Natural 95

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Natural 95

Příspěvekod milda » úte kvě 24, 2011 20:43:35

Včera jsem našel v Českém Těšíně benzinku, která stále prodává special. Ptal jsem se čerpadlářky odkud ho berou, a odpověď mně dost překvapila. Prý je stále k mání u dodavatelů, ale pumpy už ho neberou protože se už moc neprodává. Ale oni že ho budou prodávat pokud bude k sehnání. Takže mně nakonec potěšila a moje babettka si zatím nemusí zvykat na jiný benzín :wink:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Natural 95

Příspěvekod martin110r » úte kvě 24, 2011 21:20:34

Sledujem túto tému dlhšiu dobu a doteraz som nepochopil, prečo tak preferujete Special 91? V čom je lepší, oproti Natural 95? Podľa mňa v ničom. Skôr naopak.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Natural 95

Příspěvekod milda » stř kvě 25, 2011 15:43:46

Těžko říct jestli je special lepší pro babettu než natural, každopádně motor byl na tento benzín zkonstruován a vyladěn. Jednou ten special stejně zmizí a budu
muset začít tankovat natural, ale já už jsem taková povaha, že nerad měním něco s čím jsem spokojený a co funguje. Prostě starý pes se nerad učí nové kousky, asi tak. Ale nemysli si, když objevím něco nového co by mohlo být dobré, tak to rád zkusím. Třeba ten metaltec, co objevil butan :http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=6&t=105&start=45 , ten jsem si objednal a je dobrý, motor má tišší chod.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Natural 95

Příspěvekod martin110r » stř kvě 25, 2011 18:18:01

No tak ja jazdím výhradne na Natural 95. Myslím že aj tomu motoru prospeje viac. Vyššie oktánové číslo = vyššia odolnosť voči detonácii + možnosť malinko zvýšiť predstih a tým zlepšiť ťah vo vyšších otáčkach. Keď bol benzín lacnejší, tak som tankoval 99 oktánový benzín. Samozrejme výkon to nezvýšilo, no motor mal kultivovaný chod ako MPI :wink: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Natural 95

Příspěvekod heslar » sob kvě 28, 2011 19:30:41

Raz sa mi dostal do ruk special 105 oktanovy benzin (vyrobca neznamy, prisiel v bandaske od kamarata co pracuje s benzinmi, ze ci nevyskusam). Primiesal som do neho este trosku kerozinu a dobry olej a islo sa skusat. Zvysenie vykonu temer ziadne ale motor nebolo skoro ani pocut. Tak nadherne a tichucko odpaloval ze to bola radost pocuvat.
Student STU FEI v BA odbor elektronika.
Uživatelský avatar
heslar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 368
Registrován: sob úno 26, 2011 21:27:09
Bydliště: Topolčany

Re: Natural 95

Příspěvekod butan » pon čer 20, 2011 22:51:34

Na vesnické pumpě kam jezdim s kanystrem stále mají speciál, ale je o korunu dražší než 95. Asi se tu dočetli že je o speciál zájem :P
Jinak já jsem nikdy nic jiného než naturál nebral.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Natural 95

Příspěvekod Rasto979 » čtv čer 23, 2011 18:49:04

No ja mam tiez natural 95 a v pohode, jazdim na nom uz dlho ale M2T by som tam nedaval, strasne cmudy, ja davam OMV Brixol (alebo daco take), je trochu drahsi ale je ovela lepsi, a v pomere 1:50
JAWA Babetta 210 (1982)
Uživatelský avatar
Rasto979
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: stř čer 08, 2011 21:25:12
Bydliště: Vidiná, Lučenec

Re: Natural 95

Příspěvekod pdp28 » pát čer 24, 2011 8:35:42

V rokoch, keď sa nahradzoval SPECIAL 91 s NATURAL-om 91 a neskôr 95, boli vykonávané dlhodobé skúšky na vývoji v Babette na ich vplyv na výkon a životnosť motora. Jediné, čo bolo nutné riešiť, bola zmes hriadeľových tesnení (gufier), ktoré na tú dobu ešte neboli prispôsobené úplne pre bezolovnaté palivá.
Výrobcovia gufier rýchlo zareagovali a prechod na bezolovnaté benzíny bol bezproblémový. Hovorím o rokoch okolo 1990 a 1991.
Určitú chvíľu bolo problematické miešanie oleja M2T s benzínmi UNI, kde bol primiešavaná ANABEX, ako náhrada za olovnaté prísady. Ale výrobcovia benzínov na to rýchlo našli riešenie a nestalo sa nikdy, že by Babetta zlyhala z tohoto dôvodu.
Reči o ladení Babetty na nejaký benzín sú len reči. Konštrukčne je motor riešený pre geometrický kompresný pomer 9,2:1. Teda pre benzíny s VOČ od 91 do 98 nemá problém. Jediné, čo by sa mohlo akože doladiť je predstih, kde pre vyššie benzín s vyšším OČ treba dať väčší predstih asi o 1,5 stupňa. To je však pri motore Babetty s jej pracovnými otáčkami len kozmetická úprava s ťažko merateľným efektom. Je to skôr o pocite :-)
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Předchozí

Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků