Stránka 1 z 1

Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 14:00:08
od Ba.betton
Tak mi dnes došla z Fichtlkrámku nová statorová cívka ... popravdě je to tedy pěkný aušus. Celá cívka opiplaná červeným sajrajtem, samotný senzor je zalitý tak, že ten červenej sajrajt se "přelil" + naměřený odpor 18Ohm !!! Kvalita druhovýroby - strašná. láká mě koupit cívku jinou a to konkrétně tuto: http://novy.motokramek.cz/detail-produk ... oru-snimac , která vypadá alespoň trochu fuknceschopná. :evil: :evil: :evil: :evil:

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 14:17:17
od Azor
A zkoušel jsi ji v provozu ? On tam žádný senzor není, je to jen a pouze o elmag. indukci, takže zalití nemusí být na závadu, naopak cívku chrání před vlhkostí. A měření, pokud je prováděno třeba levným čínským multimetrem, nemusí o jejích vlastnostech zas tak moc vypovídat. Pokud jsi ji ještě nenamontoval, vraž ji tam a dej vědět co a jak. A pokud nefunguje, tak samozřejmě reklamuj.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 14:35:55
od Ba.betton
No senzor - takový slangový výraz :D .. je v ní samozřejmě jen malinká cívečka, to je jasné. Jelikož jsem elktrikář, nemám zrovna levný multimetr :) Jinak už jsem většinu toho sajrajtu očistil, ale i tak zpytuji svědomí, že jsem nekoupil tu z toho motokrámku. Když výrobci nevadí produkovat produkt, který vypadá ve výsledku takto, tak to jsem teprv zvědav na tu kvalitu. Jinak ty vodiče sice jsou zalité, ale v místě odkud vystupují z červené hmoty maj okolo sebe docela dost místa a ta hmota na ně nepřiléhá - tzn, že za ni moc chycené nejsou.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 17:12:21
od Azor
Sorry, nechtěl jsem se tě jako elektrikáře dotknout, a máš pravdu, i cívečka je v tomto případě senzor. Ale hlavně by mě zajímalo jestli je ten díl funkční, on to není úplně levný kousek a i ostatní by jistě rádi věděli, jestli je takový díl možno použít nebo jestli to mají okamžitě poslat zpátky. To víš, když se v tom byť s dobrým úmyslem porejpeš, už to reklamovat nepůjde.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 17:22:42
od Ba.betton
V pořádku. Jen mě štve, že při letmém vložení rotoru a takovým ledabylým otáčením to na oscilokopu, ani na multimetru stejně nicmoc nevykouzlilo ... :? :? jestli nebudu mít opravdu zesláblé magneto (rok v. 1978) - setkali jste se tu někdo s tím? Založil jsem zde jedno vlákno, kde mě ale Pavel ubezpečil, že to není možné. Přesto si myslím, že tyto (zřejmě AlNiCo) magnety po tolika letech dosti zeslábnou.

Jinak po očištění acetonem, jsem to od té hmoty vyčistil. Dále má cívka trošičku (opravdu jen málo) větší průměr a sedí trošku natěsno.
Naměřené hodnoty cívky z fichtlkrámku: 18R 8mH (původní z Ba207: 17R 8mH).

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 18:30:30
od DRN
Slabe magneto mozne je, stava se to u rotoru skladovanych zvlast ( myslim solo, mimo stator) nebo proste provozem, uz jsem to parkrat resil, necha se to znova nabudit.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 20:02:59
od Ba.betton
Tohle bylo namontováno velmi dlouho na mopedu, tak ted si jsit nejsem. Kazdopádně kontakt na pana Urbánka mám, tak mu rotor zřejmě pak odešlu.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 20:10:12
od DRN
Jo Urbanek Velim. Bud dobirkou nebo objizdi burzy. Minule chtel kilo nebo tak nejak.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 20:13:45
od Pavel
Permanentní magnet se už z čistě fyzikálního principu nemůže oslabit stářím...Jedině po překročení Curieovy teploty. Podle mě se spíš zmagnetizuje magneticky měkké okolí v tom rotoru a to pak dělá paseku.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 20:17:31
od DRN
Te neni tak uplne pravda, obcas staci silnejsi naraz nebo spatne skladovani, nebo proste zeslabne. U techle starejch magnetu bys to musel zahrat opravdu hodne bezne v motoru takova teplota neni.

E: Ale nehodlam se dohadovat, proste mozny, ze je slabe je. Stava se to. Zapatrej treba na jawamanii nebo mezi veteranistama.

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 21:40:58
od mhi
Ba.betton píše:V pořádku. Jen mě štve, že při letmém vložení rotoru a takovým ledabylým otáčením to na oscilokopu, ani na multimetru stejně nicmoc nevykouzlilo ... :? :?


Na multimetru to videt nebude, ale na osciloskopu ... moc se mi tomu nechce verit s temi namerenymi hodnotami R/L. Nebyl spatny trigger? Rucne to dela opravdu male napeti a velmi kratce. Ty statory vypadaji divne, ale nejak mi to vzdy chodilo, problem byl vetsinou kdyz to melo jit do otacek nebo kdyz se motor zahral. Sanci bych tomu urcite dal. Do gate tyristoru v JTZ staci velmi slaby impuls na otevreni (viz datasheet), ta civka normalne dava vic nez je potreba, rezerva tam je obrovska (=tyristor je normalne pretezovan).

Setkal jsem se s tim, ze civka byla spatne osazena a trcela az do mist kde je rotor (rucne se to dalo zbrousenim opravit).

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: sob říj 01, 2016 21:45:10
od Azor
Zdravím tě Pavle, už jsme o tom svého času diskutovali. Ty se opíráš o své značné teoretické znalosti, ale v praxi to fakt funguje občas i jinak. Staré magneto se skutečně vyplatí občas oživit, praktici se shodují v tom, že pokud se rotor na delší dobu zastaví v takové poloze, že magnetický tok není uzavřen, magnetické pole permanentního magnetu postupně slábne. Oživit se to dá stejnosměrným proudovým rázem (v řádu stovek ampér), a nemá cenu mi to vymlouvat, protože v praxi to fakt funguje i když přesně teoreticky to zdůvodnit neumím (jsem strojař ne elektroodborník). 8)

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: ned říj 02, 2016 11:03:20
od Pavel
Zde jsem našel zajímavý dotaz do fóra o magnetech, kde odpovídá expert přes magnety.

http://www.magneticportal.cz/otazky-a-o ... schopnosti

To je pro mě úplně nová informace, že může neodymový magnet začít ztrácet svůj magnetismus už od 80°C. Obecně jsem si myslel, že ke ztrátě magnetizace dochází až při mnohem vyšších teplotách kolem 500+

Takže to vše vysvětluje.

K vystavení magneta jinému silnému magnetickému poli nedochází, takže je to jedině tou teplotou. Z toho vyplývá, že bychom měli jezdit bez plastového deklu, ať se pěkně chladí proudícím vzduchem :)

Re: Kvalita cívky druhovýroba

PříspěvekNapsal: úte říj 04, 2016 3:27:04
od ridchey
zalezi i na materialu magnetu, neodym neni v rotorech babetty pouzit