Stránka 1 z 2

Aceton

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 9:29:53
od butan
Teď jsem na jednom fóru objevil, že přídavek acetonu do paliva (1:1000) zlepší rozprášení směsi a může snížit spotřebu.
Lepší spalování by mohlo i omezit tvorbu karbonu, ale to je už jen moje úvaha.
Primárně mění povrchové napětí benzínu a tlak jeho par, asi i bod vzplanutí.
Původní odkaz:http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/
Lubor

A negativa žádná, jen že by to sežralo hadičku na benzín :lol:
a za mrazu může ucpat palivový filtr, ale to už nikdo na babettě nepojede.

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 15:45:02
od Duro
Uz len vyskusat a presvedcit sa ... 8)

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 16:39:01
od martin110r
No sakra, vzhladom na veľkosť nádrže u Babetty to bude treba odmerať pomocou injekčnej striekačky. Dúfam že mi to nezničí motor.

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 20:32:32
od Duro
Ked to dodrzis podla uvedeneho clanku pri udavanom pomere 1:5000 az 1:3000, mal by to byt cca 1ml pri plnej nadrzi ... a nechaj to najprv vyskusat butana, on je experimentator! :lol:

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: stř říj 27, 2010 15:10:05
od milda
Tak malé množství nemůže vést k poškození motoru, jestli to bude mít nějaký pozitivní vliv, těžko říct, anglicky neumím, takže ten odkaz od butana jsem si nepřečetl. Jen je třeba opravdu použít čistý aceton, ne nějaké ředidlo. Jestli aceton doma najdu, klidně bych to zkusil, jenže v tomhle chladném počasí už jezdím na babettě málo, takže nějaký vliv bych asi těžko zpozoroval.

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 22:17:48
od butan
Tak zatím jsem aceton vyzkoušel v zahradním fukaru, čistím sním chodník od sněhu. Studený motor při volnoběhu vůbec nekouří, a na plný plyn méně smrdí. Opravdu se směs lépe spaluje, doporučuji vyzkoušet.
Lubor

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: úte lis 30, 2010 23:10:59
od martin110r
Butan, odkiaľ si zohnal ten čistý acetón? Myslím, že sa niekde riešilo, že to nemôže byť acetónové riedidlo (C 6xxx). Ak teda máš dobrú skúsenosť tak neváham a na jar s tým Babču začnem krmiť.

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: stř pro 01, 2010 11:27:27
od Duro
Ja tam uz nejaku dobu /cca odvtedy, ako som to tu cital, t.j. mesiac/ vzdy cvrknem 1ml C6000 na plnu nadrz /doteraz asi tri nadrze/ a ... neviem, mozno je spotreba o cosi nizsia /vyssia urcite nie/ a ci sa to nejako prejavi na stave motora - uvidim neskor. Chodi to asi tak, ako to chodilo.

To je, ako ked si date homeopatikum proti chripke - mozno zaberie alebo nie. :oops:

butan - to ako cistis fukarom chodnik od snehu? To fukas do toho snehu kym to vsetko neodfukne alebo mas na to nejaku nadstavbu?

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: stř pro 08, 2010 11:04:10
od butan
Používám tohlehttp://www.severochema.cz/shop/aceton-700-ml/4166/87e83c7f.html
A myslím že i to ředidlo je v pohodě.
Opravdu čistý aceton se dá koupit ve skleněné láhvi z lachemy. No ona lachema je v likvidaci, tak třeba tady http://dorapis.cz/ ale za jiné, větší peníze. Kdybych vyráběl acetonperoxid, asi bych kopil ten čistý, ale do motoru je to zbytečné.
V babettě aceton používám také, ale tam je to vyhodnocení na delší dobu, tam to chce posoudit po odježděné sezóně jak se zakarbonovala. Na jízdní vlastnosti přímý vliv nemá.

