Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Fajn-Tom » sob čer 19, 2010 10:26:52

ono taky záleží jak ten motor je hodně vyběhanej, když budeš mít velkou vůli v pístním čepu tak se nezadře
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Tunings » sob čer 19, 2010 17:47:42

Fajn-Tom píše:ono taky záleží jak ten motor je hodně vyběhanej, když budeš mít velkou vůli v pístním čepu tak se nezadře
To víš to ti ale nikdo neřekne jestli je ten motor vyběhanej moc nebo ne,naředil sem to na těch 1:40 asi hodku sem jezdil a zatím v pohodě,jede pěkně a ani z výfuku se skoro nekouří :)
Jednorychlostní Babetka Typ 207 r.v.1983
Uživatelský avatar
Tunings
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 18, 2010 11:47:44
Bydliště: Protivín (Okres Písek)

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod vengeroff » ned zář 12, 2010 11:57:34

No tak ja dávam 1:20 a maže mi dosť dobre, ale chcem sa spýtať, že keď dám pomer 1:50, tak či to bude mať nejaký vplyv na rýchlosť alebo tak. Jazdím tak na 3/4 až 1/2 plynu.
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Matrix » ned zář 12, 2010 12:04:55

Pojede to líp při 1:50 protože v jedné pracovní dávce spalovacího cyklu nebude tolik oleje ale bude víc benzínu. A důvod proč mažeš 1:20 ?
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod vengeroff » ned zář 12, 2010 15:36:21

No tak nechcem, aby sa mi zadrel piest, lebo má nabehané 20 000km. Čaká výbrus valca a nový piest. A potom dam aj 1:33 a 1:40. Možno skúsim 1:50. :D
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod RofliXuS » ned zář 12, 2010 15:49:06

Ja riedim M2T na 1:40 ale časom mienim zmeniť olej :) momentálne chcem vyjazdiť to čo mám :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Matrix » ned zář 12, 2010 16:30:54

Já míchám 1:50 kvalitním olejem a mám naběháno skoro 23.000 km a o zadření se nebojím....
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod RofliXuS » ned zář 12, 2010 16:53:39

čo to je za olej ? ja uvažujem nad zmenou oleja len neviem aky dať... :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Matrix » ned zář 12, 2010 20:41:51

Přečti si můj podpis....
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Angelo » pon zář 13, 2010 20:48:16

Já mohu doporučit Motul Motomix 100 2T, Shell Advance SX 2T nebo nějaký Valvoline.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod vengeroff » stř zář 15, 2010 13:36:32

Jaaaaj STIHL, na ten olej som šiel, keď som betku po 10-ich rokoch naštartoval, samozrejme po výmene gufier a melj GO. Išla dobre a ani sa z nej tak veľmi nekúrilo. Potom mi došiel a dal som si M2T, a potom to bola kuuur :D Výfuk som musel čistiť, a odkarbonovať hlavu valca. No proste mi to spravilo bordel vo valci :D
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod RomanR » čtv lis 26, 2020 2:47:08

Podle výrobce: Při záběhu nového motoru 1:25, po záběhu motoru 1:33. Pokud ředíš víc, riskuješ. Jinak záleží na oleji, jaký používáš, na stylu jízdy, na bohatosti směsi, druhu terénu a počasí.
Výrobce s doporučeným poměrem 1:33 ručí za dostatečné mazání i v těžkých podmínkách. Takže lze asi za jistých podmínek mazat méně. Zkoušel jsem s tím experimentovat a když se mi to dvakrát kouslo, vrátil jsem se k doporučenému poměru 1:33, přičemž jsem zavrhl olej M2T a mažu růžovým Castrolem 2T. Výfuk mám sice mastný, ale nekarbonuje jako u M2T. Na té bohatosti směsi hodně záleží. Bohatá směs ochlazuje motor a lépe maže, lépe startuje. Pravda, taky zvyšuje spotřebu.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

Příspěvekod Azor » čtv lis 26, 2020 9:44:04

Po dlouhém experimentování jsem došel k závěru, že nejrozumnějším kompromisem jak omezit "zasírání" motoru a výfuku, omezit zplodiny a přitom dobře mazat je u B210 směs 1 : 40, u 207 to používám také, ale tady je problém v kluzném uložení pístního čepu, při menších tolerancích v uložení to nemusí stačit. Je pravda, že výrobce předepisuje 1 : 33, ovšem musíme si uvědomit, že tady se jedná o situaci okolo roku 1970, kdy olej, který by se dal nazvat kvalitním, na tuzemském trhu chyběl. Obecně (až do určité hranice) platí, že je lepší méně kvalitnějšího oleje než více toho horšího. O tom, který konkrétní olej použít se tady na fóru vedou letité diskuze, jsou příznivci minerálu, jsou příznivci syntetiky, stejně tak i odpůrci, vybavení "nezvratitelnými" teoretickými argumenty. Osobně si myslím, že na značce až tak moc nezáleží, každý si časem najde tu svou, na kterou bude přísahat. Vyhýbám se akorát M2T, i když např. Pavel tvrdí, že ten dnešní je něco úplně jiného než ten původní.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1016
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Předchozí

Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron