Stránka 3 z 5

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 13:36:59
od colcino
Popravdě- dá se seřídit předstih bez měrek a úchylkoměru?

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 14:02:42
od Fajn-Tom
colcino píše:Popravdě- dá se seřídit předstih bez měrek a úchylkoměru?

bez problému. Já používám jenom úhloměr a šroubovák

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 14:20:16
od colcino
Aha. Mohl by jsi mi prosím sem napsat jak by se to mělo posprávnu dělat. Všude jsem to našel jenom s těma pomůckama. Děkuji ti :)

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 18:19:34
od strand
Fajn-Tomovi:
Samozřejmě, ale jedná se o to, že ta ryska na statoru je dle mého názoru vyseknutá při sériové výrobě bez ohledu na skutečný bod přeskoku
jiskry. Jinak by polohu rysky museli na každé Babetě určovat individuálně, což se mi moc nezdá.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 20:36:37
od strand
K tomu kolíčku v hřídeli a drážce v rotoru jen poznámku:měl jsem na mysli to, že kolíček vůči horní úvrati klikovky a drážka v rotoru vůči magnetu nemusí
být vyrobeny naprosto přesně. Desetina milimetru posunutí kolíčku představuje skoro stupeň natočení kliky. Opravdu nejlepší, ale poměrně náročné
na vybavení by bylo měření předstihu pomocí stroboskopu se snímačem na vysokonapěťovém kabelu před svíčkou, pomocným ocejchovaným kotoučkem,
upevněným na rotoru a pevnou šipkou, určující horní úvrať. Pro běžného babetistu prakticky nedostupné a navíc v podstatě zbytečné.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 14:41:18
od pdp28
Bez meracích prístrojov som nastavoval predstih na M-210 a M-225 nasledovne. Samozrejme berte do úvahy odchýlky vzniknuté vo výrobe kartrov, kľuky a alternátora. Rotor je samozrejme pevne nasadený na kľuku na kolíku a utiahnutý.
Vtedy treba povoliť dve skrutky M4, ktoré držia stator, ale len toľko, aby sa statorom dalo hýbať. Natočil som stator v smere hodinových ručičiek ( v smere chodu motora) toľko, až sa stator v mieste impulznej cievky (jej hliníkový obal) dotkol prednej časti kartra v tej časti, kde je vybranie pre impulznú cievku (ide z nej žltý vodič). Potom som ho pohol späť o 3 až 3,5 mm a dotiahol som dve skrutky M4, ktoré upevňujú stator. Každý motor po tomto nastavení v pohode išiel.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 17:47:04
od Fajn-Tom
strand: ten kolíček na klice na to vliv nemá, může být posunutý třeba o 2°, nemusím o tom vědět a předstih seřídím stejně jako by posunutý nebyl. Drážka v rotoru může být jinak, ale rozdíl bude tak malý, že se tím nemá cenu zabívat

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 18:31:01
od strand
Fajn-Tom: Má-li nějaký vliv odchylka v poloze drážky u rotoru, tak stejný má i odchylka polohy kolíčku v hřídeli klikovky. Jinak souhlasím s tím, že vliv to má,
vzhledem k povolené toleranci předstihu 1 - 1.5 mm, zanedbatelný a opravdu není nutné se tím zabývat.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 19:49:51
od Fajn-Tom
drážkou v rotoru jsem myslel ten zásek na vnejší straně. Drážka na kolíček v rotoru samozřejmě vliv nemá

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 20:31:39
od strand
Asi jsem se nevyjádřil přesně. Měl jsem na mysli drážku v kuželovém otvoru, do které kolíček zapadá a vzájemnou polohu této drážky vůči
magnetu, který dává impuls tyristoru a zároveň i vzájemnou polohu této drážky vůči vybroušené značce na obvodu rotoru. Pokud jsou tam
výrobní odchylky, má to na nastavení předstihu vliv. Omlouvám se.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 20:56:22
od Fajn-Tom
dejme tomu, že ta drážka ve vnitř rotoru jak do ní zapadá kolíček bude o 1mm posunutá. Pří seřízení předstihnu dám píst 18° před horní uvrať a rysku na statoru dám na rysku na rotoru. Jáky bude předstih? ....18° :)

a když ta drážka bude tak jak má být, dám znova píst 18° před horní uvrať a rysky na proti sobě. Tak předstih bude zase 18° :) Proto se dá se statorem natáčet, aby se tato nepřesnost seřídila. Já mam třeba tu drážku o 1mm širší než kolíček, takže při sundání magneta a opětovné montáži je vůči klice vždycky jinak natočen.

poloha značky na obvodu magneta vůči magnetu impulzního snímače už na předstih má vliv. S tím souhlasím i já :)

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2011 21:44:13
od colcino
Jenom se do toho zapletu. takže předstih seřídím bez nějaký spešl měrek a úchylkoměrů následovně. Dám píst do horní úvratě, povolím u rotoru ty šrouby. Dám rysky naproti sobě a odměřím 1,5 mm doprava? Můžu počítat i půlmilimetry mám logaritimický úhloměr.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv zář 01, 2011 21:22:58
od strand
Fajn-Tomovi: Máš pravdu, s tou drážkou a kolíčkem jsem to poněkud nedomyslel. Ovšem nastavím-li například těch 18 stupňů dle rysek, je ve hvězdách,
že to opravdu taky tak pálí. Tím považuji téma za vyčerpané.
Colcinovi: Jednoduchá metoda nastavení předstihu, jak jsem to kdysi dělal já. Nastavím rysky proti sobě, do otvoru pro svíčku zastrčím tyčinku alespoň
6 cm dlouhou se závitem M 4 (stoupání 0.7 mm) rovnoběžně s osou válce, až narazí na píst. Pootáčím rotorem ve směru hodinových ručiček do horní úvrati, tyčinka se musí vysunout o 2 závity, což představuje zcela přijatelných 1.4 mm předstihu. Pokud tomu tak není, nutno povolit šroubky statoru a příslušně
stator pootočit Je-li předstih větší, tak ve směru hodinových ručiček, je-li menší, tak opačně. Nezapomenout šrouby statoru utáhnout a předstih pro jistotu
překontrolovat. Ono to sice jde i opačně, začít od horní úvratě, ale pak by bylo lepší to dělat ve dvou, protože ten rotor se vlivem magnetů má
snahu natáčet a dvě ruce jsou málo.
Mám dotaz. Jak se do tohoto a podobných fór zadávají obrázky nebo fotografie? Prosím pokud možno polopaticky, jsem v tomto směru laik.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: sob zář 03, 2011 15:28:37
od hoci
Ahoj mohl by mě někdo vyfotit jaké rysky máte namysli a kde je najdu? Děkuju.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: sob zář 03, 2011 16:29:52
od butan
Jedna ryska je na nosníku statoru, uprostřed mezi zapalovacím a světelným pólem. Tato ryska se kryje s ryskou zafrézovanou na obvodu magneta, v poloze kdy zhruba skáče jiskra.
Lubor