Stránka 1 z 1

Babetta nezapalovala aneb jsem kus vola

PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2009 11:34:21
od Ondrassek
čau borci,
tak jsem konečně vyřešil můj problém s babettou. Spočíval v tom, že mnohdy za jizdy se začala dusit, svíčka nedávala jiskru a později už nedávala vůbec. Mno četl jsem stránky aleše marka, tak jsem vyměnil chcípák, všechny vodiče, jtz, indukčku, drát k faje, faju, svíčku a nic :D a pak jsem si přečetl ten článek:
Část alternátoru už je ale náchylnější na závady.Stator má na sobě čtyři + 1 cívečku (impuls pro jednotku), která trpí otřesy a změnami teplot.

mno tak jsem ještě koupil tu cívečku: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1023.html u nás v mototechně a chytla na drc. Jsem já to kus vola. ale aspon to mám vyměněnou elektriku do budoucna :mrgreen: . Takže, když Vám svíčka nebude dávat jiskru a nebude někde defekt v kontaktu, tak to prvně proměřte, ať nevyhazujete peníze zbytečně jako já ;)

Re: Babetta nezapalovala aneb jsem kus vola

PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2009 15:23:07
od Starec
Ondrassek píše: Jsem já to kus vola.

Nie to nie si, ale si lenivec. Prešiel som tvoje všetky príspevky a nikde som nenašiel, že by si niečo spomenul, že ti blbne zapaľovanie. Ak by si to sem naniesol, určite by som ti poradil a lenivec si zato, lebo si si nepremeral zapaľovaciu sústavu ( ikeď nie každý má tu možnosť, alebo znalosti ako na to) kde sa jasne píše aké ma mať hodnoty zapaľovací pól a akékoľvek výchylky naznačujú poruchu.
Hodnota zapaľovacieho pólu.jpg
Hodnota zapaľovacieho pólu.jpg (7.85 KiB) Zobrazeno 4514 krát

Takže do budúcna je dobré ak sa vyskytne nečakaný problém, či už z iskrou, vynechavaním, dusením, šklbaním, proste ak niečo nejde ako má, v prvom rade odporúčam odmerať, prípadne si dať odmerať celú elektro sústavu, lebo to všetko navzájom má vplyv na riadny chod motora.
Dnes už nieje problém za pár bubáčkov, približne do 16 € kúpiť digitálny merak, ktorí sa vždy zíde, nielen na meranie Babetty

Re: Babetta nezapalovala aneb jsem kus vola

PříspěvekNapsal: sob kvě 09, 2009 17:50:14
od Ondrassek
Starec:
jasně. Ono jde o to, že já ten měřák mám :mrgreen: , ale prostě jsem to všechno vyměnil. Aspoň jsem předešel (snad) problémům do budoucna :)

Re: Babetta nezapalovala aneb jsem kus vola

PříspěvekNapsal: ned říj 18, 2009 22:13:08
od miraSt
Taky se mi to stalo. Cívku jsem převinul. Byla přerušená na spodním vývodu.

Re: Babetta nezapalovala aneb jsem kus vola

PříspěvekNapsal: úte lis 10, 2009 20:52:53
od butan
Prohlédnul jsem si důkladně zapalovací pól, a je to součástka kterou bych směle nazval kurvítkem. Pokud je ve vlhku, zatížená vibracemi a teplotními cykly je jen otázkou času kdy nastane problém, a to může být třeba mezizávitový zkrat který se dost těžko potvrzuje měřením.
Svůj pól při nejbližší příležitosti naimpregnuji vypalovacím lakem na transformátory. Po takovéhle úpravě už mu nebude co vytknout.

Ještě kdosi psal o velkém zapalovacím pólu, nemůže být z nějakého mopedu kde je v zapalování přerušovač? Takový pól může při vysokých otáčkách dávat tak vysoké napětí, že to tyristor nezvládne a začne zapalovat v úplně nesprávný čas.
Lubor