Stránka 1 z 1

Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 11:35:54
od Bebeno28
Ahojte, viem že sa to tu už viacej krát riešilo ale aj tak sa opýtam nakoľko som nenašiel takú odpoveď ako som hľadal.
Mám na alternátore cievky tie najslabšie ako sa na 210 Babettu robily. nemá v úmysle prerábať elektriku na 12V, aj ked by to nebolo na škodu, ale rád by som aspoň zvýšil výkon toho čo mám a ostal na 6 voltoch.
Mám tam 3 cievky zapojené do série. Rád by som to prerobil na 20 + 10W .
Moja otázka znie : môžem len domotať na tie staré cievky ďalší drôt a namotať to do plna ( je tam ešte dostatok miesta na každej tej cievke ) a potom ich zapojiť , dve paralelne ( tie by boli na svetlá ) a tá jedna by bola na klaksón a brzdové svetlo.
Prípadne ako by ste to riešili vy. Mám tam všetky tri cievky 11 plechové a rád by som použil to čo mám.


Ďakujem za odpovede.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 12:44:29
od kolos
Domotat do plna nepomůže, musel bys doplnit i plechy.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 12:52:16
od Bebeno28
Ani pár závitov by tomu nepomohlo?

Na originál 20+10 sú dve cievky tie 22 plechové?

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 12:59:46
od kolos
Bohužel to ke zvýšení výkonu nepomůže. Když přidáš jen závity, začne se projevovat zvýšený odpor cívky, kterou jádro s 11 plechy nedokáže dostatečně sytit a výkon půjde naopak dolů.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 13:42:12
od Bebeno28
Aha, a ako je postavane to origos 20-10w ?
Ake su tam cievky?

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 14:52:57
od Pat
Na origu 20+10 jsou 22 plechovy civky. Pokud chces zachovat origo 6V tak jenom kup ty silnejsi civky a budes mit 20+10W misto nynejsich 20W :)

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 16:06:57
od Bebeno28
A posledná otázka, sú všetky tri cievky 22 plechové, alebo len dve?

Ďakujem za rady. Idem eše do sekcie spojka druhý prevod, aj tam mám otázku :-)

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 17:59:54
od kolos
Všechny tři jsou 22 plechové. Jen ta cívka pro klakson, nebo brzdovku, je navinuta o něco tečím drátem, než ty dvě světelné cívky. Nejrozumnější asi je sehnat starší celý stator 32W i s cívkama a mít pak do rezervy zapalovací a impulzní cívku.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 18:07:28
od Bebeno28
OK, našiel som na nete v bazáre za 20 Eur celý stator, tak ho asi kúpim, ak nezoženiem samostatné cievky.
Ešte raz ďakujem za radu.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 18:51:23
od Rybár

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 19:12:06
od kolos
No 20eur za starší stator je docela dost, to je asi výhodnější koupit jen ty cívky nové.

Re: Prerábka alternátoru.

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 19:28:09
od Bebeno28
však toto a k tomu ešte cca 3,5 Eur poštovné.