Stránka 4 z 5

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: stř pro 28, 2011 16:34:34
od vengeroff
Možno sa spýtam somarinu, ale keď si zapojím 2 cievky za sebou na prednú žiarovku, tak mi vybuchnú? Chcem spraviť niečo takéto, dopredu dám 2 cievky, a dozadu 1. A to takto, vzadu mám 2 žiarovky(brzda a obrys) a chcem to spraviť takto, že keď stlačím brzdu, teda vznikne odvod, tak mi vypne obrysové svetlo. A vpredu to bude svietiť ako kamión. Sú to len výplody mojej fantázie, alebo mi vpredu praskne žiarovka? :roll:

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: pát čer 08, 2012 14:35:54
od Kubajsak
ahoj. chtěl yb to tu oživit. v uterý mi daly řidičák. na babettě sem jezdl už asi rok predtim, a žarovku sem měnil jen jednou vzadu. Měl sem tam 12V vepředu taky. pač jinak mi to praskalo. Celouý dobu OK, bylky to takový 5ti kilometrový trasy, ale včera sem jel asi 60KM v kuse, a žarovky to snášeli až domu. Mylsím že svítili těsně pred tim , než sem abbetu doma chcípnu. ráno jedu do školy a BUM. ani jedna nesviti, ale nemohl sem se na to kouknout, tak sem jel po škole sem zejitil že byly splaeny, tak sem dal novou jenom dozadu, pač dopredu sem zrovna neměl. Ujel sem 10m a byl v haji. Nevim proc, znicehonic to začalo dělat. JInak kdyžž sem přijel dmu, jen sem sundal kryt a stator byl orkej a prdel.... :/ dík jinak abbča 207

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: stř črc 30, 2014 22:17:38
od mathulo
Ono obecne platí, že ak vypáli jednu žiarovku, do určitého času "t" vypáli aj druhú žiarovku. Už nejaký čas sledujem, že mám Betku popierajúcu toto pravidlo. Ešte v minulej sezóne som skúsil Starcovú radu, a na prednú žiarovku dal "hrbolček" z cínu. Odvtedy mi prednú žiarovku neodpálilo. Čo je však zaujímavé, zadné sulfidky mi odpaluje jedna radosť ale prednú žiarovku vôbec (čiže predné svetlo svieti, zadné nie). A pointa je, čím môže byť spôsobené vypalovanie výlučne zadnej žiarovky? Ani nemusím ísť vyslovene "na plný kotel", proste 3/4 výkonu a zrazu bum.
Rotor menený, káblovanie nové, nosník statora aj s cievkami vymenený, skúšané väčšinou 12V sulfidky rôznych výrobcov.

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2015 17:15:40
od Aron
Už se teda přišlo na to, čím to je že na babettě praskají žárovky?
Neřeším teď usměrňovače atd. Ale jaká je příčina?
Ztrátou magnetyčnosti to nejspíš nebude, to by babetta dávala míń (?) Kontaktama by sice mohly taky praskat, ale jakto, že čím je babetta starší dává větší napětí? Špičkama to může taky být, jelikož má bába strašně jednoduchou elektriku, bez usměrňovačů, stabilizátorů atd. Ale proč stářím dává větší napětí???
Kdyby byly zkratly cívky, tak by dávala taky menší napětí, ne?

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2015 19:34:04
od Azor
Už se to přece ví - je to černá magie. Ale vážně, také by mě to zajímalo. Když jsem to na tomto fóru ventiloval, dostávalo se mi šalamounských odpovědí typu "odpověděl sis sám" atp., takže stále nevím nic. Dlouho jsem bral omezovače za zbytečnost, při napružených a čistých kontaktech jsem léta provozoval 2 babči bez omezovačů s origo žárovkama 6V a bez problémů. Pak jsem si pořídil na blbnutí starou babetu "OldDevil" a po neustálém laborování v důsledku spálených žárovek jsem se dostal až na halogenku 24V/70W a i ta se spálila. Teď jsem zbastlil omezovač na 24V, z noci to dělá den a pohoda. Ale je to přece proti fyzice, magnetické pole rotoru časem přirozeně slábne a výkon se přitom zvyšuje - to mi prostě do palice neleze. :evil:

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2015 19:55:38
od ridchey
myslim,ze tohle je tema na samostatnou konferenci ,nebo primo vyzkum odborníků elektromagnetických zařízení
chtelo by to nekolik babett prepalujicich zarovky a nekolik tech dobrych a porovnavat,merit a barzjak zkoumat.

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2015 20:03:32
od tuningrob
Azor píše: z noci to dělá den



:D :D

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: čtv lis 05, 2015 21:20:33
od Aron
8 let jsem jezdil na originál přední žárovku 6V, cca před čtyřma rokama praskla, dal jsem 12 V/21W, vydržela v průměru 3000 Km, zadek jsem měl 12V 5W, pak jsem dal 10W, ale ta tavila plastovou objímku světla, tak jsem tam vrznul červenou LED žárovku.
Dnes mi prdla v předním světle 12V dvouvláknová, zadní LED to ustála, dojel jsem dom, dal jsem 12V 21W na předek-prdla po 200 metrech, najel jsem cca 10 Km, zadní to zase ustála, doma jsem dal na předek 24V 5W (jinou jsem nenašel), zatím jsem nejel, jen jsem zkoušel tůrovat a zatím vydržela, zkusím někde sehnat 24V dvouvlákno, snad chvilku vydrží. Jak bude čas, tak zkusím oddálit cívky od rotoru ( jestli se třeba k rotoru časem nepřitahujou-to ale asi bude blbost, nebo jestli se nenamagnetizují plechy cívek a pak to dává víc).
Co je ale taky divné, že jsem si do tachometru dal místo žárovky LEDku s odporem cca na 6V, a ta přežila dodnes :-)

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2015 11:59:41
od Dejmal
Tak mne napadlo. Když dochází stářím k částečnému odmagnetování rotoru, tak to nemusí být rovnoměrné a jedna strana může mít pole silnější,druhá slabší. A to co odpaluje žárovky není přepětí, ale neustálé rychlé změny proudu. Ze svých skromných elektrozkušeností vím, že kolísání proudu ničí elektrosoučástky spolehlivě.

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2015 16:36:45
od ridchey
kolisani proudu tam urcite bude tak jak tak-protoze se meni otacky a nabuzeni civek
mozna spis dochazi k nejake harmonicke vlne,kde dojde k prepeti.
zazil jsem na svem stroji,ze kostricky civek byly na jadrech malinko volne a tak mely moznost vibrovat, tehdy mi taky praskaly zarovky. Pak jsem delal generalku celeho stroje a natahal jak nove draty,tak i utesnil ty kostricky a byl klid.
Jenze to se udelalo vic veci zaráz a tezko rict,co vlastne presne bylo pricinou.

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2015 17:44:28
od Azor
Jasně, vyšší harmonické jsou metlou elektrotechniky, ale kdyby to byly jen občasné špičky, nedokázalo by to trvale krmit halogenku 24V/70W jak se děje v mém případě (a kupodivu nejen při maximu, ale už od zvýšeného volnoběhu). Vždyť konstruováno je to na 15W při 6 voltech. Je fakt, že v ampérech je to stejné, ale teoreticky by ta 24V měla jen slabě žhnout a ona svítí jako blázen. Ale takhle mi to vlastně vyhovuje, omezovač se prakticky nehřeje a vidět je skvěle. :mrgreen:

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2015 18:58:11
od alexandr-t
Jediný co mě v předním světle vydrží, je dvouvlákno 24v 21/5w, samozřejmě zapojený tak, aby svítily obě vlákna. A o výdrži několik tisíc km si stejně nechávám jenom zdát. Můj nájezd na žárovku je v řádech stovek km. Zadní světlo je kapitola sama o sobě, protože ať sem tam dal cokoliv, tak to dycky tavilo objímku, po pár km zčernalo a posléze prasklo. :evil: . Řešení zadního světla je pro mě blikačka z kola...akorát kdo si má pamatovat to pořád vypínat :lol:

Přiznám se, že eletrika je pro mě vyšší dívčí, ale teorie s nerovnoměrně rozloženým magnetickým polem rotoru (pokud to je technicky možný) se mě zdá jako dost zajímavá...
Otázka je co s tím? Jinačí rotor? Nové rotor, nebo nechat znova nabudit nebo jak se tomu řiká? Docela by mě to zajímalo, protože se stavem mojí elektroinstalace a otáčkama, ve kterých motor provozuju, si myslim, že bych docela brzo odpálil i omezovač...

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2015 21:43:57
od kolos
Bylo by fajn objasnit, co u tvého stroje Azore, mohlo způsobit navýšení výkonu alternátorku o víc než 200%... Tuto "závadu" by jistě rádo aplikovalo mnoho dalších majitelů babetty, kteří všemožně usilují o zvýšení výkonu zdroje elektřtiny :idea:

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: stř lis 11, 2015 0:55:10
od alexandr-t
Já bych to tipl na splašené rotor... jinak jedna z evolucí mojeho osvětlení byla i 60/55w H4 :mrgreen:

Re: Praskání žárovek

PříspěvekNapsal: stř lis 11, 2015 12:40:27
od wenca084
No takovejhle světelnej výkon už musí být už docela znát , když vypneš světla jde (jede ) babetta lépe za plynem Azore ? Musí být zakonitě i vyšší spotřeba , když je ten aletrnátor takhle brzděn odběrem.