Aktivní chlazení motoru

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod SAdamISH » pát srp 16, 2013 22:09:11

Čauky Mňauky,

Včera jsem skoro uvařil motor a spojku. Tak mě napadlo že bych si na Pištu dal malou 12V baterii, alternátor upravil na nabíjení a přidal bych teplotní spínač. Ventilátory bych použil z PC.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod tuningrob » pát srp 16, 2013 23:21:55

Podle čeho jsi usoudil žes to malem uvařil ?
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod SAdamISH » sob srp 17, 2013 7:55:54

podle teploty 130´C na hlavě válce a 150´C na spojce.
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod ridchey » sob srp 17, 2013 8:21:03

nedelal bych to, spise se podivat,proc tak strasne topi,a jestli se to projevuje po te nehode,pak tim spise...
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod Pat » sob srp 17, 2013 21:47:34

130 na hlave valce je trosku vic, ale porad bych rekl ze v pohode, jestli jsi to meril po vyjeti nejakyho kopce, tak se neni cemu divit, stejne tak spojka po vyjeti kopce tim ze prokluzuje muze mit vysokou teplotu.

edit: aktivni chlazeni by se ti vyplatilo pouze jako doplnek v pripade ze budes stat na miste, tak treba nejakej provizorni drzak, pridelat a zapnout abys rychleji snizil teplotu a frcel dal. nechat bezet vetrak pri jizde nema smysl, pac ten ventilator v zivote nebude tak ucinnej jako proudici vzduch pri 35km/h
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Aktivní chlazení motoru

Příspěvekod Azor » čtv srp 22, 2013 9:35:52

Tohle už se tu kdysi probíralo a bez urážky, došlo se k tomu, že větráček z PC je naprostá pič...na. Ono se to nezdá, ale náporově to chladí min. o řád více a životnost větráčku související s počasím a otřesy je mizivá - ono přece jen v PC case jsou trochu příznivější podmínky. Trochu smysl by to mělo, pokud se chystáš třeba stát s běžícím motorem u závor na frekventované trati (půlhodina hadr), ale to je lépe to chcípnout. Jasně, někoho to baví vymýšlet hračičky a nic proti tomu, ale praktický význam to nemá. Když se babča přehřeje, tak se pravda může kousnout, není to sice dobré, ale většinou po vychladnutí zase točí a většinou to také nebývá fatální. Ale krása babety je myslím právě v té jednoduchosti a tisíce babet stále jezdících v základní úpravě z fabriky dokazují, že jednoduchost funguje. Samozřejmě vyšperkuj si to dle gusta, ale myslím, že pokud nepřejdeš na jiný stroj, tak to časem stejně zase otrháš a vrátíš se k funkční prostotě. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků