Stránka 1 z 2

stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 9:24:02
od Pavel
Zdarec, nezkoumal jsem zatím rozdíly mezi 207 a 210 statorem, ale třeba s tím máte někdo zkušenosti a poradíte. Jak víte, na Babettu 207 se dělaly statory 30W, proto ta Babča i líp svítí oproti 210tce, kde má stator tuším jen 20W (ty žárovky mají 25W/207 a 15W/210 tuším, takže je jasně vidět rozdíl). Zajímá mě, zda lze stator 207 s cívkami a snímačem bez problému namontovat do 210tky nebo se tam nevleze či je nějaký jiný problém, např. s pozicí snímače, šroubků na úchyt, apod.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 9:52:50
od kolos
Myslím si, že budou stejné, ale i kdyby ne, tak i na 210 se taky vyskytují 32w statory. Mají ho babetty s bzučákem. Bzučák lze snadno nahradit třeba trumpetkou a ušetřený výkon buď vrhnout do světel, nebo na nějakou nabíječku atd.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 10:54:30
od Pat
Ja si nemyslim ze by konstrukteri udelali jinej typ statoru i magneta. Pro ne samotne je nejjednodussi pouzit funkcni dily, takze bych si dovolil tvrdit ze budou stejne. Ostatne ty sam mas doma tolik dilu a babett ze by pro tebe nemel byt problem to behem 5 min vyzkouset :-D

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 12:39:13
od Pavel
>Pat. Jsem v práci a potřeboval jsem to vědět hned, naskytla se příležitost zas něco koupit, musel jsem se rychle rozhodnout, než to bude pryč, takže nebyl čas jet domů a tam něco zkoušet sundávat z jedné Babetty a montovat na druhou. Tady na fóru jsou zkušení experti, kteří to už určitě realizovali :)

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 15:26:37
od babetak55
Ano jsou stejné

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát říj 18, 2013 21:01:51
od jaryk77
Dobrý večer,potřeboval bych na 100% vědět jestli vše bude fungovat když dám nový nikdy nepoužitý stator s cívkamy z babetty 207 na motor babetta 210/123 blinkry,bzučák jestli při zapojení bude vše fungovat jak má i startovat.I po stránce technické jestli se mi na motor 210 vleze a vše bude pasovat 2x šroub m4 atd.
Potom se chci zeptat,vím že to sem nepatří.Koupil jsem motor 210 a jsou dost dotáhlé šrouby,potřebuji sundat komplet spojku ale šrouby jsou dost fest zatáhlé a motor mám doma nevíte jak mám uvolnit matky,už jsem zkoušel vše a jsou jak přirostlé.Nejaký fígl prosím :-) Právě na ten motor budu dávat stator z 207.Chci ho dát do pucu made in Blýskavica :-) a z pojízdnit jako náhradní ale je na něm dost překážek hlavně uvolnění šroubů.Motor neběhal od roku 1988,a nikdy nebyl rozebrán měněn díl atd.Díky za odpověd.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: pát říj 18, 2013 21:13:17
od kolos
Stator ti bude na 210 bez problému pasovat. Ohledně šroubů, nevím které myslíš, ale bude třeba asi bude třeba použít hmaty a chvaty na zatuhlé šrouby :mrgreen:

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: sob říj 19, 2013 7:15:40
od jaryk77
kolos píše:Stator ti bude na 210 bez problému pasovat. Ohledně šroubů, nevím které myslíš, ale bude třeba asi bude třeba použít hmaty a chvaty na zatuhlé šrouby :mrgreen:


