Schema GYT a jine CDI

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod mhi » ned čer 12, 2016 13:24:58

Update: Opet i dnes jsem zacal trapit sousedy turovanim motoru. Udelal jsem digitalni filtraci vstupu z impulsni civky. Je zjevne, ze moje zapalovani zbytecne chytalo nejake ruseni a tyristor se oteviral i kdy nemel. Jiskru to asi nedalo, kazdopadne po pridelani filtrace a otevreni tyristoru rychlym impulsem v konkretni okamzik se pocitove chod motoru na volnobeh zlepsil. Dalsi duvod, proc zahodit to jednoduche zapalovani, i jen pridani LM393 (komparator) na vstup (nebo jina ekvivalentni "filtrace"* a formovani signalu) musi zlepsit chod motoru.

Detail a delsi usek zapalovani, bez regulace predstihu, zluta digital (v detailu je zrejme videt kapacita gate tyristoru), modra impulsni civka (neni zatizena, resp. vstup ma asi 5kOhm).


---
* Filtrace realne v MCU byla resena digitalne a je slozitejsi, nez jen komparator...
Přílohy
CAP002.JPG
Zluta otevirani tyristoru pulsem, modra impulsni civka, detail jednoho pruchodu
CAP002.JPG (41.97 KiB) Zobrazeno 6927 krát
CAP001.JPG
Zluta otevirani tyristoru pulsem, modra impulsni civka
CAP001.JPG (44.81 KiB) Zobrazeno 6927 krát
Naposledy upravil mhi dne pon čer 13, 2016 8:34:41, celkově upraveno 1
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod mhi » ned čer 12, 2016 17:06:02

Zde video jaky vliv ma predstih na otacky na volnobeh. Nyni je asi nejvetsi ukol dostat Babettu do stavu, kdy s ni pujde popojet i s navesenou elektronikou a dodelat rizeni predstihu dle RPM.



Mam docela slusnou spotrebu svicek, protoze temito experimenty jsem uz 2 oddelal a zahumusil si slusne vyfuk :-).

Edit: Nekdo po mne chtel nizke volnobezne otacky. V priloze je sheet z testu volnobehu, snad je popis vserikajici. Jak vidno, na konci jsem mel vhodnym predstihem volnobeh 1000 rpm bez zdechnuti.
Přílohy
initial-b207-idle-test.zip
(32.63 KiB) 451 krát
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod ridchey » pon čer 13, 2016 14:54:22

takze,jestli tomu dobre rozumim,tak jsi natocenim statoru udelal zakladni predstih (teoreticky pro maximalni otacky)
a pouzitim elektroniky jsi upravil časování zápalu (zpoždením zapalu) smerem zpet k horní uvrati,tedy jsi uměle predstih zmenšil,"nezávisle" na puvodnim nastavení....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod mhi » pon čer 13, 2016 16:47:09

Ano, to co je na videu ma presne takovy efekt. Da se to pouzit k elegantnimu snizeni volnobehu na pozadovane otacky, cimz odpada pruzinkovy problem.

U predstihu dale od horni uvrati (kam stator uz nedovoli, resp. dovolil by po vyfrezovani) je problem s presnosti, protoze mi kolisaji otacky, takze predpokladany okamzik prichodu impulsu se obcas o hodne lisi. Predpokladam, ze kdyz predstih budu jeste zvedat (a budu to delat presne), tak hodne porostou maximalni otacky -> maximalni rychlost (tedy do okamziku kdy to bude karburator a kanaly jeste stihat plnit).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod Azor » pon črc 09, 2018 15:17:39

Mírně bych oživil starší téma

butan píše:Důležité je spíš vědět že všechny ty cívky 4 až 12V jsou primárně určeny pro TCI zapalování a kvůli tomu mají malou! indukčnost, a velké rozměry. Neštěstím těchto cívek je moc tlustý drát na sekundáru a železové jádro. Pro cdi postačuje malý transformátor odlišné konstrukce, třeba ta zapalovací cívka z plynového kotle.


Zajímalo by mě, jestli s tím má někdo praktickou zkušenost. Tyto zapalovací transformátory jsou myslím určeny pro krátkodobou činnost, nedocházelo by při jejich použití ve sbastleném gytu k nadměrnému zahřívání ? Čínské eshopy jsou plné takových hezkých cíveček, ale životnost v babetě by byla asi chvilková a ty co vypadají, že by mohly vydržet zase stojí nekřesťanský peníz. Příp. zkoušel někdo použít ty "cívky ve fajfce" užívané v dnešních autech ?
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod butan » úte črc 10, 2018 12:08:11

Praktickou zkušenost nemám, pouze kvalifikovaný odhad.
Tafíčko z kotle určitě přetížené nebude, ale možná nebude mít dostatečné napětí pro výboj pod tlakem, a ani převodový poměr nebude optimální, aby nahradilo 4V cívku. Chce to experimentovat. Stejně i mechanické propojení vn kablíku který vede z trafa nebude jednoduché, takže nakonec je asi nejjednoduší pořídit celé zapalování z koráda viz. sousední vlákno, a postarat se mu jen o dostatečné vstupní napětí.
Co se týče cívek "ve fajfce" znám co je ve VW autech. Tam je zase TCI včetně spínacího tranzistoru, použitelné je to přímo tak jak to je pouze na vozidlech s 12V akumulátorem. A celé to zapalování je strašně dlouhé, předpokládá se umístění v ose svíčky, takže na babetu by se nevešlo.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod Azor » úte črc 10, 2018 13:59:25

Díky za odpověď, zapalko z Koráda pro mě není optimální. Mě baví hlavně to bastlení, přestože teoreticky moc dobré základy nemám, jsem spíš diletant, ale o to nadšeněji se do toho vrhám. :mrgreen: Budu tedy zkoušet a pokud něco kloudného sesmolím, podělím se o zkušenosti.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Schema GYT a jine CDI

Příspěvekod mhi » čtv úno 14, 2019 13:25:48

S ohledem na nove prirustky do meho vrakoviste jsem zase zkoumal nejaka zapalovani (tentokrat TCI), tak sem davam nejake odkazy. Pouzitelne jsou nektere myslenky i na CDI pripadne upravy kladivkoveho zapalovani na tranzistorove.

Vysvetlivky ke skutrovym CDI (AC i DC CDI): http://www.jr-richscooterdoc.com/Help_e ... lained.pdf
Invertor pro DC CDI: http://www.sportdevices.com/ignition/inverter.htm


TCI http://kenlymumu.blogspot.com/2017/07/k ... ition.html
TCI https://www.hobbielektronika.hu/forum/g ... ?id=222015
http://www.molla.org/DIY-CDI/DIY-CDI-Tr ... rigger.htm sch: http://www.molla.org/DIY-CDI/DIY-CDI-Tr ... _Fig03.jpg

CDIcko https://www.youtube.com/watch?v=ICET1rtGIao + https://i.imgur.com/pO8pfBG.gif?1

IGBT pro ignition control: ISL9V5036P3 V5036P Farichild http://www.mouser.com/ds/2/149/ISL9V503 ... 010759.pdf https://www.ebay.com/itm/10pcs-ISL9V503 ... 0946858573
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Předchozí

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků