Stránka 4 z 5

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: sob zář 03, 2011 21:02:35
od colcino
Dneska po výměně pístních kroužků, dekarbonizaci výfuku a pístu řeším tento problém. I když jsme na předstih ani nešáhl mám silné detonace motoru. Babetta zní jako Harley :D a nebo jako ty staré zahradní traktůrky. Prostě to prdí takže podle mě to asi bude v předstihu. Potřebuji nějaký alespoň strohý návod jak mám seřídit předstih bez nějakých hloubkoměrů a speciálních měrek. Díky. Mám doma velmi přesný logaritmický úhloměr kde jsou i půlmilimetry takže tu bude přesné. Předtím když na pístu byla 2 mm vrstva karbonu tak to nedělalo.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2011 9:23:33
od butan
A co to je logaritmický úhloměr? nemyslíš úhloměr s nóniem, jako má šuplera? Sám jsem tedy takový nikdy neviděl, a myslím že bude problém s jeho přesným posazením do osy otáčení magneta, takže zkus raději tento postup:
Na rotoru magneta si udělěj tužkou druhou rysku, která bude od té originální posunuta o 11mm (měřeno svinovacím metrem nebo papírovým měřítkem po plášti magneta) proti směru otáčení magneta. Do otvoru pro svíčku zasuň šroubovák, křebík a podobně, drž ho v ruce a podle hmatu natoč kliku aby byl píst v horní úvrati. V této poloze kliky se musí ryska nosníku statoru krýt s tužkou udělanou ryskou na magnetu. Nastavení je poněkud obtížné proto, že magnetická síla táhne jak kliku tak i stator z této správné polohy.
Lubor

PS k problému prdění, nepodfukuje ti hlava, případně koleno výfuku?

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2011 12:33:38
od colcino
Hmm koleno ne ale mezi hlavou a válcem nebylo ani předtím těsnění, zkusím to ještě více dotáhnout. Ano myslel jsme ten úhloměr kde je stupnice jako má šuplera, trošku mě to zmátlo bylo na tom napsáno logaritmick :D ale ten tvůj postu určitě vyzkouším.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv zář 15, 2011 8:15:42
od janstik
Chápu to dobře?
Píst dám úplně dopředu a kousek ho ho vrátím po směru chodu motoru a potom si vyšteluji koš aby byl s ryskou a pootočím ho o 1,5 mm ve směru hod.ručiček? A o kolik mám ten píst vrátit\?

Našel jsem tento návod:
Postup nastavení předstihu zapalování:
vymontuje se svíčka
místo svíčky se dá hloubkoměr
demontuje se kryt alternátoru
pootočí se rotorem ve směru hodinových ručiček až jsou rysky na rotoru a statoru proti sobě a zaznamená se poloha hloubkoměru
znova se pootočí rotorem alternátoru, až je ryska hloubkoměru nejvíce vysunuta
potom couvneme rotorem alternátoru o 1-1,5mm
rysky by měli být proti sobě
pokud nejsou uvolníme šrouby "E"nosníku alternátoru a pootočíme příslušným směrem (jestliže byl předsti malý, nosník se natočí ve směru šipky "D", jestli byl větší než 1,5 mm tak ve směru šipky "C")
upevníme šrouby
překontrolujeme znovu vzdálenost 1-1,5mm s krytím rysek na rotoru a statorovém nosníku.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale toto (potom couvneme rotorem alternátoru o 1-1,5mm)se mi nezdá,to jakože vrátím magneto zpět?

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv zář 15, 2011 8:34:22
od martin110r
Zbytočne komplikovane napísané. Proste vložíš hĺbkomer (alebo šupleru), zistíš kde je horná úvrať a následne pootočíš magnetom proti smeru hodinových ručičiek, aby piest "zaliezol" do valca o 1 - 1,5 mm. Teraz sa rysky na statore a rotore musia kryť. Pokiaľ tomu tak neni, povolíš stator (s rotorom už hýbať nesmieš) a natočíš ho tak, aby sa rysky kryli.

Toť vsjo.

A ešte doplním - 1-1,5 mm znamená posun piesta, nie posun magneta. Keď otočíš magnet o 1 mm, tak to nebude 1 mm na pieste. Tie hodnoty platia pre piest.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte lis 08, 2011 23:32:10
od kolos
Přispěji svou troškou do vědecké diskuze o nastavení předstihu. Nečetl jsem celé fórum, tak je možné, že už to tu někdo zmínil. Je to rada, nebo návod pro ty, kteří nemají stroboskop a přesto by rádi viděli, ve kterém okamžiku přesně dojde k přeskoku jiskry na svíčce a v jaké poloze vůči sobě jsou při tom rysky na magnetu a statoru. Zkrátka stačí sundat z kablíku ke svíčce koncovku, kablík upevnit třeba drátkem tak, aby jeho konec byl vzdálen cca 5-10 mm od rysky na statoru, odpojit pohon, vymontovat svíčku a motor protočit vrtačkou. Světelná energie přeskakující jiskry je sice malá, ale pokud si kolem sebe vyrobíme dostatečnou tmu, je osvětlení rysek dostačující. Tento způsob jsem poprvé s úspěchem použil na simsonu, který měl na klikovce drážku pro kolík rotoru již tak vytahanou, že se rotorem dalo před utažením pootáčet na obvodu snad o centimetr, takže na nastavení podle rysek, výrobcem vyražených, se nebylo možno spolehnout.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř lis 09, 2011 8:31:31
od butan
Více světla jde z jiskry vyrobit pokud do série s jiskřištěm zapojíš krátkou zářivku určenou do bateriové svítilny. Ale stroboskop je mnohem pohodlnější.
Lubor

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř lis 09, 2011 9:19:29
od kolos
Stroboskop je fajn, o tom žádná, ale né všem se vyplatí ho kupovat.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv zář 13, 2012 22:02:51
od kolos
Téměř po roce bych ještě doplnil tohle téma o tip jak přesně nastavit píst na požadováných 1,25mm před hú. Jedná se o malý plocháč přišroubovaný úhlopříčně na dva svorníky, které drží válec a hlavu. Zbylé dva svorníky poslouží k přitáhnutí válce ke karteru. Přesně uprostřed plocháče je vyříznutý závit, třeba M6. Nastavíme hú a šroubkem M6 uprostřed plocháče otáčíme, až se dotkne pístu. Potom otočíme rotorem magneta kousek zpět proti směru otáčení motoru, mezi šroub a píst vložíme listové měrky požadované tloušťky a otočením rotoru magneta píst dotlačíme na měrky. Nyní můžeme v klidu, bez obav z toho že by se nastavená hodnota mohla změnit, potočit statorem tak, aby se rysky na rotoru i statoru kryly. Pokud si ještě ověříme skutečné místo přeskoku jisrky, jak jsem popisoval o pár příspěvků výše, bude nastavení předstihu dokonalé. Je to sice poněkud pracnější způsob, kvůli nutnosti sundat hlavu, ale myslím si, že u bezkontakního zapalování se to vyplatí, protože se nastavení provozem nemění.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv zář 13, 2012 22:39:07
od Fajn-Tom
Jen dejte pozor na to jestli ta udaná hodnota na kterou předstih seřizujete je udaná v ose svíčky nebo ose válce. Uživatel pdp28 by to měl vědět. Já dělám předstih stupně, podle příručky 15-18° což je 0.9-.1.25mm

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: ned zář 16, 2012 12:16:19
od pdp28
Pre Babettu je daný výrobne predstih 18 až 18,5 stupňa pred HÚ. V osi valca to znamená 1,24 až 1,31 mm a v osi zapaľovacej sviečky je to1,43 až 1,51 mm.
Pre jednoduchosť si stačí zapamätať, že nastavíte buď 1,25 mm v osi valca alebo 1,5 mm v osi sviečky.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2012 19:08:57
od lubobek
:D super ,tak jdu udělat novy přípravek na Seřízení předstihu jdu na to :shock:

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: čtv říj 18, 2012 20:39:53
od strand
RYSKY PŘEDSTIHU.JPG
RYSKY PŘEDSTIHU.JPG (85.44 KiB) Zobrazeno 12831 krát
I tak lze jednoduše nastavit předstih, viz fotku. Co je největší problém, je spolehlivé nastavení horní úvrati pístu. Kdysi jsem na to měl přípravek s
číselníkovým úchylkoměrem, ale nemůžu jej najít. Jestli jej najdu, pošlu fotku.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte led 29, 2013 21:34:33
od Emilio
IMG_2122.JPG
IMG_2122.JPG (103.06 KiB) Zobrazeno 12563 krát
IMG_2124.JPG
IMG_2124.JPG (81.46 KiB) Zobrazeno 12563 krát
IMG_2123.JPG
IMG_2123.JPG (88.31 KiB) Zobrazeno 12563 krát
A čo tak nastaviť to pomocou takéhoto prístroja: A máš to presné, lebo jedna otáčka na prístroji je jeden milimeter zdvihu na pieste. Pravda vyrobil som prípravok na pripevnenie na motor.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte úno 05, 2013 0:22:34
od colcino
No jo to už se to řešilo- jde o to že naše svíčky nejsou zarovno jako s pionýrem přesně na proti válci ale trošku zešikma.