Zdárec kolos :-) moc dík za informaci o statoru,tak a ted k těm šroubům nejde mi povolit matky kterým je utáhnut dekl od rychlostních paken.Nastříkal jsem ji uvolnovačem šroubů.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: sob říj 19, 2013 9:05:44
od kolos
Předpokládám, že ten motor je demontovaný, takže zabrzděním zadního kola si nepomůžeš. Bude třeba demontovat odpojovač řetězu, nejlépe i s pastorkem a na výstupní hřídeli se ti zpřístupní ploška na kterou sedí desítka klíč a tím si můžeš zkusit hřídel přidržet. Pokud to ale někdo opravdu dorval na krev, tak to asi tou desítkou neudržíš. Pak je ještě jedna možnost, přidržet si hřídel upnutím plošky do svěráku. To už ale chce asistenci druhé osoby, která motor přidrží, svěrák utáhnout s citem a na povolovanou matičku použít golu s 16tkou ořechem

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: sob říj 19, 2013 10:54:31
od jaryk77
kolos píše:Předpokládám, že ten motor je demontovaný, takže zabrzděním zadního kola si nepomůžeš. Bude třeba demontovat odpojovač řetězu, nejlépe i s pastorkem a na výstupní hřídeli se ti zpřístupní ploška na kterou sedí desítka klíč a tím si můžeš zkusit hřídel přidržet. Pokud to ale někdo opravdu dorval na krev, tak to asi tou desítkou neudržíš. Pak je ještě jedna možnost, přidržet si hřídel upnutím plošky do svěráku. To už ale chce asistenci druhé osoby, která motor přidrží, svěrák utáhnout s citem a na povolovanou matičku použít golu s 16tkou ořechem


Kolos :-) ten motor mám doma,ale mám radost že na povolení matky je ořech 16,myslel jsem si že ořech 17 nebo klíč 17 a ten je volný.Mám 17 akorád mi chybí ta 16 :roll:
Skusil bych ještě matku nahřát horkovzdušnou pistolí no uvidíme řekl hluchý slepímu :lol: No ale zaručeně tu matici potřebuji uvolnit.
Nevím jestli to někdo dorval na krev,ten buben rozběhové spojky byl taky na maděru snad zatažený,ten jsem horko těžko povolil.Já osobně na mojí 210/123 ten buben dotáhnu aby se neřeklo/žádný vervál :-) ,ale když ji po několika najetých km chci sundat.Tak je zarvaná jak prdel a to jsem před tím nějak extra nedotáhl.Protože spojka u 210 je nejčastěji sundaná součást babetty proto jí sundáváme docela často,nestartuje neřadí atd.Asi se zatahuje tím jezděním jinak si to nemohu vysvětlit.Chtěl bych ten motor dát do pucu,vyčistit,možná vyleštit do zrcadlového lesku :-) Sundám ještě hlavu válec,skontroluji píst kroužky.Budu dávat těsnění válce,zdřejmě budu měnit všechny simerinky protože od roku 1988 nebyl motor v provozu ale zdá se že do motoru nikdo ještě nezasahoval že je vše původní a kompletní originální prvovýroba.Potom už do těch posledních babett už jaksi začali cpát nekvalitní díly made in Hungary atd.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: sob říj 19, 2013 11:40:46
od kolos
17 ořech šestihran to zvládne povolit , ale 17 obyč stranový klíč je volný a sklouzne. Nahřátí tomu určitě může pomoct.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: ned říj 20, 2013 16:27:50
od jaryk77
Tak dekl povolen 16 ořech,celková spojka/lamely ve super stavu jsou zasviněný od červeného suchého šmíru z obložení lamel.Řadící lamely jsou těžké myslím že originál,akorád by mne zajímalo od jakého roku se dávaly do Babett 210 řadící těžké lamely abych měl tak přibližný odhad kdy byl motor vyroben před rokem devadesát nebo po roce devadesát :roll: Jinak motor ještě nikdo neudržoval,nerozebral nebylo do něj šáhnuto proto je dost znečištěný hlavně aby kliková hřídel a ložiska byli v pořádku.Dá se poznat vůle klikové hřídele ze stran kuželu klikovky z boku motoru? Díky za odpovědi :-)
A už jsem zakoupil nový stator na Babettu 207 s cívkama.Někdo tu psal že mají vyšší výkon?Když jsem měl babettu typ 207 tak mi praskaly žárovky,zdřejmě cívky na statoru dělali více šťávy.
Zde dávám foto mého statoru z Babety 210/123 r.v 1994 Babetta s blinkrama.ten druhý obrázek statoru na Babettu 207 je ten co jsem i s cívkama zakoupil na našem zlatém aukru :-)
Na třetím obrázku je můj stator s cívkama s letovanýma barevnýma kabelama :-) ten co je na motoru mé babetty,chtěl bych podle něho naletovat kabely na nový stator s novýma cívkama.
http://postimg.org/image/xud4n0bkr/
http://postimg.org/image/liyiyx1yd/
http://postimg.org/image/489jggekz/
Oba mají podobné značení 6V a 30Watt tak i podle mého laického názoru by to mělo jít,ještě na ten nový naletovat barevné kabely přesně jako na tom statoru na motoru mojí babetty :-)
http://postimg.org/image/y6sr9ui8l/ http://postimg.org/image/eng6epzkx/ moje zlatičko na poslední křížové výpravě obec Březí na Tachovsku.Od tachova Březí jak spívá Jojo Band :-)

