Stránka 1 z 2

Problem so zapojenim

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 0:05:14
od Ares
Zdravim,potreboval by som poradit z elektrikou,vobec mi nesvietia svetla....Po rozobrati a odmontovani nadrze,som nasiel jeden nezapojeny kontakt,a ani za svet nemozme prist na to kde patri,nevidno ziadny iny spoj kde mby mohol pasovat......
Z predneho svetlometu vystupuje jeden hlavny kabel,v ktorom su TRI mensie kabliky:
1.jeden kablik je prepojeny z dalsim,ktory ide zo zadneho svetla
2.druhy vedie niekde do "motora" neviem presny nazov tej casti
3.treti,tak ten neviem kam patri,zeby patril do vypinaca?Ale to ma len tak teraz napadlo......poradte prosim :lol:

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 0:36:45
od milda
Vypínač máš přímo v předním světlometu, a vypínáš s ním všechny světla, tedy přední i zadní a žárovičku v tachometru. Aspoň já to tak mám, pokud máš vypínač jinde tak napiš. Ten kablík co jde do motoru, bude přívod napětí z alternátoru, měl by mít zelenou barvu. Ten druhý by měl být žlutý a vede od vypínače do zadního světla a někde z něho půjde i odbočka pro žárovku v tachometru. Ten třetí by měl být bílý a je ho třeba spojit s kostrou babetty. Možná byl jenom někde pod šroubem nádrže a jak si ji vytahoval tak vypadl a nevšimnul sis toho :?: To jsem ti popsal přesně podle schématu v dílenské příručce, takže by to mělo sedět pokud se v tom už někdo před tebou nehrabal. A to ti nesvítí vůbec nic? A nemáš náhodou vypnutý ten vypínač?

odpoved

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 12:38:10
od Ares
Nazdar,ja mam uz 1 babetu 2 roky,a na tej je ten vypinac ako si spominal na svetlomete.....
Teraz som kupil druhu,ale ten vypinac na svetlomete neni,a ani neviem kde inde by mohol byt,a ten kontakt bol uz odpojeny,ked som ju kupil,ja sa teraz snazim ju nejako dat dokopy,hadam sa nam to spolocnymi silami podari.... :lol:
A naozaj nic nesvieti,ani predne a ani zadne svetlo...

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 12:43:27
od Ares
A mozno je to hlupa otazka,ale kde na kostru ho mam napojit???Lebo ten ostavajuci kablik ma na sebe taky konektor zasuvaci,alebo ako sa to vola,ale nikde to nepasuje,aspon som to zatial nenasiel :oops: .....

PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 21:09:25
od Starec

PříspěvekNapsal: sob úno 07, 2009 21:43:53
od milda
Tak to je horší, pokud už s tou elektrikou někdo něco dělal, takhle radit na dálku, když nevím jak to vypadá. Prostuduj si schéma jak ti radil starec a musíš hledat. Zapojení světel u Babetty je jednoduché, takže nemusíš být žádný elektrotechnik, abys na to přišel. Světla jsou napájena jedním drátem, druhý pól je kostra. Ten zelený drát, který jde z alternátoru, musí mít napětí, když běží motor. Vyzkoušíš to lehce, stačí ti žárovka na 6V, nastartuješ, přiložíš žárovku jedním pólem na kostru (pozor na lak nebo špínu, klidně ji dej třeba na hlavu nebo válec) a na objímku přitlač ten zelený od altíku, žárovka musí svítit. Tím si ověříš že je v pořádku napájení. Pokud ti to takhle bude svítit, tak prostě ten zelený připojíš v předním reflektoru na žárovku a taky k němu připoj ten žlutý který jde na zadní světlo. No a pak už stačí připojit druhou stranu žárovky reflektoru na kostru. To je ten třetí drát , prostě ho dej pod nějaký šroub, který je zašroubovaný do rámu a tím zajistíš že přední žárovka bude mít spojení s kostrou. Žárovka v tachometru a zadní má to spojení s kostrou mechanicky.

PříspěvekNapsal: ned úno 08, 2009 0:18:42
od Ares
Dik Starec,tu schemu sme uz podrobne studovali niekolkokrat,ale stale sme neprisli este na co ten zvisny kontakt vlaste je.Ale zistili sme ze ten kontakt vychadza z toho zlteho kablika,cize z toho,ktory je pripojeny na zadne svetlo....kakze zlty kablik sa vlastne vetvi na 2 casti,jedna je ta slepa a druha,co ide do zadneho svetla.....rozmyslali sme ci to nieje vypinac,ale asi nie lebo je mimo toho hlavneho zlteho kablika,a okrem toho neviem preco,ale na tejto babete nie je zadny vypinac ,pri tom svetlomete....nechapem,ale na tej druhej babete ho tam mam.....tak neviem ci sa stym niekto uz hral,alebo je to od vyrobi. :roll:
A s tou skusackou sme to skusali,ale nic,vobec ziadna elektrika,tak neviem ci to je sposobene,tym slepym kablikom,alebo je to nejaka horsia chyba sposobena alternatorom,kedze vobec nevyraba ziadnu energiu......

PříspěvekNapsal: ned úno 08, 2009 10:34:46
od Starec
Pozri Ares: staršie 207 mali iné farebné označenie káblov ako 210. V podstate je to jedno, žlté alebo zelené na svetlá, ide o to aby boli správne zapojené. No ale ak tvrdíš, že ste to merali a žiaden prúd tam nie je, tak najpravdepodobnejšie bude to, že ten prúd ani nevyrába. Môže byť. že niektorá cievka je zlá a nakoľko sú zapojené za sebou, tak ten prúd neprejde. Ak ti motor beží, skús odmerať postupne každú cievku za sebou. Najprv 1 ( kostra + vývod) potom 2 ( kostra+ vývod z 2) a nakoniec 3 ( kostra+ vývod 3) ak je poškodená cievka 2, tak už nedostaneš prúd na vývod 3, alebo ak cievka 3, tak by si mal namerať prúd na vývode 2,ale už na 3 nie. Tak si urob diagnostiku a zistíš kde je chyba. No a čo sa týka tých káblov tak najlepšie je to prekáblovať a dať už také farby ako sú na 210.

PříspěvekNapsal: ned úno 08, 2009 14:39:26
od IGI
Presne tak, diagnostifikovat cievky, a ked bude najhorsie, tak vytrhat kable a prekablovat podla dielenskej prirucky. Na babette je to rychlovka 8).
Raz som videl vybraty kablovy zvazok z fabie, a len jeho rozmotanie a identifikovanie nam trvalo viac ako tyzden :roll:

PříspěvekNapsal: ned úno 08, 2009 22:02:03
od milda
Jestli ten drát nebude odbočka na žárovičku v tachometru, všechno by tomu nasvědčovalo. Žlutý totiž napájí zadní světlo a z něho ještě odbočuje drát pro tacháč, i ta koncovka tomu napovídá. To ovšem vůbec neřeší tvůj problém s napájením, musíš si dát do pořádku alternátor, jak ti psali kluci. Pak by ti to už mělo svítit :idea:

PříspěvekNapsal: pon úno 09, 2009 23:17:35
od Ares
milda píše:Jestli ten drát nebude odbočka na žárovičku v tachometru, všechno by tomu nasvědčovalo. Žlutý totiž napájí zadní světlo a z něho ještě odbočuje drát pro tacháč, i ta koncovka tomu napovídá. To ovšem vůbec neřeší tvůj problém s napájením, musíš si dát do pořádku alternátor, jak ti psali kluci. Pak by ti to už mělo svítit :idea:


Aj nad tym sme uz rozmyslali,ze je to od svetla z tachaca,ale asi to tak nebude,neni ho tam kde napojit,ja mam este 1 babetu,a tam je to svetlo na tachac,ale tu na tomto tachaci asi nie je

PříspěvekNapsal: stř úno 11, 2009 6:49:48
od Starec
Ares: dáko veľa špekuluješ kolo tích káblikoch. Ako som písal, premeraj si tie cievky, aby si vedel načom si, aby ti to vyrábalo prúd a káble si potom prispôsobíš. Veľa sa točíš kolo kábloch a zatiaľ je to o ničom.

PříspěvekNapsal: čtv úno 12, 2009 8:35:35
od PetrT30
Tak si také trochu přihodím.... Celé dva dny jsem se trápil s nefunkčními světly. Vše jsem pozapojoval "napřímo" bez vypínačů apod. a stejně jsem v kabelech žádný proud neměl. Už jsem chtěl psát o pomoc sem na forum jak se přesně diagnostikujou ty cívky, ale pak jsem v zadním světle odpojil takovou černou destičku do který vedl jeden kabel (černý), napíchl dráty přímo na žárovku a začalo to svítit.
Nevíte co to je za destičku? Je plochá asi tak 2cm na 2cm.

PříspěvekNapsal: čtv úno 12, 2009 18:20:55
od milda
Tuhle věcičku mám v předním světle, vede od ní černý drát a vzhledem k tomu že má plech pod šroubem, předpokládám že druhý pól bude kostra. Ve schématu v příručce nic takového není, podle mně se jedná o nějaký typ stabilizátoru nebo spíše omezovače přepětí. Nikdy jsem to nezjišťoval, protože se světly na mojí babči nemám žádný problém, jen jsem si všimnul že tam něco podivného je. Tím žes to odpojil nemůžeš nic zkazit, pokud to byla ochrana před přepětím(to jenom odhaduju) tak ti maximálně můžou častěji odcházet žárovky. Zřejmě se probila a zkratovala ti napětí, takže si ani nic jiného než to vyhodit nemohl dělat.

PříspěvekNapsal: pát úno 13, 2009 10:24:35
od PetrT30
Ještě mě napadlo, že jsem tam měl 12V žárovky a že se prostě nerosvítily, protože to byly moc silné. teda pokud by to byl ten omezovač.
milda
máš 6V nebo 12V žárovky?