Stránka 1 z 1

Babetta 12V s alternátorem 12V/60W typ: A61

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 21:52:26
od Doly
Zdravím. Máte stím někdo zkušenosti? Prodává se komplet Alternátor, regulátor i vysokonapěťová cívka. tak jak je uvedeno v katalogu náhr.dílů. Chci si to koupit a předělat Babettku na 12V dát tam blinkry a pod. jenom nevím jak se to bude seřizovat. tak se právě na Vás obracím, zda to někdo nemá.

viz: http://www.motodilyeshop.cz/index.php?s ... 1366_v.jpg

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 21:59:19
od Ajo
A kde si to videl na predaj? :roll:

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 22:25:12
od Doly
unás v Kroměříži. V Palu se vyrábí vysokonapětová cívka a regulátor napětí a v jedné prodejně s náhr. dílama mají zase ten alternátor. Jenom se mě nezdá že by to pasovalo na normální blok motoru. podle mne je tam jiné uchycení. V pondělí se jdu na to podívat z blízka a uvidím. jakmile to koupím tak dám odkazy na nákup. Mají omezené množství alternátorů a tak nechci oněj přijít. Prej se už nevyrábí. mají jenom doprodej. Stojí 2000,- Kč :(

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2009 9:33:14
od Duro
Nemozem si pomoct, ale velmi mi to pripomina zapalko na Korado - pozri http://korado.wz.cz/radic.htm -> Foto-detail.

A jednu poznamku k tomu - ked sa Ti nieco pokazi, co budes robit? Prerobis to naspat alebo si rovno kupis tie zapalka dve?

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2009 15:37:06
od Woozie
Duro: Sorry, ale to je dosť debilná otázka. To si mám napríklad kúpiť rovno dve nové autá keby sa náhodou niečo na jednom pokazí? :roll:

PříspěvekNapsal: sob led 31, 2009 17:18:05
od Duro
Mas recht Woozie, ked sa Ti to zda debilne, ale mam svoje skusenosti.

Ak bude rozmyslat tak ako Ty, tak nech si to kludne Doly kupi ... a drzim palce, nech mu to vyjde!

PříspěvekNapsal: ned úno 01, 2009 16:52:42
od Woozie
Duro: Prepáč ak som ťa urazil, nepodceňujem ťa ani nič podobné. Len keby všetci premýšlame spôsobom "Čo keby?", tak by sme asi ešte skákali po stromoch.

PříspěvekNapsal: ned úno 01, 2009 23:14:14
od Starec
Nerád sa miešam do niečoho čo neviem, alebo nepoznám, ale neviem či ste si všimli to čo je na obrázku má úplnú inú konštrukciu ako bežný alternátor na Babette. Totiž tu sa rotor točí z vonkajšej strany cievok, stator má iné uchytenie a čo je najpodstatnejšie nikde nevidím impulzny pól. Tak neviem čo si o tom mám myslieť, s týmto som sa ešte za svojej praxe nestretol.
Bola by tu ešte možnosť, že ten impulzný pól je tiež niekde zaliaty pod tými cievkami čo sú dookola no potom kde je umiestená magnetka čo aktivuje pól.

Tak asi toľko. Ak si to kúpiš a bude to pasovať tak ( čo sotva verím, no môžem sa mýliť) máš vyhraté, no ak nie máš smolu.

PříspěvekNapsal: pon úno 02, 2009 10:31:03
od Duro
Woozie: Nie, neurazil som sa, je to o.k. Len som chcel naznacit, ze ked si Doly kupi za 2 litre alternator a k tomu este aj ostatne diely, tak je to celkom slusna ciastka na to, aby /ked to vsetko zapoji, odladi a spusti na 12 V/ nieco - napr. ten alternator za nejaky cas prestane fungovat, tak kde ho bude zhanat? Alebo ho bude opravovat? Urcite to nebude jednoduche.

Nie je lepsie mat standardne diely, ktore sa budu vyrabat, dokedy babety budu vo vacsej miere jazdit? Stoji to menej penazi a zozenies to bez problemov.

Uz teraz je ten 12V alternator dopredaj. Nedavno napriklad, ako som sa pytal v obchode, uz na Korada nezozenies zdaleka tak vela veci, ako na babcu len preto, lebo sa ich malo predalo a vyrobca nie je ochotny zabezpecit vyrobu ND, lebo sa mu to nevyplaca alebo to jednoducho nevie. To je vsetko.

Starec: Podla mna to bude nahrada 6V alternatora pre posledne modely babiet /ktore sa ale uz nedostali do seriovej vyroby/ v style "Korado", ktore ma tiez 12V elektriku. Nebolo by to zle, ale ako som napisal, podla mna tychto dielov bude nedostatok skor, ako 6V-dielov na babcu a tak neviem, ci sa to oplati.

PříspěvekNapsal: pon úno 02, 2009 17:08:55
od Doly
Starec píše:Nerád sa miešam do niečoho čo neviem, alebo nepoznám, ale neviem či ste si všimli to čo je na obrázku má úplnú inú konštrukciu ako bežný alternátor na Babette. Totiž tu sa rotor točí z vonkajšej strany cievok, stator má iné uchytenie a čo je najpodstatnejšie nikde nevidím impulzny pól. Tak neviem čo si o tom mám myslieť, s týmto som sa ešte za svojej praxe nestretol.
Bola by tu ešte možnosť, že ten impulzný pól je tiež niekde zaliaty pod tými cievkami čo sú dookola no potom kde je umiestená magnetka čo aktivuje pól.

Tak asi toľko. Ak si to kúpiš a bude to pasovať tak ( čo sotva verím, no môžem sa mýliť) máš vyhraté, no ak nie máš smolu.


Takže: Normálně to na Babetu pasuje. impulsní pól je na statoru u cívek a ten majnet je na rotoru u magneta. Princip ten sám jako u 6V, akorát že cívky nejsou z venku rotoru, ale vevnitř. Po konzultaci s místím mechanikem Babet, jsem se dozvěděl, že je to absolutně primitivní zapojit. Drží to na bloku na dvouch šroubech (díry tam jsou) a vůbec se to nešteluje. Prej jsou tam ty díry napřesno. jinak je tam i ryska na nastavení, pro případ, že si to chce člověk seřídit sám. To pak musí propilovat vůli v dírách na statoru, ale prý to není potřeba. Jinak Vyráběla to naše fyrma VAPE Kroměříž a kdo si jej chce koupit, tak přikládám adresu.
Alternátor: http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=A06
Vysokonapěťová cívka Z61 a regulátor napětí R06 objednat u fyrmy: http://www.vape.cz/ obojí mají skladem. Dnes jsem tam byl.
Ja jsem od toho upustil, jelikož 3000,- se mně do Babety vrážet nechce.

PříspěvekNapsal: pon úno 02, 2009 19:05:40
od Woozie
Znie to dobre ale pri výkone 60W by som to už chcel usmerniť a bachnúť tam niekde baterku. Je to síce zase len komplikácia v rozvodoch atď ale myslím že by sa to oplatilo

Re: Babetta 12V s alternátorem 12V/60W typ: A61

PříspěvekNapsal: čtv říj 29, 2009 12:14:37
od butan
Ten alternátor se mi moc líbí, to by bylo posvícení, ale i s nutným regulátorem to je drahé. Dnešním šlágem jsou invertorové elektrocentrály. V nich bývá podobný alternátorek, o málo větší, třífázový a s asi o hodně lepšími permanentními magnety. A takový alternátor má běžně výkon 1000W. To by pak babetta mohla večer napájet chatu :-).
Snažit se k tomu připojit baterku je poněkud nepraktické. Svícení bez motoru je sice pěkné, ale usměrnit celý ten proud vyžaduje chladič, a nešikovně se to pak stabilizuje. Viděl jsem čínský skůtr, kde byl podobný alternátor, ale celá elektrika měla dvě větve. Stejnosměrnou, která dobíjí startovací akumulátor malým proudem pár ampér, a hlídá jeho nabíjení. A bezztrátově (asi triakem) regulovanou střídavou výkonovou větev, pro světla.
Lubor