Předělávka alternátoru na 12V

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Maroni » čtv zář 27, 2012 10:55:51

Zdravim draci , máte někdo zkušeností s předělávkami alternátorů u babetty 210 ?
Chtěl bych předělat babettu 6V na 12 V pomocí výměny jak statoru tak cívek z motoru jawa dandy 125 .
Posílám pár foto jak vypadá ten alternátor z Jawy Dandy 125 .
Pochopitelně kdyby to šlo musel bych vyměnit i zapalování a další na 12 V ale to bych řešil potom protože vím že bych to sehnal u nás na vesnici ...
Ale jestli to má cenu a půjde to , protože nechci zbytečně půlit motor abych to mohl měnit .

Obrázek
Obrázek
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod babetak55 » čtv zář 27, 2012 12:00:17

šlobyto kdybys udělal nádstavec k magnetům a cívku připevní ke skříni ale nevím jestli otáčky budou vyhovovat
jinak půlit motor je blbost stačí sundat alternátor se statorem
http://babetak55.motorkari.cz
babetta 207
babetta 210
Uživatelský avatar
babetak55
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 191
Registrován: úte zář 04, 2012 20:58:39

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Starec » čtv zář 27, 2012 13:38:56

Maroni tak toto si vyhoď z hlavy, toto ti na Babette pracovať nebude.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Maroni » čtv zář 27, 2012 15:00:59

Proč si myslíš ? Zkoušel jsi to ?
Vím že bych musel předělat skoro celou elektriku, ale dandy a babetta mají stejný princip a pracuje to stejně tak proč si myslíš že by to nešlo :?:
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Starec » čtv zář 27, 2012 16:41:22

No je zrejme že sú tam cievky na svietenie a napájanie dajme tomu tyristora, alebo čohosi. Nevidím tam žiadný inpulzní pól, ktorý vlastne nahradzuje u bežných typoch kladivko. To že by sa dalo technicky vyriešiť a uchytiť dáko stator ešte neznamená že to musí fungovať. Daľší problém vydím že by si musel vyrobiť niečo ako 12 V tyristor. Takže ak by si to aj dáko poriešil neviem na kokoľko by ťa to vyšlo. To keď chceš 12 V na svetlo, tak je jednoduchšie previť cievky a máš pokoj. Nie som odborník na eletkryku, ale snáď mám pravdu.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Dr.House » čtv zář 27, 2012 17:11:02

nevím jak to konkrétně funguje u dandy 125 ale existují i cdi do kterých vede pouze jeden vodič ze zapalování + kostra, zapalování pak pracuje na tom principu že když napětí na zapalovacím polu překročí určitou mez tak dojde k přeskoku jiskry(není třeba snímací cívky), tento princip používá například vape prodávané na pionýry
Starec: 12V tyristor určitě ne, ani na seriové babetě není 6v z cívky jde cca 200V
kdybych chtěl nějakou úpravu zapalování tak bych převinul cívky na seriovém a pak možná popřemíšlel o výměně tyristoru a použil nějaké cdi např ze scootera, ale je třeba dát pozor je více druhů cdi AC ,DC a pak to "jednovodičové"
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod kolos » čtv zář 27, 2012 19:45:58

Myslím si že, úsilí vynaložené na takovou předělávku nebude vyvážené ziskem. Kdyby jsi tou předělávkou nahradil třeba i kladívkové zapalovaní, tak dejme tomu, že by to stálo za to. Jenže babetta má dobře fungující bezkontakt a pár získaných wattů, by mi asi nestálo za tu námahu. Bohužel člověk většinou až s léty zjistí, že babetta a vůbec všechny stroje, jsou nejhezčí tak, jak je konstruktéři sestrojili, se všemi cnostmi i necnostmi. Sám jsem nebyl jiný a moje první babča si bohužel užila spoustu pokusů a omylů, při snaze doplnit blinkry, přepínání dálkových/tlumených světel, nakonec měla i baterku. Pak jsem byl rád, že jsem vše vyhodil pryč a udělal z ní zase jednoduchý a spolehlivě fungující strojek.
Naposledy upravil kolos dne čtv zář 27, 2012 20:06:44, celkově upraveno 1
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod PetrT30 » čtv zář 27, 2012 20:04:56

Mě by zajímalo ....
i kdyby se toto mechanicky nějak podařilo nabastlit na motor ...... jak je dán signál do CDI, že má poslat impuls do kabelu na svíčku? Moje teorie je, že je to průměrem toho většího kola, který krouživím pohybem přejíždí přes nějaký snímač. Tak nějak to je i nyní u klasického zápalka.
Nebude vadit, že je průměr větší? Teoreticky by to asi vadit nemělo: "jedna otáčka klikovky je stále jen jedna otáčka klikovky" :)

Mě se strašně líbí jak to vyřešil pan Stejskal s Hallovým senzorem. To bych si na babku dal hned, jen by mě to musel někdo udělat po eletrickej stránce nebo aspoň seznam součástek a schéma.
Svítit nepotřebuju.
P.S.: vúbec elektrice nerozumím tak mě berte s rezervou 8)
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Dr.House » čtv zář 27, 2012 20:31:51

pokud bys to chtěl udělat co nejjednodušeji a na baterii která se nebude dobíjet, použil bych tuto cívku http://www.vape.cz/e-shop/zapalovaci-ci ... /A-Z04-1V/ je určená přímo na napájení 12V(samozřejmě stejnosměrný) a obsahuje už všechno potřebné stačí pouze připojit snímač a baterii, snímač například tento http://www.vape.cz/e-shop/snimace/A-S01T/

co to tak prohlížím tak tohle by mohla být zajímavá náhrada za seriový tyristor, taková možná lepší a spolehlivější verze než maďarský GYT http://www.vape.cz/e-shop/zapalovaci-ci ... cem/A-Z22/
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Maroni » čtv zář 27, 2012 21:18:59

Jak tady zmiňoval kolos , jde mi o to udělat 12 Volt hlavně na blikry a světla , o nějaký větší výkon na babettě nestojím , ale aspoň něco bych chtěl mít . V technickým prukazu nic není napsané o voltech nebo KW tak s dokladama by neměl být problém (starší typ dokladu) .
A když má kamarád zadřený motor na dandy 125 které měl v krabici a chtěl to vyhodit tak sem ho hned zadrhnul a řikal že to zkusím , tak asi zítra nebo pozítří to nějak zkusím dát dohromady .
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Maroni » sob zář 29, 2012 22:31:13

No nějak mi nepasuje stator , není to stejná velikost jako u statoru orig. Babetta, takže ještě uvažuji buď o tom že to uchytím přiděláním výstupků a nebo jestli by šli výměnit malé cívky na babettovém statoru za ty velké ale potom nevim jestli by to fungovalo s originálním rotorem babči .
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod tucnak538 » pon říj 15, 2012 19:28:14

tucnak538
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv zář 27, 2012 14:40:08

Re: Předělávka alternátoru na 12V

Příspěvekod Maroni » úte říj 16, 2012 10:42:14

No předchozí pokus se bohužel nepodařil protože jak neseděly velikosti, pak jsem dělal nástavbu ale i tak to nesedělo .



Ano šlo by to, ale za takové peníze mám novou babettu :lol:

To si radši koupím samostatné cívky na 12 v a výměním to za ty 6V . Ale šlo o to že by to šlo s Dandy 125 . Ale jak se zjistilo nesedí to ...
Babetta 210 - užitečný nástroj a velmi rychlý zavodní stoj :-)
Moje sestava : Originální Babetta 210 - karburátor dell orto (sani mimo)
max. speed v roce 2003 - 65 km/h z mírného kopce (žádný výbrus,orig karbec)
Uživatelský avatar
Maroni
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 129
Registrován: ned led 25, 2009 10:28:40
Bydliště: Darkovice


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků

cron