Ahoj vespolek!
Neměl jsem v plánu se zde uvést jako stěžovatel hned v prvním svém příspěvku, nicméně mě chování jednoho prodejce natolik nadzvedlo ze židle, že považuju za vhodné vás varovat před někým, kdo zjevně nestojí o zákazníky:
4.9.2017 jsem si na "Motokrámku Jakuba" (
http://www.motokramek.cz/) objednal náhradní díly za bratru 2200 korun. Seznam čítal okolo 40 položek po vícero kusech, takže si asi dovedete představit, že jsem s přípravou objednávky strávil poměrně nezanedbatelnou dobu. Objednávku jsem odeslal, automatický systém mi poslal potvrzení, druhý den přišla informace, že byla objednávka přijata do zpracování ("vyřizuje se") - všechno celkem standard. Tak čekám na potvrzení o odeslání, nebo číslo balíku - ale nic.
A 15.9. mi konečně přišel další mail, že "Motokrámku Jakuba" dlužím 140 Kč za poštovné, protože jsem si objednávku nevyzdvihl, a že když nezaplatím, pošlou na mě exekutora.
Povím vám, že zmínka o exekutorovi mě nadzvihla ze židle - takovou firmu, která si udělá e-shop, tváří se, že něco prodává, pošle dva nicneříkající maily a pak pod pohrůžkou exekutorem inkasuje prachy, aniž by cokoliv dala vědět (mailem, telefonicky, sms) a cokoliv dodala, si umím zřídit taky!
Tak jsem panu Jakubovi ostře odvětil, jestli dle jeho názoru mám mít křišťálovou kouli, abych teda zjistil, zda a kdy se mi něco uráčil poslat? A že mu nezaplatím nic, protože to považuji za chybu na prodejcově straně. Že ovšem o objednané zboží stojím, proto jsem si jej objednával, a že mi je může zaslat znovu, za podmínky, že mi zašle číslo balíku od Pošty, což bývá u jiných firem zvykem, s tím, že neoprávněně vyžadovanou sumu za poštovné uhradit nehodlám.
Já vám nevím, ale v moment, kdy se mi zákazník vzpříčí, tak jako člověk, kterého prodej
živí a o zákazníky mu jde, tak se v první řadě začnu zajímat o to,
proč se zákazník vzpříčil. A protože potřebuji prodávat, pokusím se situaci nějak rozumně vyřešit. Tak bych věc tedy řešil já - dopřávám každému svobodu myslet si co chce, ale stojím o něčí peníze, když něco prodávám, tak se to přece snažím prodat, ne? Navíc kdyby to byla objednávka v řádu stokoruny, možná bych i bral to, že se mi nedostává tolik prodejcovy pozornosti, ale když je objednávka v ceně půlky Babetty, s úvahou, kolik času asi stálo zákazníka si všechno naklikat, snažil bych se rozhodně víc.
Pan Jakuba zareagoval během pár minut, nicméně tak, že mě informoval o tom, co dle jeho názoru může dělat víc, než mi zboží připravit a odeslat (což bych dokázal souhlasit), že nemá čas řešit, jestli se mi zatoulaly maily do spamu, nebo ne (což si za prvé velice hlídám vždy, zejména ale tehdy, když dvě hodiny vybírám díly na e-shopu, navíc mě být informovaný živí - a pochopitelně po nikom nic takového nežádám), že kdybych měl o zboží zájem, tak se o ně starám (tady to začalo být drzé - já bych si pohlídal, co třeba, ale to by mi prodejce musel poskytnout nějakou informaci o odeslání, například výše zmíněné číslo balíku od Pošty),
že jsem u něj jako zákazník skončil (tohle už je do nebe volající drzost), což završil poznámkou o tom, jak jeho zaměstnanci makají, aby všechno bylo v pořádku (po tom mi, jako zákazníkovi, ovšem nic není, co a jak mu dělají zaměstnanci). Celé to završil výpisem ze sledování balíku (přikládám):
Typ zásilky: Balík Na poštu,
Hmotnost zásilky: 1.0 kg,
Výše dobírky: 2 117 Kč,
Počet kusů: 1 kus,
Zásilka uložena do: 13.9.2017
15.9.2017 Doručování zásilky. 76607 Depo Zlín 70
15.9.2017 Příprava zásilky k doručení. 76607 Depo Zlín 70
14.9.2017 Odeslání zásilky zpět odesílateli - adresát zásilku nevyzvedl ve
stanovené odběrní lhůtě.
8.9.2017 SMS zpráva adresátovi - blížící se konec úložní doby.
6.9.2017 SMS zpráva adresátovi - uložení zásilky.
6.9.2017 Uložení avizované zásilky.
5.9.2017 SMS zpráva adresátovi - podání zásilky.
5.9.2017 Přeprava zásilky k dodací poště.
5.9.2017 Výstup zásilky z SPU. 77002 SPU Olomouc 02
5.9.2017 Vstup zásilky na SPU. 77002 SPU Olomouc 02
5.9.2017 Podání zásilky. 76607 Depo Zlín 70
5.9.2017 Obdrženy údaje k zásilce.
Povím vám, že tohle jsem ještě od žádného prodejce nezažil, to, co napsal, považuji za mimořádně drzé a sprosté jednání, neslučující se ani se zdravým rozumem, ani s předpokládanou podnikatelskou etikou! Neumím si představit člověka, co se maže s objednávkou v blbě a zastarale napsaném e-shopu, který navíc není s to umožnit platby on-line, dvě hodiny, aby se pak o 14 dní z ničehož nic dozvěděl, že dostal prdlajs a navíc někomu dluží peníze!
Odpověděl jsem s rudou mlhou před očima, že si může tedy klidně celou zásilku strčit za klobouk. Neoprávněně vyžadovaných 140 korun jsem mu zaplatil, nemám totiž ani čas, ani chuť se mazat v té naší krásné zemi s exekutorskou mafií a hádat se s někým, kdo nebude zjevně duševně majetný.
Když jsem se uklidnil, položil jsem si otázku, jak se to celé mohlo stát, když výpis z pošty ze sledování zásilky je takový košatý, a přes to jsem nedostal
jedinou! zprávu, ani mailem od pana Jakuby, ani mailem od Pošty, ani SMS, kterých bylo zjevně zasláno nepočítaně. V objednávce jsem si zkontroloval zadaný telefon, který mému telefonu odpovídá. Z toho plyne jediné: Pan Jakuba na poště zadal špatné telefonní číslo.
Poučení? Chyby takového druhu se stávají. A jakkoliv jako bývalý podnikatel, kterému do úpadku pomohly též nevymahatelné pohledávky, pana Jakubu chápu, že nechce tratit a vyhrožuje proto exekutory, nejsem ochotný panu Jakubovi odpustit jeho sprosté a drzé jednání se zákazníkem a nedostatek ochoty při řešení problému, který navíc způsobil on sám. Mě to stálo dvě hodiny času a 140 korun, pana Jakubu režii a čas, který on a jeho zaměstnanci strávili na mé zásilce, 2200 korun, které mohl vyinkasovat, ztrátu díluchtivého zákazníka, a navíc ztrátu dobrého jména, protože vám všem samozřejmě doporučím se panu Jakubovi vyhnout, jelikož když se přepíše i u vašeho telefonního čísla, bude na vás tak maximálně drzý a vy budete naštvaní a o 140 korun lehčí.