Stránka 1 z 1

Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát srp 16, 2013 22:09:11
od SAdamISH
Čauky Mňauky,

Včera jsem skoro uvařil motor a spojku. Tak mě napadlo že bych si na Pištu dal malou 12V baterii, alternátor upravil na nabíjení a přidal bych teplotní spínač. Ventilátory bych použil z PC.

Re: Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: pát srp 16, 2013 23:21:55
od tuningrob
Podle čeho jsi usoudil žes to malem uvařil ?

Re: Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 7:55:54
od SAdamISH
podle teploty 130´C na hlavě válce a 150´C na spojce.

Re: Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 8:21:03
od ridchey
nedelal bych to, spise se podivat,proc tak strasne topi,a jestli se to projevuje po te nehode,pak tim spise...

Re: Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 21:47:34
od Pat
130 na hlave valce je trosku vic, ale porad bych rekl ze v pohode, jestli jsi to meril po vyjeti nejakyho kopce, tak se neni cemu divit, stejne tak spojka po vyjeti kopce tim ze prokluzuje muze mit vysokou teplotu.

edit: aktivni chlazeni by se ti vyplatilo pouze jako doplnek v pripade ze budes stat na miste, tak treba nejakej provizorni drzak, pridelat a zapnout abys rychleji snizil teplotu a frcel dal. nechat bezet vetrak pri jizde nema smysl, pac ten ventilator v zivote nebude tak ucinnej jako proudici vzduch pri 35km/h

Re: Aktivní chlazení motoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 22, 2013 9:35:52
od Azor
Tohle už se tu kdysi probíralo a bez urážky, došlo se k tomu, že větráček z PC je naprostá pič...na. Ono se to nezdá, ale náporově to chladí min. o řád více a životnost větráčku související s počasím a otřesy je mizivá - ono přece jen v PC case jsou trochu příznivější podmínky. Trochu smysl by to mělo, pokud se chystáš třeba stát s běžícím motorem u závor na frekventované trati (půlhodina hadr), ale to je lépe to chcípnout. Jasně, někoho to baví vymýšlet hračičky a nic proti tomu, ale praktický význam to nemá. Když se babča přehřeje, tak se pravda může kousnout, není to sice dobré, ale většinou po vychladnutí zase točí a většinou to také nebývá fatální. Ale krása babety je myslím právě v té jednoduchosti a tisíce babet stále jezdících v základní úpravě z fabriky dokazují, že jednoduchost funguje. Samozřejmě vyšperkuj si to dle gusta, ale myslím, že pokud nepřejdeš na jiný stroj, tak to časem stejně zase otrháš a vrátíš se k funkční prostotě. :D