magneto

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

magneto

Příspěvekod pospa » pon lis 04, 2013 17:31:06

Dobrý den, zdravím všechny Babettáky, řeším problém s mojim magnetem, možná se přesně moje otázky někde tu řešily, ale já je nenašel a to jsem poctivě prošel web :wink: . No k věci, moje magneto je jak jsem zjistil základní tedy 20W bez přídavné elektroniky, (přidám fotky magneta) , zajímá mě, jestli mohu zvýši výkon magneta pouze tím že na něj dám cívky 20W, které se prodávají třeba na fichtlkrámku, motokramku apod?, jsou tuším 22plechové. A které přesně bych měl z magneta mého odšroubovat a vyměnit? - asi světelné to je jasné ale které to sjou :oops: .( V tom magnetu se moc nevyznam). Tím že vyměním cívky za silnější bych chtěl docílit toho abych měl silnější magneto, nepotřebuju svítit babettou jak autem tedy dávat tam halogenku H4 a podobně, jde mi jen o menší zvýšení magneta, tak aby světla svítila víc, ve předu mám hranaté svělo a v něm je žárovka 15/15wattu, tak abych mohl například výkon použít na to abych mohl krmit obě vlákna a udělat brzdu popřípadě dát dozadu lepší žárovku. Ještě pokud by to takhle nějak šlo, musel bych vyměnit na magnetu všechny cívky nebo jen ty 2, I světelný pol a II světelný pol za silnější, a na co jsou ty dvě cívky co tam jsou dále jedna bude asi zapalovací a ta 4ta??? Dale ještě jsem viděl na obchodech tuto cívku: http://www.motokramek.cz/dily-brzdovy-pol-babetta-210/ ta je ta čtvrta a mam ji tam i ja? Tady jsou ty dvě cívky 22 plechove: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/svete ... _20w2.html , http://www.fichtlkramek.cz/nahled/svete ... _20w2.html Jak říkám nepotřebuji krmit 60W halogenky pouze bych chtěl mit silnějši magneto pro nějakou nadstavbovou elektroniku. Děkuji moc za pomoc.
Přílohy
2013-11-03 13.37.32d.jpg
2013-11-03 13.37.32d.jpg (115.42 KiB) Zobrazeno 6278 krát
2013-11-03 13.37.26c.jpg
2013-11-03 13.37.26c.jpg (85.66 KiB) Zobrazeno 6278 krát
2013-11-03 13.37.19a.jpg
2013-11-03 13.37.19a.jpg (115.84 KiB) Zobrazeno 6278 krát
pospa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon lis 04, 2013 13:02:52

Re: magneto

Příspěvekod mirra99 » pon lis 04, 2013 21:20:11

necháš tu cívku v té izolačce ta je zapalovací a ostatní je nejlepší převinout na 12V slabším drátem cca 0,6mm. Kupovat na fichtl krámku nové nemá smysl a pořád zůstaneš u 6V. Pokud je převineš na 12V a dozadu dáš nějakou ledku tak ve předu nebudeš mít problém s žárovkou 12V 25/25W pak už jen udělat přepínač mezi dálkovým a tlumeným protože záráz ti nikdy svítit nebudou.Taky se v nejbližší době na to chystám ale já mám světelné jen dvě. Není to žádná věda jen to chce mít základní znalosti indukčnosti :wink:
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: magneto

Příspěvekod pospa » sob bře 15, 2014 17:53:21

Čau draci, pořád řeším to své magneto na blinkry a našel jsem tohle: http://www.motomaxsro.cz/cz-detail-1458 ... -slev.html , pokud se nepletu tak je to to co se montovalo dříve na některé babetty - magneto co zvládá nádstavbovou elektroniku(tedy i blinkry). Chci se tedy zeptat má to někdo na své babetce zapojené klasicky na 6V s tímto magnetem na blinkry? A pokud ano tak jak to svítí (bliká) - je to vidět nebo je to uplně na .... ? A ještě bych dodal jaké tam rvete žárovky do blinkrů pokud to máte zapojene takhle 6V5W / 6V10W ? (někde jsem čet že max 5W víc to nejde jinde zase že to jde tak bych rád osobní zkušenost od někoho. Díky a hodně šťastných kilometrů.
pospa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon lis 04, 2013 13:02:52

Re: magneto

Příspěvekod ridchey » sob bře 15, 2014 18:42:18

napred je potreba vzit v uvahu,jak se zminil kolega mirra99, ze alternator je staveny na urcity vykon,ktery je dany mimojine i silou nabuzeni magnetů v rotoru (jak moc magnetuji), tedy indukcni syceni civek je timto omezene a nemuzu od toho cekat zazraky a velke proudy. V pripade,ze dojde k pretizeni civek,muze se stat,ze magneticke silocary se zdeformuji a vysledkem je,ze civka napajeni zapalovani neda dostatek vykonu a tudiz se nejede......
Jak se tedy dostat na mezni hodnoty: pouzit 22-plechove civky,primotat zavity na 12V dratem 0,6-0,7 a pouzit zarovku klasickou vlaknovku a dozadu leco ledkoveho, anebo ponechat 22-plechove civky na 6V a pouzit dopredu i dozadu ledkove svetlo 10W za pomoci regulatoru, a v tomto pripade ma i standartni 22-plechovy alternator prebytek vykonu.toho je tu na foru popsano taky dost. :wink:
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: magneto

Příspěvekod pospa » sob bře 15, 2014 22:27:45

OK. A jeste otazecka kterou jsem hledal poctive a nenasel :-D , kdyz to tedy premotam na 12V (o cem teda silne zacinam uvazovat.) nemuze dojit k nejakym problemum - ta krabicka do ktere vedou 3 dratky a vyvod na kablik z fajfky (tusim tyristor (GYT) ) nemuze se to spalit kdyz je to stavene na 6V a najednou si udelam rozvody na 12V? Jde mi o to ze kdyz si to predelam a nataham draty kam je treba (neni pro mě problem) staci to a nemusim resit tu krabicku - tedy nerozbije se to nejak tim ze je to na 12 V?

Vim ze mam dotazy jak kuň :-D ale elektrika neni holt moje nejmilovanejsi hobby :-D. Díky.
pospa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon lis 04, 2013 13:02:52

Re: magneto

Příspěvekod Pat » sob bře 15, 2014 23:42:54

tyristor ma svou vlastni civku pro napajeni, na kterou rozhodne sahat nebudes, budes premotavat pouze ty 3 dalsi, takze na zapalovani to nebude mit vliv.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: magneto

Příspěvekod pospa » ned bře 16, 2014 0:44:53

Ok, tak ja se do toho asi pustim, dam vedet jak to dopadlo. Jen bych se jeste ujistil ja ty 22 plechove civky si budu kupovat a tu na fore jsem cetl zminku ze tim previnutim civky dratem 0,6 - 0,7 mm na 12V dostanu vlastne to co se prodava jako 22 plechova civka s nazvem brzdovy pol. Zkratka je li to pravda a jelikoz budu ty civky stejne kupovat staci tedy koupit 3 tydle civky a nemusim teoreticky previjet ? A snad uz posledni dotaz :-) zapojeni civek - jak jsou propojene mam zanechat puvodni a staci pouze premotat a nebo pokud to jde pouzit tam ty civky. Dekuji moc vsem co mi pomahaji prijit na kloub dumyslne elektronice na babette.
pospa
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon lis 04, 2013 13:02:52

Re: magneto

Příspěvekod mirra99 » ned bře 16, 2014 9:03:37

Musíš si uvědomit že byli dvě výkonové řady magneta tedy 3 cívky s 20W a 3 cívky s 30W tudíž u prvního typu byli všechny cívky určeny na světla. Počítám že tento systém máš teď. Když chceš větší výkon tak musíš koupit 3ks cívek co na fichlu nazyvaji brzdové protože mají víc plechů, tak ze dvou civek v serii dostaneš onich 20W a třetí civka ti zustane volná na ostatní spotřebiče. Nezapomeň ale že jsou pořád na 6V takže pokud chceš 12V tak stejně musíš převinout. Jen tak můj názor na blinkry - s origo 5W žárovkou namaji smysl jedině že bys jezdil v noci aby to bylo vidět i za dne tak bych šel cetou vykonových led diod
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků