Stránka 4 z 5
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
sob zář 03, 2011 21:02:35
od colcino
Dneska po výměně pístních kroužků, dekarbonizaci výfuku a pístu řeším tento problém. I když jsme na předstih ani nešáhl mám silné detonace motoru. Babetta zní jako Harley
a nebo jako ty staré zahradní traktůrky. Prostě to prdí takže podle mě to asi bude v předstihu. Potřebuji nějaký alespoň strohý návod jak mám seřídit předstih bez nějakých hloubkoměrů a speciálních měrek. Díky. Mám doma velmi přesný logaritmický úhloměr kde jsou i půlmilimetry takže tu bude přesné. Předtím když na pístu byla 2 mm vrstva karbonu tak to nedělalo.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
ned zář 04, 2011 9:23:33
od butan
A co to je logaritmický úhloměr? nemyslíš úhloměr s nóniem, jako má šuplera? Sám jsem tedy takový nikdy neviděl, a myslím že bude problém s jeho přesným posazením do osy otáčení magneta, takže zkus raději tento postup:
Na rotoru magneta si udělěj tužkou druhou rysku, která bude od té originální posunuta o 11mm (měřeno svinovacím metrem nebo papírovým měřítkem po plášti magneta) proti směru otáčení magneta. Do otvoru pro svíčku zasuň šroubovák, křebík a podobně, drž ho v ruce a podle hmatu natoč kliku aby byl píst v horní úvrati. V této poloze kliky se musí ryska nosníku statoru krýt s tužkou udělanou ryskou na magnetu. Nastavení je poněkud obtížné proto, že magnetická síla táhne jak kliku tak i stator z této správné polohy.
Lubor
PS k problému prdění, nepodfukuje ti hlava, případně koleno výfuku?
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
ned zář 04, 2011 12:33:38
od colcino
Hmm koleno ne ale mezi hlavou a válcem nebylo ani předtím těsnění, zkusím to ještě více dotáhnout. Ano myslel jsme ten úhloměr kde je stupnice jako má šuplera, trošku mě to zmátlo bylo na tom napsáno logaritmick
ale ten tvůj postu určitě vyzkouším.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
čtv zář 15, 2011 8:15:42
od janstik
Chápu to dobře?
Píst dám úplně dopředu a kousek ho ho vrátím po směru chodu motoru a potom si vyšteluji koš aby byl s ryskou a pootočím ho o 1,5 mm ve směru hod.ručiček? A o kolik mám ten píst vrátit\?
Našel jsem tento návod:
Postup nastavení předstihu zapalování:
vymontuje se svíčka
místo svíčky se dá hloubkoměr
demontuje se kryt alternátoru
pootočí se rotorem ve směru hodinových ručiček až jsou rysky na rotoru a statoru proti sobě a zaznamená se poloha hloubkoměru
znova se pootočí rotorem alternátoru, až je ryska hloubkoměru nejvíce vysunuta
potom couvneme rotorem alternátoru o 1-1,5mm
rysky by měli být proti sobě
pokud nejsou uvolníme šrouby "E"nosníku alternátoru a pootočíme příslušným směrem (jestliže byl předsti malý, nosník se natočí ve směru šipky "D", jestli byl větší než 1,5 mm tak ve směru šipky "C")
upevníme šrouby
překontrolujeme znovu vzdálenost 1-1,5mm s krytím rysek na rotoru a statorovém nosníku.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ale toto (potom couvneme rotorem alternátoru o 1-1,5mm)se mi nezdá,to jakože vrátím magneto zpět?
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
čtv zář 15, 2011 8:34:22
od martin110r
Zbytočne komplikovane napísané. Proste vložíš hĺbkomer (alebo šupleru), zistíš kde je horná úvrať a následne pootočíš magnetom proti smeru hodinových ručičiek, aby piest "zaliezol" do valca o 1 - 1,5 mm. Teraz sa rysky na statore a rotore musia kryť. Pokiaľ tomu tak neni, povolíš stator (s rotorom už hýbať nesmieš) a natočíš ho tak, aby sa rysky kryli.
Toť vsjo.
A ešte doplním - 1-1,5 mm znamená posun piesta, nie posun magneta. Keď otočíš magnet o 1 mm, tak to nebude 1 mm na pieste. Tie hodnoty platia pre piest.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
úte lis 08, 2011 23:32:10
od kolos
Přispěji svou troškou do vědecké diskuze o nastavení předstihu. Nečetl jsem celé fórum, tak je možné, že už to tu někdo zmínil. Je to rada, nebo návod pro ty, kteří nemají stroboskop a přesto by rádi viděli, ve kterém okamžiku přesně dojde k přeskoku jiskry na svíčce a v jaké poloze vůči sobě jsou při tom rysky na magnetu a statoru. Zkrátka stačí sundat z kablíku ke svíčce koncovku, kablík upevnit třeba drátkem tak, aby jeho konec byl vzdálen cca 5-10 mm od rysky na statoru, odpojit pohon, vymontovat svíčku a motor protočit vrtačkou. Světelná energie přeskakující jiskry je sice malá, ale pokud si kolem sebe vyrobíme dostatečnou tmu, je osvětlení rysek dostačující. Tento způsob jsem poprvé s úspěchem použil na simsonu, který měl na klikovce drážku pro kolík rotoru již tak vytahanou, že se rotorem dalo před utažením pootáčet na obvodu snad o centimetr, takže na nastavení podle rysek, výrobcem vyražených, se nebylo možno spolehnout.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
stř lis 09, 2011 8:31:31
od butan
Více světla jde z jiskry vyrobit pokud do série s jiskřištěm zapojíš krátkou zářivku určenou do bateriové svítilny. Ale stroboskop je mnohem pohodlnější.
Lubor
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
stř lis 09, 2011 9:19:29
od kolos
Stroboskop je fajn, o tom žádná, ale né všem se vyplatí ho kupovat.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
čtv zář 13, 2012 22:02:51
od kolos
Téměř po roce bych ještě doplnil tohle téma o tip jak přesně nastavit píst na požadováných 1,25mm před hú. Jedná se o malý plocháč přišroubovaný úhlopříčně na dva svorníky, které drží válec a hlavu. Zbylé dva svorníky poslouží k přitáhnutí válce ke karteru. Přesně uprostřed plocháče je vyříznutý závit, třeba M6. Nastavíme hú a šroubkem M6 uprostřed plocháče otáčíme, až se dotkne pístu. Potom otočíme rotorem magneta kousek zpět proti směru otáčení motoru, mezi šroub a píst vložíme listové měrky požadované tloušťky a otočením rotoru magneta píst dotlačíme na měrky. Nyní můžeme v klidu, bez obav z toho že by se nastavená hodnota mohla změnit, potočit statorem tak, aby se rysky na rotoru i statoru kryly. Pokud si ještě ověříme skutečné místo přeskoku jisrky, jak jsem popisoval o pár příspěvků výše, bude nastavení předstihu dokonalé. Je to sice poněkud pracnější způsob, kvůli nutnosti sundat hlavu, ale myslím si, že u bezkontakního zapalování se to vyplatí, protože se nastavení provozem nemění.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
čtv zář 13, 2012 22:39:07
od Fajn-Tom
Jen dejte pozor na to jestli ta udaná hodnota na kterou předstih seřizujete je udaná v ose svíčky nebo ose válce. Uživatel pdp28 by to měl vědět. Já dělám předstih stupně, podle příručky 15-18° což je 0.9-.1.25mm
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
ned zář 16, 2012 12:16:19
od pdp28
Pre Babettu je daný výrobne predstih 18 až 18,5 stupňa pred HÚ. V osi valca to znamená 1,24 až 1,31 mm a v osi zapaľovacej sviečky je to1,43 až 1,51 mm.
Pre jednoduchosť si stačí zapamätať, že nastavíte buď 1,25 mm v osi valca alebo 1,5 mm v osi sviečky.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
úte říj 16, 2012 19:08:57
od lubobek
super ,tak jdu udělat novy přípravek na Seřízení předstihu jdu na to
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
čtv říj 18, 2012 20:39:53
od strand
- RYSKY PŘEDSTIHU.JPG (85.44 KiB) Zobrazeno 14260 krát
I tak lze jednoduše nastavit předstih, viz fotku. Co je největší problém, je spolehlivé nastavení horní úvrati pístu. Kdysi jsem na to měl přípravek s
číselníkovým úchylkoměrem, ale nemůžu jej najít. Jestli jej najdu, pošlu fotku.
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
úte led 29, 2013 21:34:33
od Emilio
Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)
Napsal:
úte úno 05, 2013 0:22:34
od colcino
No jo to už se to řešilo- jde o to že naše svíčky nejsou zarovno jako s pionýrem přesně na proti válci ale trošku zešikma.