od Petrin » pon dub 27, 2009 22:25:24
Zdarec. Na podzim jsem si pořídil od známého (za flašu slivky) takovou potvoru zrzavo-zelenou, která prý moc nejela, neřadila 2-ku a spíš zavazela. Pustil jsem se do ní "jenom aby to jelo" a postupně do ní naládoval docela velký prachy, za který se prodávají pojízdný a hezčí kusy se vším všudy. Už jsem chtěl na jaře prohánět "potvoru" po ulici a ona se sotva plazila, dvojku řadila jen "ve svátek", o svezení nebyla řeč, začal jsem litovat vložených investicí a dostával chuť ne slivovici. Prostě podobný problém: motor po repasi,nová ložiska,klika,píst,gufera,těsnení a...... nešla do otáček (volnoběh výborný jako švýcary). Karburátor několikrát demontován,čištěn,přenastavování výšky jehly na šoupátku, šroub bohatosti směsy,kontrola přívodu paliva,ventilku,plováku ..... a nic. Občas měla "slabou chvilku" a jela výborně zvláště při vypnutých světlech ???!!!!!.(oddělené obvody) To mi hlava nebere, prý jednoduchý stroj. Proměřil jsem cívky,zkontroloval kabeláž - OK. Tata má v kulně starý rotavátor a na něm vlastně stejnou elektriku. Tak jsem postupně vyměnil indučku a konečně i tyristor (ta černá plastová mrcha !!!!!!) Po přečtení několika podobných diskuzí se odvažuji "poradit" - je to tyristorem. Teď to konečně jede, jak má. No snad mě už nebude "potvora" zkoušet a bude sloužit "za ty prachy". Zdravím Petr