Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: pát úno 13, 2009 16:01:23
od milda
Já mám žárovky na 6V a ještě jsem neviděl babettu která by měla dvanáctivoltové, jak mají třeba Korada. To sis tam dal tak na vyzkoušení nebo už tam byly? Pokud dáš na Babettu která má šestivoltový alternátor žárovky 12V, budou ti jen slabě svítit nebo vůbec, takže to je nesmysl je tam dávat. Pokud bys měl alternátor na 12V a dal tam žárovky 6V, tak je spálíš.

PříspěvekNapsal: pát úno 13, 2009 21:42:59
od Duro
Z vlastnej skusenosti: Skusil som aj 12 V ziarovky a svietili pri strednych a vyssich otackach subjektivne rovnako, ako 6V-ove. Akurat pri nizkych otackach svietili slabsie. No zaujimave - odisli mi po jednom prevezeni. Skusil som to este raz s rovnakym efektom. Tak som tam vratil 6V-ove a tie fungovali normalne. Podarilo sa mi ich potom zohnat do rezervy, tak som prestal experimentovat. Ale aj tak mi nad tym akosi zostaval rozum stat ...

PříspěvekNapsal: ned úno 15, 2009 12:21:21
od Ares
Vypada to tak,ze naozaj ta zostavajuca vetva kabla bude zo svetla z tachometra......
Prosim Vas neviete mi poradit v com bude chyba?Skusali sme normalne vybrat sviecku,a tak skusit,ci hadze iskru,a bola v najlepsiom poriadku,ako nahle smu ju vratili spat,a skusali rozkrutit,tak sme museli poriadne zabrat,aby chytila.....a motor sa rozbehol,zeby bolo nieco z tou rozbehovou spojkou? :lol:

PříspěvekNapsal: ned úno 15, 2009 17:29:27
od milda
Pro Ares: zapalování nemá nic společného se světlama, tak si nedělej zbytečné problémy. Pokud ti nesvítí světla, nech svíčku na pokoji, a proměř si alternátor. Stačí ta zkouška se žárovkou, a pokud nic nenaměříš, je třeba proměřit jednotlivé cívky, většinou jsou tři spojené v sérii. Začínám ale mít pocit, že potřebuješ pomoc, rady od nás asi nestačí. Nemáš někoho kdo se vyzná v elektřině?, i když třeba Babettu nikdy neviděl? Ukaž mu schéma zapojení(odkazy jsou tady na fóru nebo je na Alešových stránkách) a on ti to proměří. Jsem si jistý že bych ti to do deseti minut opravil, pokud by šla Babetta teleportovat po síti, ale takhle je to horší. Musíš prostě zjistit jestli alternátor vyrábí elektřinu a pak napiš a budeme pokračovat dál.

PříspěvekNapsal: ned úno 15, 2009 22:49:34
od milda
Pro Duro: tvůj příspěvek potrvzuje, že obyčejná selská logika má svoje hranice. To co jsem psal já o těch 12V žárovkách je samozřejmě pravda, pokud by alternátor dával 6V vždy a za všech okolností. To by ovšem musel být takového typu jako v autech, s regulovaně buzeným rotorem. Na Babettě je rotor pernamentní magnet, takže výstupní napětí se mění s otáčkami a zatížením. Zátěž je u babči navržená jako neměnná, a to je důvod té tvé záhady. Ty jsi změnil zátěž na poloviční, takže výstupní napětí při maximálních otáčkách mohlo překonat i těch 12V a žárovky ti spálit. Při předepsaných žárovkách se napětí pohybuje od cca 5V při volnoběhu do cca 8V při max. otáčkách. Pokud zátěž odpojíš, může dosáhnout několik desítek voltů. Při zatížení předpsaným proudem ale velmi poklesne a ani velký rozsah otáček nemá výrazný vliv, protože s otáčkami roste frekvence, takže také roste vliv vnitřní impedance statorových cívek, což zase snižuje výstupní napětí. Prostě je to velmi jednoduché, ale velmi vychytané, jako celá Babetta :P

PříspěvekNapsal: pon úno 16, 2009 13:43:24
od Jarda
Zdravim-sice to neni k tématu ale zeptal bych se:nevíte někdo,kde sehnat tu halogenovou žárovku dopředu?

PříspěvekNapsal: pon úno 16, 2009 15:18:36
od Ajo

PříspěvekNapsal: pon úno 16, 2009 17:25:24
od Jarda
Díky moc :)