Nejde do otáček

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Nejde do otáček

Příspěvekod vrky » ned srp 26, 2007 19:01:51

Tak už nevím. Po kompletním vyčištění palivové soustavy a výfuku, dále přetěsnění motoru a výměně ložisek a gufer stále nedje do otáček. Točí maximálně 2000 otáček. Zlepšilo se jen to že při sjezdu z kopce nechtěla jet, jako by se dusila. Teď už jede pořád, ale nechce jít do táček. Že by snímač otáček pro zapalování?
vrky
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 11, 2007 23:01:18
Bydliště: Kérkonoše

Příspěvekod igoreva » ned srp 26, 2007 22:09:44

vrky:
Máš dobre založené piestne krúžky? Nezalomil si krúžok pri zakladaní? Často sa to stáva.
Skús rukou "zmerať" akú má motor kompresiu. Musíš s veľkou námahou prekonať hornú úvrať. Inak je závada v tých piestných krúžkoch.
Chýb ale môže byť viacero.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod milda » ned srp 26, 2007 23:26:15

Babetta nemá žádný snímač otáček, pouze zapalovací pól který vyrábí napětí pro zapalování a iniciační cívku která dává impulsy k otevření tyristoru v JTZ. Jinak příčina v pístním kroužku je pravděpodobná, po výměně se musí kroužky usadit, zpočátku Babetta moc nejede. Taky svíčka, předstih, vzduchový filtr nebo výfuk, gufera na klikovce. Jednou jsem viděl Babettu která taky nechtěla do otáček. Měla opačně namontované těsnění pod válcem, takže překrývalo zčásti kanály ve válci.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod kozenooo » ned srp 26, 2007 23:31:14

sorry vrky ze sa prizivim na tvojom poste, ale tiez mam podobyn problem, menil som tyristor a hodil som novy typ ktory uz ma v sebe indukcku, bol som upozorneny ze by som mal vymenit zapalovaci pol na alternatore, kedze mam staru 207 a taktiez rozmyslam ci tiez nevymenit nosnik statora kedze ten plast okolo tej malej cievky sa zacina rozpadavat a nie som si isty ci je v poriadku. Takze co myslite moze to byt tym a treba vymenit alebo nie?
Naposledy upravil kozenooo dne pon srp 27, 2007 19:25:40, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
kozenooo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 22, 2007 22:01:49
Bydliště: Nitra (SK)

Příspěvekod Starec » pon srp 27, 2007 6:58:35

milda píše: Měla opačně namontované těsnění pod válcem, takže překrývalo zčásti kanály ve válci.

Tak toto by si mi mohol dáko vysvetliť, opačne, ako sa tam dá dať tesnenie opačne :?:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod ben » pon srp 27, 2007 14:49:10

mozno dal vrchnu cast dole ale to uz by bol fakt BFU :lol:
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod vrky » pon srp 27, 2007 20:03:53

Clapci, pístní kroužky jsou pořádku. Zámky směřují dolů a pístní kroužky v nich sedí jako pr**l na hrnci. Svíčka nová 0,5mm, předstih 1,5mm, vzduchový filtr a výfuk čisté, gufera ložiska nové (psal jsem to), těsnění je tam dobře. Díky za snahu, budu pátrat dál.
vrky
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 11, 2007 23:01:18
Bydliště: Kérkonoše

Příspěvekod Starec » pon srp 27, 2007 23:02:26

kozenooo píše: taktiez rozmyslam ci tiez nevymenit nosnik statora kedze ten plast okolo tej malej cievky sa zacina rozpadavat a nie som si isty ci je v poriadku. Takze co myslite moze to byt tym a treba vymenit alebo nie?
Dokiaľ ty to páli tak nemusíš, v najhoršiom tie praskliny zalej sekundovým lepidlom (viac krát ),Horšie by to bolo ak by ti odchádzali sviečky, vtedy je výmena nutná. :wink:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Starec » pon srp 27, 2007 23:21:36

vrky píše:Clapci, pístní kroužky jsou pořádku. Zámky směřují dolů a pístní kroužky v nich sedí jako pr**l na hrnci. Svíčka nová 0,5mm, předstih 1,5mm, vzduchový filtr a výfuk čisté, gufera ložiska nové (psal jsem to), těsnění je tam dobře. Díky za snahu, budu pátrat dál.

Nehnevaj sa na mňa, ale ti položím jednú otázku, píšeš,že výfuk vyčistený, to tým myslíš aj koleno výfuku. Lebo ako sa koleno zalamuje tam zvykne uložiť spústa karbónu a keď ty ho prečistíš ,ale ten zlom poriadne nie, tak to ako by si nič nečistil. Iste to chápeš ako myslím. No ak je to skutočne čisté všetko ja by som odporúčal potom premerať zapaľovanie( štar. pó, inpulzní cievku, indučnú cievku) a ak tam to je v poriadku tak potom hľadať chybu ďalej, To vieš tak na diaľku nepočuť ani zvuk, ani ten ťah necítiť. OK :wink: Inak by ma zaujímalo odkiaľ si zobral tých 2000 otačiek, ako si to meral :?: Dúfam ,že si to zobral len ako tretinový výkon. :P
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod milda » úte srp 28, 2007 3:15:25

Tak toto by si mi mohol dáko vysvetliť, opačne, ako sa tam dá dať tesnenie opačne :?

Jednoduše " hore nohami" :D Kdysi spolupracovník přijel do práce na Babettě že ji koupil za flašku a že má něco s elektrikou. A protože já jsem opravoval vše z čeho trčely dráty, chtěl ji po mně opravit. Neměl jsem s tím žádné zkušenosti ale dal mi schéma a tak jsem celou elektriku zkontroloval a vše bylo o.k. On ale říkal že to vůbec netáhne a že už vše krom elektriky a pístních kroužků kontroloval. Tak jsem sundal válec a to papírové těsnění bylo naopak a překrývalo kanály. Vystřihl jsem nové z papíru a Babetta jezdila jako nová. Takže ho to stálo další flašku a já si napsal na konto první opravenou Babettu. Další byla zhruba po patnácti letech, a to ta moje. 8)
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod vrky » úte srp 28, 2007 15:50:36

Starec, koleno jsem také vypálil, komplet celý výfuk. Konec výfuku byla pěkná fuška dostat od sebe, nešlo to vyklepat. Otáčky jsem měřil multimetrem přepnutým na frekvenci. Jedna otáčka jeden puls, 2000 otáček 2khz. Pokud ne tak mě opravte.
vrky
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř črc 11, 2007 23:01:18
Bydliště: Kérkonoše

Příspěvekod milda » úte srp 28, 2007 22:33:07

Kde jsi měřil tu frekvenci? :D Pokud počítáš jeden puls na otáčku, 2kHz by znamenaly 120000 otáček za minutu, tolik netočí ani F1. Dala by se měřit frekvence spouštěcích pulsů do JTZ, nebo výbojů do svíčky . Při max. otáčkách Babetty 5000 by byla 83,3 Hz.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Starec » stř srp 29, 2007 19:21:36

vrky píše:Starec, koleno jsem také vypálil, komplet celý výfuk. Konec výfuku byla pěkná fuška dostat od sebe, nešlo to vyklepat. Otáčky jsem měřil multimetrem přepnutým na frekvenci. Jedna otáčka jeden puls, 2000 otáček 2khz. Pokud ne tak mě opravte.

Ja som ti neodporúčal merať otáčky, ale štar. pó, inpulzní cievku, indučnú cievku, môžeš aj tyristor, to akože či vykazujú správne hodnoty, tam sa niekde môže skrývať čertík. :idea:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Nízké otáčky

Příspěvekod Lubos » pon bře 24, 2008 17:27:03

Já měl podobný problém, zkoušel jsem vše možné, včetně kontroly kroužků atd. a bez výsledku. Nakonec jsem zjistil, že byla chyba v tyristoru, po jeho výměně je vše OK a otáčky jsou zase v pořádku. :wink:
S pozdravem Luboš
Lubos
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 20, 2008 20:01:40


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků