zdrojem napětí pro zapalování, tak pokud bude nefunkční, nebude ani žádná jiskra na svíčce a motor nepojede. Zákeřnější porucha je ta, když má pól závitový zkrat nebo vysoký přechodový odpor (je částečně přerušený) a tím pádem má zapalování slabší výkon ( slabá jiskra). Jak se to projeví na chodu motoru si lze domyslet, ale konkrétní zkušenost nemám.

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2012 7:33:52
od butan
Nevím zda jsi pól PAL vybral omylem nebo ho skutečně máš. Já ještě stroj s tímto zapalováním osobně neviděl. Jedná se o speciální zapalování se zvýšenou energií jiskry, vyvynuté po revoluci. Jestli ho skutečně máš, pošli fotku zapalování, podle možnosti ti budu s diagnostikou nápomocen.
Lubor

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: stř kvě 29, 2013 11:29:44
od pankac1985
tak skusel jsem vymenit toristor novy a civka z funkcni baby a stale nedava jiskru a kolik ma mit zapalovaci civka odpor ci kde hledat chybu?jsme uz bezradnej svicky jsem zkousel 3ks kabel od civky k fajfce ok a fajfka se krasne dotyka svice ja ji snad zapalim stale do toho investuji a vysledek nikde

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: stř kvě 29, 2013 18:01:49
od ridchey
jeste by mohla byt v tahu civka impulzniho polu,co je na statoru....kdyz nedava jiskru.... :|

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2013 11:10:15
od pankac1985
tak merim a merim a zapalovaci pol ma pri slapani cca 1500ohm to je asi moc ze?

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: pát čer 07, 2013 11:23:57
od kolos
:) nikam nešlapej a změř tu cívku v klidu. Ten měřák tě musí mít rád, když mu na odporovém rozsahu dopřáváš střídaviny :mrgreen:

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: pát dub 11, 2014 17:38:11
od ridchey
safra,ani nevime,jak to dopadlo...:-)
ale mam dotaz k tomu velkemu polu.....ma ho nekdo nasazeny? a v jake konfiguraci (tyristor,GYT,indukcka a pod.)?

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: pát dub 11, 2014 20:45:02
od pankac1985
ja kto dopadlo tu 207 jsem rozprodal na dily :-) ztratil jsem nervy :D

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: pát dub 11, 2014 21:50:56
od kolos
K tomu velkému pólu, koupil jsem loni nepojízdného stewarda (modernější stella) z roku 1997 a byl tam použitý právě tento větší pól spolu s klasickou jtz a indukčkou. Testoval jsem ho pak na svém "zkušebním stavu" a porovnával s klasickým, tedy menším zapalovacím pólem. Používám nastavitelné hroty jako jiskřiště a vzdálenost mezi hroty 10mm. Mám tu k porovnání několik jtz, indukčních cívek i zapalovacích pólů a s těmi nejlepšími kusy se začínala pravidelná jiskra na 10mm vzdálenosti objevovat kolem 800 ot/min. Při výměně klasického pólu za ten větší, docházelo k pravidelným přeskokům už od 650 ot/min. Při použití GYTu a velkého pólu byly otáčky počátku přeskoků podobné tedy cca 650. Výrazně horší byla kombinace GYTu a malého zapalovacího pólu, kde bylo třeba už přes 1000 otáček, aby se objevila jiskra. Při tomto porovnávání jsem našel ve svých zásobách zřejmě problematickou indukčku, která měla měřením ohmetrem vyhovující hodnoty, ale při zkoušce na jiskru, potřebovala skoro o 400 otáček na rotoru víc než jiné, aby se obejvily pravidelné přeskoky.

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 7:39:40
od ridchey
aha,tak to je zajimave mereni.
vyplyva tedy z toho,ze opravdu dava vetsi napeti do zapalovani (to uz ,pravda, dava tusit i okem viditelny pocet zavitu a lepsi syceni jadra vice plechy),
ale neodpali indukcni civku. (klasika tyristor by mel prezit,je na daleko vyssi napeti)
naopak ji muze pomoct,pokud je v horsim stavu "za tepla".
jeste by bylo zajimave zjistit,zda pri velkem zapalovacim polu jde pouzit i indukcka 6V z fichtla (z duvodu treba opravy,kdyz neni po ruce babetacka 4V)

na tom stroji,co jsem nedavno poridil,byl GYT,patrne jeden z prvnich,ale zaboha to neslo nahodit,tak jsem presel na klasika zapalovani ze suplikovych zasob,takze jede, ale mam neblahy pocit,ze za tepla hur chyta...(musi se vic slapnout) tak to muzou byt jen tri veci- horsi indukcka,zapal civka,nebo impulzak. :mrgreen:
kdyztak ten starej GYT jeste vyhazovat nebudu,treba bude dobrej....(aspon na testovani)

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 8:02:41
od kolos
Fichtláckou indukčku vyzkouším a dám vědět. Na to své blbnutí a elektrikou, jsem si spichnul tuhle šílenost

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 8:07:35
od wenca084
Pěknej kutil výrobek , jak na tom měníš otáčky? Ten motor z flexy má poták?

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 8:19:22
od kolos
Flexa byla naprostý hypermarketový shit, rozpad se u ní i vypínač, takže jede na tvrdo a otáčky reguluji regulátorem otáček, přes který je zapojena. Otáčky měřím optickým otáčkoměrem.

Re: Zapalovací pól

PříspěvekNapsal: sob dub 12, 2014 9:13:46
od ridchey
no,tak tomu rikam hyblo,ale ucel sveti prostredky,takze super.
ja si tak rikam,ze bych postavil neco podobneho,ale v horizontalni rovine,pohanene modelarskym stridavym trifazem,a ze bych si tam udelal i nejaky silomer na mereni magnetismu rotoru.