Svíčky s vystouplým izolátorem

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod butan » úte čer 01, 2010 12:59:22

Před časem jsem tu někde četl jak si někdo upravoval svíčky a smál jsem se tomu, teď jsem se dostal do situace kdy jsem je upavoval sám. Tchán nechal sešrotovat starou škodovku, a zbyly mu svíčky. Nové, a dal mi je. Bylo mi líto je zahodit, tak jsem je upravil pro použití v Babettě. Jednalo se o svíčky s dlouhým izolátorem, které v extrémním případě mohou narážet do pístu.
Vnější elektrodu jsem tedy zkrátil, a ohnul aby byla vedle střední elektrody, čímž jsem svíčku zkrátil.
svicka1.JPG
svicka1.JPG (25.83 KiB) Zobrazeno 1996 krát
svicka3.jpg
svicka3.jpg (59.8 KiB) Zobrazeno 1996 krát

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 902
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod Angelo » úte čer 01, 2010 14:31:21

A výsledek?? Zkoušel si to do Babetty?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod butan » úte čer 01, 2010 14:53:41

Ano jede, najel jsem 10km, kdyby nepršelo tak i víc. A brisk vyrábí podobné svíčky se třemi elektrodami kolem střední a inzeruje je jako tuninngový nadstadard, ovšem neslyšel jsem o nikom kdo by je používal.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 902
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod Tom_R » úte čer 01, 2010 18:27:09

Na škodovce je stejně dlouhý závit jako na Babettě? Svíčky co mají vystouplý izolátor mají označení Y např N15YC, ale ty se dají na Babettě v pohodě použít někdo sice říká že propalují písty ale mě se to nikdy nestalo ani náznak na pístu.
Osobně bych měl, ale s takovou úpravou strach jezdit bo se mi stalo že jsem měnil vzdálenost od elektrody a pak mi ten kousek který sem ohýbal upadl do motoru při jízdě naštěstí se nic nestalo akorát jsem musel sundat hlavu a vytáhnout to.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod butan » úte čer 01, 2010 19:51:26

Ano svíčka co jsem upravoval byla y, závit měla správně dlouhý. Co se týče propalování nevím, ale na babettě se zakarbonovaným pístem se ta svíčka zklepává, zmenšuje se na ní mezera.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 902
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Svíčky s vystouplým izolátorem

Příspěvekod butan » úte srp 31, 2010 20:43:39

Občas se tu někdo ptá na svíčku podle starého značení. Zvlášť matoucí je že u tohoto značení je opačný růst čísla v závislosti na teplotě.
Převodní tabulka mezi novým a starým označením PAL:

Nové Staré
14 N9
15 N8
17 N7
19 N5

Jinak "ohnutá" svíčka s vystoplým izolátorem mi doposud dobře slouží, a dobře se čistí.
Pod tím ohnutým drátkem je na izolátoru tmavá stopa, je vidět že tam nedosahuje samočistící teplotu, ale problémy s ní zatím nejsou.
Na stránkách brisku jsem našel grafy, podle kterých svíčka s vystoplým izolátorem si zachovává samočistící schopnost ještě pod 15% výkonu motoru, to je její přednost. U babetty takový provoz asi nehrozí.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 902
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník