Zapalování

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zapalování

Příspěvekod David#9 » stř úno 28, 2007 19:15:08

Nevíte kolik tis. otáček točí maximálně babetové zapalování?
David#9
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 28, 2007 19:09:47

Příspěvekod CErin » stř úno 28, 2007 21:11:22

Tady kolegovi jsem odpovídal na Jawamanii, že podle grafů závislosti otáček na výkonu jsem odhadoval asi 5k-6k otáček, ale opravte mě, možná je to uplně špatně?!
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod milda » čtv bře 01, 2007 15:28:48

CErin píše:Tady kolegovi jsem odpovídal na Jawamanii, že podle grafů závislosti otáček na výkonu jsem odhadoval asi 5k-6k otáček, ale opravte mě, možná je to uplně špatně?!

Výrobce udává výkon motoru při 5000 ot/min., takže je to asi jak píše CErin. Otáčky rotoru alternátoru jsou stejné, je přímo na klikovce. Alternátor krom toho že vyrábí napětí pro zapalování generuje v iniciační cívce impulsy které otevírají tyristor v JTZ. Frekvence těch pulsů bude odpovídat otáčkám, tedy asi 84 Hz max.
Naposledy upravil milda dne čtv bře 01, 2007 18:13:30, celkově upraveno 1
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod CErin » čtv bře 01, 2007 15:38:55

mildo: Právě z toho jsem vycházel, z garů závislosti výkonu na otáčkách, který jsem někde o Babettce nechal a je to asi jak píšeš - rotor je naražený na kuželu klikovky.
CErin
Uživatelský avatar
CErin
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 226
Registrován: sob led 06, 2007 18:35:28
Bydliště: Brno

Příspěvekod ben » stř kvě 09, 2007 15:30:51

babetove zapalovanie (bezkontaktne) moze teoreticky tocit neobmedzeno otaciek, lebo nie je obmedzovane odtrhovym ramienkom, ako u niektorych inych motocyklov (napr. jawa 250), ale konstrukcne moznosti babettoveho motora umoznuju max. okolo 6000ot./min.
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

vyroba zapalovani..

Příspěvekod Mirin » úte kvě 15, 2007 20:36:00

Ahoj,
zkoušel si někdo vyrobit zapalování sám? Našel jsem nějaké schema, ale bez popisu součástek, vypadá jednoduše ale kdo ví jestli funguje..
Jestli má někdo zkušenosti, prosím dejte vědět...

dík
Mirin
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 13, 2007 22:33:47

Výroba zapalovania

Příspěvekod igoreva » pát kvě 18, 2007 7:26:14

Zapalovacia tyristorová jednotka sa dá vyrobiť veľmi jednoducho aj doma a cenovo vychádza na cca 150 Sk.
Funguje spoľahlivo.
Schému sem umiestnim neskôr a popíšem aj skúsenosti s jeho experimentovaním.
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

ahojte babetaci

Příspěvekod vlamir » sob kvě 19, 2007 15:21:41

mna by tiez zaujimali nejake tie schemy okolo babety a budem za ne velmi vdacny. budem cakat na dalsie.
do elektriky sa vobec nevyznam, ale skusim si tiez nieco vyrobit. inak vcera som si objednal komplet blinkre na babetu u Zvolenskeho predajcu nahradnych dielov. ma aj www.jjmoto.sk
caute
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Re: Výroba zapalovania

Příspěvekod Mirin » pon kvě 21, 2007 21:07:43

igoreva píše:Zapalovacia tyristorová jednotka sa dá vyrobiť veľmi jednoducho aj doma a cenovo vychádza na cca 150 Sk.
Funguje spoľahlivo.
Schému sem umiestnim neskôr a popíšem aj skúsenosti s jeho experimentovaním.
Igor


Díky, prosím o schema + zkušenosti.. některé součástky už přibližně vím, co nevím je jaký kondenzáotr(y), kapacita, napětí, elyt..?

Díky

Mirin
Mirin
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 13, 2007 22:33:47

Re: Výroba zapalovania

Příspěvekod avar » pon čer 11, 2007 18:31:42

Nové tyristorové zapaľovanie som v simbe zakúpil za 207 Sk. Udávané náklady na domácku výrobu sú 150 Sk a predpokladám že ide o cenu materiálu. Zrejme v tom nie je zarátaná práca, alebo čas strávený výrobou. Nemám nič proti svojpomocnej produkcii čohokoľvek, ale pri týchto cenových pomeroch, nevidím dôvod sa tým zapodievať.
Pokiaľ by ste pre babče vyrábali LED reflektory, blinkre, brzdové svetlá, prípadne prídavné kufre a iné doplnky, ktoré tu nie sú, za rozumnú cenu, myslím, že by som mal záujem aj o kúpu .....a veľmi pravdepodobne nielen ja.
Ale vyrábať niečo, čo na trhu dávno je a je dokonca lacnejšie.... Ako hobby prosím, no aj tak to považujem za stratu času a plytvanie energiou, ktorá sa dá využiť racionálnejšie. Sorry, ale myslím, že tade cesta nevedie.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod ben » čtv čer 28, 2007 23:45:08

dnes som pozeral zapalko a predtym som si nevsimol ze mam vlastne typ s vykonom 32w?!? jak je to mozne? vsade som videl iba 20w, alebo 20+10w
je to nejaky specialny medzityp?? videl to uz niekto, naco su tie 2w naviac??
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod janeon1 » pon úno 02, 2009 0:10:31

jak vyresit zapalko pokud je babetacke schopne palit do tech cca 6ti tis? co pouzit nebo upravit aby spolehlive davalo silnou jiskru az do tech 9tis?
janeon1
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř led 14, 2009 23:44:15
Bydliště: Opava

Re: Zapalování

Příspěvekod hepi04 » pon bře 16, 2009 23:27:13

Dovolte mi prosim vysvetlit tuto problematiku. Motor pokial nema uplne vytlčené ložiská, kludne može točiť 8 000 - 9 000 ot/min. - je vcelku dobre vyvážený. Zapalovanie by sa stíhalo zatvárať tipujem že kludne aj do 10 000 ot/min. (167Hz si myslím že nieje tak vela), lenže keď si všimnete na skútroch čo idú do 8 ťisíc sú tzv. CDI zapalovanie, ktoré majú za úlohu upravovať predstih v závislosti na otáčkach a majú aj "trocha" väčšie karburátory, kanály a výfukové potrubia takže nemajú problém s plnením aj vo vyšších otáčkach. Keď si všimneme naše babettky, ktorých difúzor karburátora má úbohých 12mm a výfuk o trošku viac, nemôžeme od nich čakať takéto otáčky. V zapalovaní teda problém nehladajme
hepi04
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: ned bře 08, 2009 12:55:50
Bydliště: Záhorie

Re: Zapalování

Příspěvekod Mato_babetak » pon bře 16, 2009 23:53:32

podla mnaje tiez zapalovanie na babete ok, nie je sice riadene procesorom ale je bezkontaktove co je velka vyhoda a hlavne spolahlivost, videl som na nete videa kde babeta tocila az 8000 otacok, nebolo upravovane zapalovanie ale priprava zmesi a vyfuk, otazka je ako to zmenit aby to bolo v rovnovahe
plnenie - vyplach , som sice strojar ale na toto treba vecsieho dobornika
Mato_babetak
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 24, 2009 10:48:23
Bydliště: Piestany, SK


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků