od martin110r » ned dub 11, 2010 21:21:29
No tak som dneska špekuloval s elektrikou ako zdvihnúť napätie, keďže mi to dávalo pri maximálnych otáčkach cca 11 V. Tak som všetky tri cievky spojil paralelne. Naštartoval som, rozsvietil svetlo a nádhera, svietilo krásne dobiela. Zmeral napätie a vravím si, že 14 V je pre halogénku tak akorát. Lenže keď som sa šiel previezť, spálilo mi 35 W halogénku. Potom som zistil, že som si na meráku zle odčítal dieliky a v skutočnosti to dávalo 18 V, čo 12 V halogénka nemohla prežiť. Tak som dal dopredu dvojvláknovku 40/45 W. Má takú divnú objímku (tá žiarovka je údajne z nejakého ruského náklaďáku) a tá žiarovka mi bez úprav pasuje do Babeťťáckej paraboly. Skrátka sundáte z paraboly ten medzikus, na ktorom je prinítovaná clonka a potom bez problémov dám tú "ruskú" žiarovku. Foto bohužial nemám. Halogénku som vtedy dostal do svetla tak, že som túto objímku musel nalisovať a pricínovať na H4. Lenže čo je sranda, i s tou 40/45 W to dáva hodne veľké napätie. Pri plnom plyne 15 V. Teraz večer som šiel domov a trošku som to prehnal s plynom, lebo som videl, ako mi svetlo svieti furt slabšie a slabšie. Totižto to slabšie vlákno (40 W) dostalo na prdel a začal sa mi wolfrám usadzovať na žiarovke. Tak som skoro celou cestou išiel s pusteným diaľkovým svetlom. To 45 W vlákno to dáko prežilo. Ale i tak použijem omezovač napätia a zrejme použijem 35 W H4. Pretože teraz mám na svetelnom okruhu zároveň brzdové svetlo a keď pribrzdím, okamžite mi pohasína aj svetlo v predu. Keď dám omezovač a slabšiu žiarovku dopredu, vždy sa nájde v omezovači dáka napäťová rezerva pre brzdové svetlo. Pretože teraz musím mať žiarovky dimenzované tak, aby ich neodpálilo keď nebrzdím, čiže pri prípadnom brzdení už nemám žiadnu výkonovú rezervu a teda brzdím na úkor ostatných svetiel.