A k fukaru. Má motorek 25ccm a z trubky fouká vzduch nejakých 50m/sec.
Na očištění auta od sněhu to jde vždycky, na chodník jen když na něm leží pár centimetrů čerstvého sněhu.
Do hor by to nebylo, ale v Praze použitelné. Sníh sfouknu do ulice.
Zahradní služby u nás používají lepší fukar, motor 5HP v krosně na zádech, a v ruce ohebnou trubku s tryskou. S tím se už dá odklízet listí i sníh skutečně profesionálně, tedy alespoň v Praze.
Lubor

Kvalitnější spalování

PříspěvekNapsal: úte říj 11, 2011 9:41:43
od butan
V jedné konferenci se dnes debatilo o použitelnosti magnetizačních přípravků na odstraňování vodního kamene. A jeden diskutér napsal:

S pevnymi magnetmi mam zaujimavu skusenost u spalovacieho motoru - davnejsie, este za cias motoriek MZ251 :-) som dal na privodnu hadicku do karbosa voci sebe 2 magnety z repraku, lebo mi mierne dymila (z M2T oleja co sa daval do benzinu). Po tejto uprave, motorka uplne prestala dymit a mal som pocit ze aj o malicko lepsie tahala - ma niekto skusenosti s tymto?

Martin


Kdyby to někdo chtěl vyzkoušet, tak vemte 2 silné neodymové magnety, řeba z harddisku, a přiložte je ze stran na bezínovou hadičku a omotejte izolačkou. Je možné magnety umístit i kolem sacího kolena za karburátorem.
Lubor

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: pát říj 14, 2011 17:27:27
od milda
Tak tohle už zavání duchařinou, nechápu co by homogenní magnetické pole mohlo udělat z benzínem nebo olejem, ale je fakt že molekulární chemie není můj obor. Jsem zvědavý jestli to někdo vyzkouší a dokáže se přenést přes placebo-efekt.

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: sob říj 15, 2011 7:14:21
od butan
No ona i ta znalost fyzikální chemie by ti k ničemu nebyla, vysvětlit to neumí, ale dle mého názoru na tekoucí vodu to funguje. Nikdo neví jak, ale dá se změřit snížení povrchového napětí, a někdo uvádí i že se ve vodě objeví stopové množství peroxydu. A u většiny minerálních přísad to pole změní stav vysrážených uhličitanů tak, že místo souviské vrstvy kamene vznikne jemný prášek který se neusazuje, ale vyteče potrubím ven.
Z tohoto pohledu by neodymový magnet byl asi nejůčinější přímo v karburátoru, megnety kolem trysek. Asi to takhle vyzkouším i sám, ale až v příští sezóně. Zatím nevím, jak magnety kolem trysky přidělat. Ideální by byla nějaká lepící páska která by přežila pod hladinou benzínu.
Lubor

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: pon srp 11, 2014 13:26:49
od Max11
Trocha obnovím túto tému. Skúšal niekto ten acetón v babette ? Aké výsledky to prinieslo ?

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: stř srp 13, 2014 21:45:38
od Oťas
Butane, jak pak si dopadl s tím acetonem ?

Re: Aceton

PříspěvekNapsal: čtv srp 28, 2014 20:20:44
od butan
Tak já od té doby (2011) přidávám aceton pravidelně, koupil jsem si 5l kanystřík acetonu a dokud ho mám, tak přidávám.
Na exaktní vyhodnocení by to chtělo zvolit metodiku, dát motor na brzdu, na analyzátor výfukových plynů, nebo aspoň měřit teplotu spalin termočlánkem, ale nemám potřebnou techniku, jedině ten termočlánek by byl...
Subjektvní dojem je že studený motor při použití acetonu méně kouří, teplý už v obou případech neznatelně.
V minulosti jsem našel protokol exaktního měření provedeného nějakou univerzitou, které hodnotilo magnetickou úpravu benzínu. Výsledek byl průkazný, ale jednalo se o komerční úpravy motoru od jakési australské firmy, a součástí úpravy je i vhození jakési kapsle neznámého složení do nádrže která se pomalu rozpouští a má vydržet několik let. Kdyby byl zájem mohu to pohledat.
Lubor