Stránka 1 z 1

Startovani

PříspěvekNapsal: pát srp 05, 2016 8:52:11
od Krazzi
Mám dotaz babetta mě nehazela jiskru, tak jsem dal novou svíčku, fajku, inducki,tyristor, a pořád nedavla jiskru. Z kopce jsem ji roztlacil tak chytnula. Následovala projížďka cca 6 km s několikama zastavkama kde po každé chytnula na první našlápnutí.
Dneska ráno znovu nechtěla chytnout a zase nedává jiskru. Nevím kde může být problém??

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: pát srp 05, 2016 9:30:19
od Azor
Začni kontrolou všech vodičů, zejména připojení k cívce zapalování v magnetu (ta malá - červený drát) a zkontroluj napojení všech drátů u konektorů - mohou tam být zpřelámány a pod krycí bužírkou to není vidět, taky zkontroluj jestli není někde prodřený drát ke chcípáku (a samozřejmě zda není prodřený i žlutý anebo červený drát k JTZ a modrý k indukčce) Pokud to bude všechno stopro OK, tak se zase ozvi, budeme vymýšlet co dál.

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: pát srp 05, 2016 20:43:37
od Krazzi
Ahoj. Tak se ozyvam. Nějakou masinkou jsem to měřil a nějaké hodnoty jsem naměřil, ale když přiložil svíčku k ta viditelnou jiskru nedává, ale pri šlapání světlo svítí. Takže problém asi bude někde jinde.

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: pát srp 05, 2016 22:37:38
od Azor
Neměř, ale nebuď líný a všechny spoje a vodiče fyzicky zkontroluj ! Tím nic nezkazíš a budeš mít jistotu, teprve pak je účelné hledat dál. Já jsem něco podobného řešil tuto středu - v úterý jsem jezdil, ve středu ani jiskřička. Po nějaké době vztekání jsem to našel - žlutý drát od impulsní cívky nakrimpovaný do fastonu byl v tom nakrimpování rozlámaný. Možná tě to překvapí, ale měření je v tomto případě dost ošidná záležitost. Samozřejmě lze proměřit zapalovací, indukční i impulsní cívku, hodnoty tu někde na fóru jsou. Ale pokud se to někdy i dost od těchto hodnot liší, neznamená to ještě, že jsou tyto součástky vadné. Pokud na cívkách nenaměříš zkrat, téměř jistě vadné nebudou. Vada indukční cívky je hodně vzácná a pokud jsi měnil i fajfku, svíčku a kablík (předpokládám že ne za nějaké staré dávno odepsané), zbývá už jen JTZ tedy "tyristor". JTZ by bylo vhodné vyzkoušet na nějaké jiné babetě pokud někoho s tímto strojem v okolí znáš, ale nejlepší je vyrobit si jich několik do zásoby (schema je na fóru a jedná se o korunovou záležitost) a ty v případě absence jiskry operativně přehazovat (pokud budeš mít třeba 3, je dost nepravděpodobné, že by byly všechny špatné). Nejpravděpodobnější u tvé závady jsou ty dráty a pak JTZ - ony ty fabriční výrobky za moc nestojí. Obecně je zapalování babety tak primitivní, že je vpodstatě nemožné nepřijít na to, proč to nehází jiskru. Někdy je ale jednodušší natahat nové dráty, zvláště pokud se v tom už nějaký "šikula" hrabal.
Jo a světlo s tím nemá nic společného, to má svůj samostatný okruh, od zapalování zcela oddělený.

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: sob srp 06, 2016 9:42:20
od Krazzi
Chápu, možná se to blbě popisuje, když mě dáš do SZ číslo zavolal bych ti a pokecal o tým. Páč jsem docela bezradný kabliky jsem kintroloval

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: sob srp 06, 2016 13:53:34
od Azor
Je mi líto, ale poslední mobil jsem zahodil před dvěma lety, už mi pily krev. :evil: Jestli chceš pokecat, požádej Ridcheye nebo Pavla.

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: sob srp 06, 2016 17:04:33
od Krazzi
Tak ti to docela závidím že nepotřebuje k životu mobil.n Nicméně, problém vyrešen, udělal jsem přesně co jsi říkal, kabliky po pokabliku a ejhele červený byl u zapalovací cívky roztřepený tak jsem vyměnil pro jistotu aji cívku a prepajel a je to.

Re: Startovani

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2016 13:12:18
od ridchey
dost mozna jsi mel zapalovaci civku nacnutou a zacala vynechavat, typicky se bud prorazi a zkratuje vinuti,nebo casteji-uklepe se vevnitr ukostrovací konec civky