Stránka 1 z 2

2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: úte zář 30, 2014 16:52:58
od Pavel
Zrovna si hraju se statorem, který má 1 cívku použitou na klakson, takže zbývají jen 2 pozice na světelné cívky. Proto nabývám dojmu, že ty cívky jsou navinuté asi na 3V. Je moje myšlenka správná? U statoru bez klaksonu jsou 3 cívky 2V, takže ve finále v sérii dají 6V.

Pokud je moje myšlenka správná a na statoru je uvedeno, že dává celkem 6V/20W, dají se sehnat světelné cívky 3V/15W (tzn. celkový výkon 30W nebo i víc 40,50) nebo by se to muselo ručně navinout?

V eshopech se různí popisy. Někde je uvedeno světelný pól malý, velký, někde 10W a 20W, ale nikde není uvedeno napětí....Když se tak dívám na ty obrázky, připadne mi, že to jsou všechno jen 2V cívky.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: stř říj 01, 2014 7:55:22
od Pat
Maly svetelny pol je pro variantu, kde sou 3 civky a celkove maji 20W.
Velky svetelny pol je pro variantu 2 civek, ktery maji taky 20W, protoze ta treti jen na klakson a ta ma 10W.
Takze max 30W z toho muzes dostat. Bohate staci udelat to ze tu klaksonovou pripojis paralelne k tem dvema a pouzijes zarovku 6V 25/25W z pionyra (dvouvlaknova) a k tomu tu objimku.

Samozrejme pokud bys z toho chtel dostat vic je nutne premotavat civky....

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: stř říj 01, 2014 10:49:50
od Pavel
Tak jednoduché to není. Když zapojíš klaksonovou sériově k těm 2 světelným, tak by to pak chtělo zapojit spíš 12V žárovku, protože klaksonová sama o sobě vyrábí přes 5V.

Včera jsem se znovu díval na cívky a jsou celkem 4 druhy originálních cívek, které montovaly na stator (dle tloušťky drátů a plechů)

Varianta stator 20W - obsahuje ty nejmenší 3 světelné cívky, které v součtu dají 6V/20W
Varianta stator 30W - obsahuje 3 větší světelné cívky (dávaly se např. na B207), jsou mohutnější (mají víc plechů a vinutí má větší průřez, než u varianty stator 20W) a dávají v součtu 30W
Varianta stator 20W+10W - obsahuje speciální klaksonovou cívku (vinutí a velikost zcela jiná než všechny ostatní cívky) + 2 světelné cívky, které se nepodobají ani variantě 20W stator, ani 30W stator. Zase zcela jiná velikost plechů a vinutí.

Z toho vyplývá, že pokud chci 30W + 10W stator, tak by bylo potřeba použít ty cívky z B207 a namotat na ně víc závitů, aby místo 2V daly 3V, resp úplně nový typ cívky 3V/15W. Chtělo by se inspirovat u jiných ČS, SK motorek typu Pionýr, Mustang, Stadion, apod., jaké tam na nich byly použité cívky.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: stř říj 01, 2014 12:59:54
od Pat
Pozor na paralelni a seriovy zapojeni. Kdyz to klaksonou pripojis an vyvod svetelnych dosahnes paralaleniho zapojeni, takze se ti napeti nijak vyrazne nezvysi a mela by jit bez problemu pouzit 6V zarovka. Proto sem to psal.
Pro pouziti 30W + 10W uz samozrejme musis premotat civky.
Jinak pionyr ma stejne nahovno zapalovani jako babetta, tam je taky jen 20W a vepredu 15/15W zarovka v origo, mozna novejsi verze meli lepsi zapalovani, ale stejne jsou tam uplne jiny civky nez u babetty.
Takze proste zmerit drat, pouzit o kus vetsi a namotat tak +10Z a uvidis jakych dosahnes hodnot. Chce to proste zkouset, pokud k tomu nechces pouzit zadnej regulator...

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: stř říj 01, 2014 22:07:31
od wenca084
Já to mám zapojený jak píše Pat ( někdo mi to tu poradil , asi Pat , ale nejsem si jist :idea: ) tedy , mám alternátor 20W + 10W , dvě světelné a 1 klaksonovou.
Babetta mi předtím prd svítila . Zapojil jsem tedy tu klaksonovou paralelně k světelným a babetty svítí jako blázen , do zadu jsem dal 6V 10W místo 6V 5W , v předu 6V 15W halogenku + osvětlení tacho. Do zadu jsem dal silnější proto , protože jsem se bál aby ty žárovky hned nepopraskaly , protože to svítí znatelně mnoho lépe. Mám na tom ujeto cca 35Okm a zatím nic neprasklo , a to to točím a honím docela fest , pod 50 na rovinkách nejdu (věčně někam pospíchám :) ),
Jediné čeho jsem si všímnul , že klakson při vyšších otáčkách netroubí , jen tak škytne ( no prostě nic ) , a v nízkech a tak do rychlosti cca 40km/hod troubí pěkně a hlasitě. Dá se stím něco udělat?? Vřadit něco do zapojení před klakson?
To , že lehce pobliknou světla při zatroubení mě vůbec nevadí , je to taková světelná houkačka :lol:

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: čtv říj 02, 2014 7:32:19
od Pat
No ten klakson pri vyssich nefunguje, protoze uz je tam asi velky napeti. Chtelo by to mozna trosku postelovat ten sroubek co tam je. Nevim na kterou stranu, to si musis vyzkouset.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: čtv říj 02, 2014 13:33:00
od Pavel
Řešením je vyrobit si omezovač napětí pro klakson a bude troubit při jakýkoliv otáčkách :)

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: čtv říj 02, 2014 20:38:05
od wenca084
Jj, dobrej nápad, něco povymejšlím a dobastlím

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: sob říj 11, 2014 21:26:10
od pospa
Pat píše:Maly svetelny pol je pro variantu, kde sou 3 civky a celkove maji 20W.
Velky svetelny pol je pro variantu 2 civek, ktery maji taky 20W, protoze ta treti jen na klakson a ta ma 10W.
Takze max 30W z toho muzes dostat. Bohate staci udelat to ze tu klaksonovou pripojis paralelne k tem dvema a pouzijes zarovku 6V 25/25W z pionyra (dvouvlaknova) a k tomu tu objimku.

Samozrejme pokud bys z toho chtel dostat vic je nutne premotavat civky....



zdravím, právě dnes mi odešla impulzní cívka a tak když už se v tom budu vrtat a budu měnit nosník statoru, chci s tím mím světlem už něco udělat, mám v plánu společně s nosníkem koupit i světelný pol 1 a 2 (tedy ty 22 plechove) a brzdový pol+ klakson (22 plechovy) což mi vlastně dá sestavu magneta 20+10 W ale jelikož nechci dělat žádnou nádstavbovou elektroniku tak mi brzdový pol bude k ničemu a tak bych ho chtěl propojit k těm dvou světělným abych dostal 30W (viz psano v citaci nahoře), na světla a mohl použít žárovku 25/25 W což nebude problém protože mám světlo hranaté s paticemi ba20d a u této patice je přesně žárovka 25/25W takže super. Otázka zní jak ho mám propojit? - Mohu to zapojit uplně stejně jako u mého stávajícího magneta 20W ? nebo mám udělat zvlášt modrý vývod z toho brzd.+klak. polu a pak ho spajet s klasickim zeleným drátem? Díky moc, jsem na to celkem tutat, vím co a jak udělat ale když mi někdo řekne at to zapojím seriově nebo paralerně to mi nepomúže :-D

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: sob říj 11, 2014 22:09:34
od Pat
Spojit modry se zelenym a dal nechas svetla zapojeny jak byly

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: ned říj 12, 2014 19:09:44
od pospa
Ok. Takže 1. a 2. světelný pol propojím klasicky jak byl a brzdový pol tedy modrý drát pouze pripojim do jednoho konektotu k zelenemu kabliku a dale pak do světla vypinač .... Díky moc.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: úte pro 23, 2014 11:43:06
od vfjr
Jen se přiživím na vláknu. Budu dávat na babettu orig blinkry,takže budu měnit světelný póly.Poraďte mi kdo tomu rozumí které jsou to abych šel na jisto. Nejlépe na tom schémátku co přikládám.Dík moc.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: úte pro 23, 2014 21:27:55
od butan
Přední světlo je zapojené na těch dou pólech v sérii, tedy dole a vpravo. Za co je chceš měnit?
Na pól vlevo se podle okolností zapojovala houkačka, brzdové světlo a možná i blinkry?
Lubor

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: pon pro 29, 2014 10:42:20
od vfjr
Vyměním je za 20W místo 10W které se dávají do babet bez blinkrů.

Re: 2 světelné cívky vs 3 světelné cívky

PříspěvekNapsal: pon pro 29, 2014 17:50:28
od butan
Ale to zapojení které si publikoval je určené právě pro "20W" póly. Pokud máš babettu s úzkými póly tak pro ní tohle zapojení neplatí, tam jsou 3 úzké póly v sérii. A nemůžeš jednoduše vyměnit ty 3 úzké za 3 široké.
Lubor