Stránka 1 z 1

čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: ned čer 19, 2016 21:58:42
od stotun
zdravím všechny,
už sem se tu o mojem problému jednou zmínil, ale nakonec sem se rozhodl založit nové téma.
Situace je taková, že na obou babettách co mám se vyskytuje problém, že cca ve 75% otáček při jízdě po rovině nebo mírně z kopečka (jinak z většího kopca je mě jasný, že se nepravidelně zapaluje) začne motor prostě škaredě drnčet, čtyřtaktovat a celkově nanic běžet. Při tomto režimu jízdy se svíčka zbarvuje do černa, ikdyž je v nižších otáčkách pěkně hnědá a sníží se aji tah a otáčky začnou klesat.
Jakmyle otáčky klesnou pod nějakou mez (typl bych to cca o 300 ot/min méně při stejným přidání plynu) drnčení a čtyřtaktování přestane a motor začne zase zrychlovat a celé toto se opakuje.
Myslím si že by mohla pomoct nějaká úprava JTZ, ale jinak už si vůbec nevím rady, řeším to vpodstatě celou dobu co jezdím na babettě.
Tak teda jestli se někdo setkal s něčím podobným, nechť mně to prosím sdělí.
Díky za všechny odpovědi

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: čtv čer 23, 2016 16:49:18
od stotun
Tak se tak dívám konverzace se moc nerozjela, no nevadí.
Zatím sem proti temuto problému vyzkoušel to, že sem vyměnil stator s impulsní cívkou a pomohlo to tak minimálně, že výsledek je, jakoby se skoro nic nedělo. Pak sem zkusil zapojení JTZ jak ze Simsona (se štelováním impulsního napětí) s babeťáckým kondenzátorem 8uF (viz přílohu). Toto zapojení fungovalo sice dobře, leč beze změny. Pořád se projevoval mnou zmíněný problém a tak, sem vyčerpal možné opravy, které mě mohli napadnout. Proto sem se teda odhodlal založit nové téma.
Má otázka teda je, jestli to zmíněné čtyřtaktování ignorujete, nebo se taky někdo snažil o úpravu.
I za odpovědi lajků budu rád
Díky

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: čtv čer 23, 2016 19:22:44
od ridchey
řešení je prosté, bud dat mensi trysku, pripadne malinko snízit hladinu v karburatoru.

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: ned čer 26, 2016 23:24:22
od mhi
Stotun: vyzkousel bych nastavit predstih kam az dovoli stator. Zmeni se nejak maximalni otacky pri stejnem nastaveni karburatoru?

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2016 9:06:21
od Pavel
Předstih ti v tvém problému nepomůže. Je příliš bohatá směs podle tvého popisu problému. Pokud je elektrika v pořádku a to asi je, když už jsi tak experimentoval, tak zkus vyndat sítko sání případně menší trysku, případně ohnout plovák tak, ať zavírá dřív ventil.

Jinak, když je něco špatného s elektrikou, tak to poznáš i tak, že když dáš babču na stojánek a vytočíš na max otáčky, tak budou kolísat otáčky. V max ot. jako bys přerušil převod paliva, motor bude zpomalovat, až se zase chytí a vytočí se na max. Tohle je typický problém v elektrice.

Ještě mě napadá, že máš vylágrovaný motor, že ti běhá kliková hřídel axiálně. Tohle je také častá příčina, že motor cuká kolem nějaké rychlosti a víc se mu nechce, i když rezerva v otáčkách očividně je.

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2016 11:30:04
od mhi
Pavle, zmenou predstihu omezim max. otacky uplne ukazkove, muzu udelat video pod plnym plynem co to dela.

Take si uplne nemyslim, ze by to byla pricina tohoto problemu, ale je to velice jednoduche vyzkouset, na rozdil treba od axialni vule (neni-li klika uplne volna), nebo nastaveni bohatosti smesi.

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2016 14:54:11
od Pavel
Opět zde mluvím o normální Babettě, která vytočí v ideálním stavu na max kolem 6500 otáček. Když budeš pohybovat statorem na největší a nejmenší předstih, dosáhneš rozptylu podle mě tak maximálně 1000 otáček na plný plyn. Nikoliv, že by ses dostal třeba na 10 000 otáček a pak na 5 000 jen vhodným natočením statoru.

Můžu to říct, protože před rokem jsem strávil 2 dny jen ježděním kolem komína na různě nastavené předstihy a na otáčkoměru jsem se nedostal na víc než cca 400 otáček +- oproti implicitnímu nastavení 1,5mm od HÚ.

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: stř čer 29, 2016 10:07:20
od mhi
Puvodni pisatel ale myslim netvrdil, ze by mu to jelo misto ocekavane maximalky jen pulku. Ctu tady nejakych 75%, tzn. treba misto 7000rpm (coz dela moje nevybrousena B207) ma jen 5250. Pomineme to, ze predpokladam jde jen o pocit a ne exaktni mereni, takze to muze byt i mene. A to se podle me uz spatne nastavenym predstihem stat muze.

Alibisticky dodam co jsem uz psal, ze tomu predstihu nedavam moc nadeje, ale snadno se to vyzkousi.

Chtel jsem jeste neco k ctyrtaktovani dopsat, ale nemam uz bohuzel cas, kazdopadne pri hledani pV diagramu 2T motoru na vlozeni sem jsem nasel peknou stranku: http://www.offroad-rc.info/chcipani_teorie.htm

Re: čtyřtaktování ve vyšších otáčkách při jízdě po rovině

PříspěvekNapsal: pát črc 01, 2016 12:17:56
od stotun
Tak sem dal na vaše rady a sehnal menší trysku. Měli jenom 58, ale byla menší tak sem ju vzal. Po namontování na B207 byla směs už moc chudá a prostě to nebylo idealní. Kdežto na B210 se problém vyřešil a šlape bezproblémů a naprosto klidně ve všech otáčkách. Svíčka je pěkná hnědocihlová, takže děkuju za radu, ono výměna trysky byla asi poslední věc co sem zatím nevyzkoušel.