Stránka 5 z 5

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte úno 05, 2013 1:18:59
od Emilio
colcino píše:No jo to už se to řešilo- jde o to že naše svíčky nejsou zarovno jako s pionýrem přesně na proti válci ale trošku zešikma.

No a práve preto som to riešil s tým prípravkom ktorý upnem na rebro hlavy a tá je kolmo na piest, takže si myslím je to dosť presné

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř srp 07, 2013 10:54:18
od Nepér
Mám stroboskop na auto... na babettu funguje, jen je třeba napájení a namalovat si značky na rotor... Jestli jsem to dobře pochopil, tak:

-si označím horní úvrať (asi strčím hřebík místo svíčky...) a udělám si na rotoru značky 16 až 19° před HÚ
(což by doufám mělo odpovídat 1.0-1.5 mm před HÚ v ose pístu).
-roztočím motor a nastavím značku tak, aby byla mezi ryskami, cca 18° ~ 1.25 mm před HÚ. Spíš víc, když to jezdí na směs s N95 místo speciálu 91...

-OK?

Ale jinak co jsem zkoušel obě krajní polohy statoru, tak to jede celkem stejně...

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: úte led 03, 2017 23:00:37
od jarmil
pdp28 píše:Pre Babettu je daný výrobne predstih 18 až 18,5 stupňa pred HÚ. V osi valca to znamená 1,24 až 1,31 mm a v osi zapaľovacej sviečky je to1,43 až 1,51 mm.
Pre jednoduchosť si stačí zapamätať, že nastavíte buď 1,25 mm v osi valca alebo 1,5 mm v osi sviečky.

Chápu to dobře, že pokud dám úchylkoměr místo svíčky, respektive našroubuji (mám takovou sestavu - závit svíčky a v něm vložen úchylkoměr), nastavím horní úvrať, tak mínus 1,5mm na stupnici úchylkoměru je okamžik zážehu? Tedy přepočet na vyosení mimo osu válce.
Na ebay http://www.ebay.com/itm/0-01mm-Accuracy ... 2551735298 se dá koupit úchylkoměr za přijatelný peníz ve vyhovující toleranci a svíčka se dá vypreparovat docela dobře. Za dvě kilíčka máte univerzál i na jiné stroje.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 8:14:15
od Azor
Obyčejná šupléra poslouží stejně dobře a dá se přiložit tak, že je to v ose. Z hloupostí nemá cenu dělat problém. :D

Jinak ale "hodinky" se hodí na všelicos, kup si to 2 x , abys mohl měřit i kliku.
Mají to leckde, např. https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... auge+Preci

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: stř led 04, 2017 20:28:14
od jarmil
Možná je to pro někoho zbytečnost, ale měření tímhle přípravkem je opravdu velice pohodlné. Našroubuješ, červíkem doladíš na hrubo hloubku v horní úvrati (max zdvih měřidla je 10mm), nastavíš horní úvrať, kolečkem nastavíš na stupnici nulu a máš obě ruce volné. Při měření se to ani nehne oproti různým volně vsunutým předmětům. No a pokud víš ten přepočet mimo osu pístu (což by tedy mělo být 1,5mm), tak to na stupnici krásně odpočítáš a je nastaveno.
Teď právě řeším to měření kliky. Jenže pořád nemám nápad jak pokud možno lacině vyřešit to upnutí kliky. Ideální by byla nějaká malá stolice. Lis na vylisování čepů mám již v hlavě, ale to upnutí nevím. Přeci jen je to ve stovkách a tak by to chtělo něco spolehlivého. Ať už na kontrolní přeměření anebo vycentrování.

Re: Seřízení předstihu - vědecká práce :o)

PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2021 17:44:58
od RomanR
butan píše:Nevím jak srozumitelně objasnit. Prostě funkce výšky hlavy pístu nad horní úvratí je taková křivka, dost podobná sinusu. Výpočet trojčlenkou znamená že tu funkci linearizuješ. Linearizovat s rozumnou chybou by to šlo ve střední poloze pístu, ale nejde to linearizovat v okolí úvrati. Skutečný úhel předstihu může být 3 krát větší než jsi spočítal, ten Ďurkovič v knížce chybu nemá, ale přímo ho taky nemůžeš převzít protože 207 má o trochu jiný motor.
Lubor

Pánové, být vámi, učinil bych dotaz v NASA. tam to budou určitě vědět. Zapojí do práce superpočítač a během několika eonů to bude známo.
Jinak babeťácké motory mají tolik tolerančních odchylek z výroby, natož z druhovýroby ND, že u každého motoru bude ideální předstih trochu jiný. Nejspolehlivější je praktická zkouška. Nastavím doporučenou hodnotu, projedu určitou trasu, pak hodnotu lehce upravím jednou do plusu, podruhé do mínusu od té doporučené, pokaždé projedu stejnou trasu za stejných atmosférických podmínek a pokud zjistím, že se to liší, nastavím takový předstih, který mi vyhovuje. Udělám si rysku pro příště, abych pokusy nemusel v budoucnu opakovat.