Stránka 1 z 1

Nejde do otáček

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 19:01:51
od vrky
Tak už nevím. Po kompletním vyčištění palivové soustavy a výfuku, dále přetěsnění motoru a výměně ložisek a gufer stále nedje do otáček. Točí maximálně 2000 otáček. Zlepšilo se jen to že při sjezdu z kopce nechtěla jet, jako by se dusila. Teď už jede pořád, ale nechce jít do táček. Že by snímač otáček pro zapalování?

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 22:09:44
od igoreva
vrky:
Máš dobre založené piestne krúžky? Nezalomil si krúžok pri zakladaní? Často sa to stáva.
Skús rukou "zmerať" akú má motor kompresiu. Musíš s veľkou námahou prekonať hornú úvrať. Inak je závada v tých piestných krúžkoch.
Chýb ale môže byť viacero.

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 23:26:15
od milda
Babetta nemá žádný snímač otáček, pouze zapalovací pól který vyrábí napětí pro zapalování a iniciační cívku která dává impulsy k otevření tyristoru v JTZ. Jinak příčina v pístním kroužku je pravděpodobná, po výměně se musí kroužky usadit, zpočátku Babetta moc nejede. Taky svíčka, předstih, vzduchový filtr nebo výfuk, gufera na klikovce. Jednou jsem viděl Babettu která taky nechtěla do otáček. Měla opačně namontované těsnění pod válcem, takže překrývalo zčásti kanály ve válci.

PříspěvekNapsal: ned srp 26, 2007 23:31:14
od kozenooo
sorry vrky ze sa prizivim na tvojom poste, ale tiez mam podobyn problem, menil som tyristor a hodil som novy typ ktory uz ma v sebe indukcku, bol som upozorneny ze by som mal vymenit zapalovaci pol na alternatore, kedze mam staru 207 a taktiez rozmyslam ci tiez nevymenit nosnik statora kedze ten plast okolo tej malej cievky sa zacina rozpadavat a nie som si isty ci je v poriadku. Takze co myslite moze to byt tym a treba vymenit alebo nie?

PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2007 6:58:35
od Starec
milda píše: Měla opačně namontované těsnění pod válcem, takže překrývalo zčásti kanály ve válci.

Tak toto by si mi mohol dáko vysvetliť, opačne, ako sa tam dá dať tesnenie opačne :?:

PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2007 14:49:10
od ben
mozno dal vrchnu cast dole ale to uz by bol fakt BFU :lol:

PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2007 20:03:53
od vrky
Clapci, pístní kroužky jsou pořádku. Zámky směřují dolů a pístní kroužky v nich sedí jako pr**l na hrnci. Svíčka nová 0,5mm, předstih 1,5mm, vzduchový filtr a výfuk čisté, gufera ložiska nové (psal jsem to), těsnění je tam dobře. Díky za snahu, budu pátrat dál.

PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2007 23:02:26
od Starec
kozenooo píše: taktiez rozmyslam ci tiez nevymenit nosnik statora kedze ten plast okolo tej malej cievky sa zacina rozpadavat a nie som si isty ci je v poriadku. Takze co myslite moze to byt tym a treba vymenit alebo nie?
Dokiaľ ty to páli tak nemusíš, v najhoršiom tie praskliny zalej sekundovým lepidlom (viac krát ),Horšie by to bolo ak by ti odchádzali sviečky, vtedy je výmena nutná. :wink:

PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2007 23:21:36
od Starec
vrky píše:Clapci, pístní kroužky jsou pořádku. Zámky směřují dolů a pístní kroužky v nich sedí jako pr**l na hrnci. Svíčka nová 0,5mm, předstih 1,5mm, vzduchový filtr a výfuk čisté, gufera ložiska nové (psal jsem to), těsnění je tam dobře. Díky za snahu, budu pátrat dál.

Nehnevaj sa na mňa, ale ti položím jednú otázku, píšeš,že výfuk vyčistený, to tým myslíš aj koleno výfuku. Lebo ako sa koleno zalamuje tam zvykne uložiť spústa karbónu a keď ty ho prečistíš ,ale ten zlom poriadne nie, tak to ako by si nič nečistil. Iste to chápeš ako myslím. No ak je to skutočne čisté všetko ja by som odporúčal potom premerať zapaľovanie( štar. pó, inpulzní cievku, indučnú cievku) a ak tam to je v poriadku tak potom hľadať chybu ďalej, To vieš tak na diaľku nepočuť ani zvuk, ani ten ťah necítiť. OK :wink: Inak by ma zaujímalo odkiaľ si zobral tých 2000 otačiek, ako si to meral :?: Dúfam ,že si to zobral len ako tretinový výkon. :P

PříspěvekNapsal: úte srp 28, 2007 3:15:25
od milda
Tak toto by si mi mohol dáko vysvetliť, opačne, ako sa tam dá dať tesnenie opačne :?

Jednoduše " hore nohami" :D Kdysi spolupracovník přijel do práce na Babettě že ji koupil za flašku a že má něco s elektrikou. A protože já jsem opravoval vše z čeho trčely dráty, chtěl ji po mně opravit. Neměl jsem s tím žádné zkušenosti ale dal mi schéma a tak jsem celou elektriku zkontroloval a vše bylo o.k. On ale říkal že to vůbec netáhne a že už vše krom elektriky a pístních kroužků kontroloval. Tak jsem sundal válec a to papírové těsnění bylo naopak a překrývalo kanály. Vystřihl jsem nové z papíru a Babetta jezdila jako nová. Takže ho to stálo další flašku a já si napsal na konto první opravenou Babettu. Další byla zhruba po patnácti letech, a to ta moje. 8)

PříspěvekNapsal: úte srp 28, 2007 15:50:36
od vrky
Starec, koleno jsem také vypálil, komplet celý výfuk. Konec výfuku byla pěkná fuška dostat od sebe, nešlo to vyklepat. Otáčky jsem měřil multimetrem přepnutým na frekvenci. Jedna otáčka jeden puls, 2000 otáček 2khz. Pokud ne tak mě opravte.

PříspěvekNapsal: úte srp 28, 2007 22:33:07
od milda
Kde jsi měřil tu frekvenci? :D Pokud počítáš jeden puls na otáčku, 2kHz by znamenaly 120000 otáček za minutu, tolik netočí ani F1. Dala by se měřit frekvence spouštěcích pulsů do JTZ, nebo výbojů do svíčky . Při max. otáčkách Babetty 5000 by byla 83,3 Hz.

PříspěvekNapsal: stř srp 29, 2007 19:21:36
od Starec
vrky píše:Starec, koleno jsem také vypálil, komplet celý výfuk. Konec výfuku byla pěkná fuška dostat od sebe, nešlo to vyklepat. Otáčky jsem měřil multimetrem přepnutým na frekvenci. Jedna otáčka jeden puls, 2000 otáček 2khz. Pokud ne tak mě opravte.

Ja som ti neodporúčal merať otáčky, ale štar. pó, inpulzní cievku, indučnú cievku, môžeš aj tyristor, to akože či vykazujú správne hodnoty, tam sa niekde môže skrývať čertík. :idea:

Nízké otáčky

PříspěvekNapsal: pon bře 24, 2008 17:27:03
od Lubos
Já měl podobný problém, zkoušel jsem vše možné, včetně kontroly kroužků atd. a bez výsledku. Nakonec jsem zjistil, že byla chyba v tyristoru, po jeho výměně je vše OK a otáčky jsou zase v pořádku. :wink: