Stránka 2 z 3

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2015 18:27:13
od ridchey
v podstate je dobré asi oddelit i kostry zarovek od ramu...natahnout jeste jeden drat do svetel

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2015 22:18:02
od Mildas
Takže + a - pol z cívek, kterými budu dobíjet baterii natáhnu káblama do regulátoru, z něj vývody pomocí káblu na žárovky... to by znamenalo, že by nic nešlo přes kostru...

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2015 15:45:35
od Dr.House
přes kostru by ti šlo akorát zapalování, teoreticky by si už kostru baterie mohl připojit na rám ale já bych to oddělil od kostry i za baterií

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2015 17:13:27
od Mildas
Supr, mockrát děkuju za rady :-)
Až bude víc peněz, koupím regulátor a vyzkouším to ;-)

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2015 17:33:33
od butan
Připojím se také do diskuze. Ten regulátor z Vape je nejspíš zkratovací regulátor. Levněji lze pořídit tady:

http://www.banggood.com/Wholesale-12V-ATV-Voltage-Regulator-Rectifier-50cc-70cc-90cc-110cc-150cc-Scooter-Moped-p-48541.html

Nebo si ho vyrobit:
regulator2small.jpg
Dobíječ baterie
regulator2small.jpg (33.18 KiB) Zobrazeno 3866 krát

Lubor

PS Tento typ regulace není pro babetťácké póly idealní, vynutí se asi bude přehřívat.

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2015 12:06:35
od Mildas
butan píše:Připojím se také do diskuze. Ten regulátor z Vape je nejspíš zkratovací regulátor. Levněji lze pořídit tady:

http://www.banggood.com/Wholesale-12V-ATV-Voltage-Regulator-Rectifier-50cc-70cc-90cc-110cc-150cc-Scooter-Moped-p-48541.html

Nebo si ho vyrobit:
regulator2small.jpg

Lubor

PS Tento typ regulace není pro babetťácké póly idealní, vynutí se asi bude přehřívat.


Děkuju za odkaz, cena je mnooohem přijatelnější, ale je tu psáno 12V... ne 6V :-/

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: pon srp 17, 2015 7:04:01
od butan
No on ti světelný-klaksonový pól v pohodě nabije i 12V akumulátor. Nebo ten regulátor rozebereš (jestli nebude zalitý) a předěláš na 6V, s tím nabízím pomoc.
Lubor

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: pon srp 17, 2015 14:22:15
od Mildas
No já už mám právě koupený akumulátor 6v/12Ah a nerad bych kupoval ještě12v.
Jak složitá by byla přestavba toho 12v na 6v? Vážím si tvé nabídky ale nejsem zrovna dvakrát zběhlý v elektronice...
:wink:

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: úte srp 18, 2015 10:10:31
od butan
Je potřeba vyměnit zenerky, nebo jen odpory pokud je použita napěťová reference (431). Celé je to o tom, zda je modul zalitý, potom máš smůlu, nebo půjde otevřít a dostaneš se k tišťenému spoji. Pokud zalitý bude jsem ochoten ho od tebe odkoupit, budu mít další kuriozitu v poličce...
Lubor

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 12:31:27
od Mildas
Takže si to shrneme:

1) Když si nechám 6V aku tak budu muset předělávat tento regulátor na 6v.
2) Když si koupím ten regulátor a novou aku 12v tak teda nemusím předělávat cívky, přemotávat či tak něco?
Jestli mi klaksonovej pol dobije v klidu i 12v aku, tak to asi udělám takto...

Je to bud předělat regulátor, nebo koupit aku a celkem se mi líbí představa mít na Beattě 12v.
Jen jsem myslel že by se to nedalo dobíjet těmi 6v ale pokud se to dá, tak mám asi vybráno :-)

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 13:32:58
od butan
12V aku ti to dobije s originální cívkou. Můžeš si i dokoupit druhou 6V baterii a zapojit je do série. Může se ale stát, to je vlastnost zkratovacího regulátoru obecně, a dělal by to i ten český, že se cívka bude přehřívat. Přehřívat se bude paradoxně v době kdy akumulátor bude nabitý, a nebude žádný odběr.
Potom ji můžeš převinout tlustějším drátem, nebo zvětšíš mezeru mezi rotorem a pólem. V tomto druhém případě, ale klesne i dobíjecí proud.
Jseš průkopníkem v použití zkratovacího regulátoru :-)
Lubor

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 16:28:06
od ridchey
jen drobny postreh, nejvic se bude hrat ten omezovac v pripade maleho dobijeciho proudu(resp odberneho proudu), protoze civce je jedno kam ten proud jde a je na to stavena.
na druhou stranu bych v prve rade vyzkousel dat na tu jednu civku omezovac na 15V, a postupne bych zvysoval zatez a meril kolik proudu je schopna dat,aniz by napeti kleslo pod 14V,protoze doporucene optimalni napeti pro dobijeni 12V zalozniho aku je 13,8V a jeste je potreba pocitat s ubytkem napeti na prechodech usmernovaciho mustku

pokud to na sviceni,natoz dobijeni, stacit nebude, pak bud jit cestou - primotat zavity dratu na civce co se vejdou, nebo to cele opakovat s nastavenim pro 6V soustavu.

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 20:35:47
od butan
Ten regulátor se z 1 babetového pólu vůbec neohřeje. Je stavěný pro skůtry i se silnějším motorem, a především zkratovací regulátor není omezovač! Při volnoběhu to moc dobíjet nebude, ale během jízdy nebude problém, zhruba těch 10W to do baterie pošle. Do problémů by se mohli dostat jedině šťastní majitelé volnoběžky.
Lubor
PS mám jen trochu pochybnost zda všichni myslíme ten správný pól http://www.motokramek.cz/dily-brzdovy-pol-babetta-210/
Třeba na fichtkrámku kde rád nakupuji ho asi nemají!
A jak už Ridchey správně psal, musí se zrušit uzemnění vnitřního konce vinutí, a přivést ho přímo do regulátoru.
Pokud se ti blikaní stejnosměrným proudem bude líbit, můžeš na regulátor napojit i oba světelné póly, reflektor také přepojit na baterii a vzniká možnost postavit si i poctivé bateriové zapalování, podle chuti cdi nebo tci...
Záporný pól baterie může být spojen s kostrou, a objímky žárovek rovněž.

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 21:22:04
od butan
A kdyby někdo nedůvěřoval dodávce z číny, tohle bude obdobné zařízení.http://www.scootershop.cz/4847-regulator-aprilia-honda-50-0060.html

Re: Dobíjení 6V akumulátoru

PříspěvekNapsal: stř srp 19, 2015 21:51:17
od ridchey
no ja mel na mysli modifikovanou verzi omezovace-zkratovaciho,ktery se prodava u nas, za par korun....