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: ned říj 20, 2013 17:29:09
od kolos
No nevím, ale myslím si, že ten stator s cívkama měníš zbytečně. Máš tam teď vlastně úplně to samé, jako to, co se tam chystáš dát. Ten stator a cívky z 207 pálí žárovky, když se zapojí do světel i ta třetí cívka, určená pro klakson. U tebe ta třetí cívka živí krom klaksonu i blinkry. Já mám na 210 taky cívky z 207 zapojené všechny tři na světla. Ve světle mám žárovku 6V 35/35w a v otáčkách je na ni i 8V. V zadním světle mám 6V 4W a k ní do série zapojenou 6V 5W pro snížení napětí na té 4W, na které za jízdy max 6V. Ta 5W jen tak slabě žhne, ale 4W svítí krásně.

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: ned říj 20, 2013 18:14:16
od jaryk77
kolos píše:No nevím, ale myslím si, že ten stator s cívkama měníš zbytečně. Máš tam teď vlastně úplně to samé, jako to, co se tam chystáš dát. Ten stator a cívky z 207 pálí žárovky, když se zapojí do světel i ta třetí cívka, určená pro klakson. U tebe ta třetí cívka živí krom klaksonu i blinkry. Já mám na 210 taky cívky z 207 zapojené všechny tři na světla. Ve světle mám žárovku 6V 35/35w a v otáčkách je na ni i 8V. V zadním světle mám 6V 4W a k ní do série zapojenou 6V 5W pro snížení napětí na té 4W, na které za jízdy max 6V. Ta 5W jen tak slabě žhne, ale 4W svítí krásně.


Já nebudu měnit nový stator na mém motoru,já dám nový stator do jiného motoru babetta 210 co mám doma,abych motor měl v kompletu.
Ten původní stator na motoru mé babetty nechám tak jak je.Sehnal jsem další motor z 210 protože na mém původním motoru při mé poslední jízdě se asi něco stalo s klikou jestli ložisko/ka nevím tak jsem pro jistotu sehnal další motor do náhrady.Ono se dneska asi vyplatí shromaždovat díly na Babettu 207/210 už pomálu vymízejí s oběhu.Pokud bude ten puvodní motor zlobyt tak jednoduše na jaře motory vyměním.A dám žárovky do světel ty co máš na své babce.Je pravda že na babettě mi světla nic moc nesvítí hlavně to světlo ve předu.Nevíš náhodou jak udělat to aby blinkry blikaly jasněji?

Re: stator 207-210 - technický dotaz

PříspěvekNapsal: ned říj 20, 2013 19:16:34
od kolos
A tak to jsem špatně pochopil s tou výměnou. Vzhledem k tomu, že je na blinkry cívka jen 10W nebude to asi nikdy žádný zázrak. Jedině přestavba na LEDky by byla přínosná.Blikají ti přední a zadní společně nebo na střídačku?